XXL Nutrition

Rubberen vloer

Bezoekers in dit topic

Psvcr7

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
2 dec 2013
Berichten
3.800
Waardering
2.000
Lengte
1m85
Massa
86kg
Ik ben al een week mezelf stuk aan het zoeken naar rubberen vloeren/tegels voor een homegym van 260breed bij 350lengte. Het is in een schuur met beton dus een vloer erop zou wel fijn zijn. Nu is dus de vraag of rubber de beste optie is en wat de beste oplossing is. Wat ik kwijt wil voor de vloer is maximaal €150.
 
ik heb mijn matten bij Helisports gehaald. voldoen prima voor mij. ook Fitness Seller heeft dit soort matten. Gewoon standaard puzzel matten
 
Ik zie ook bij Gorillasports tegels van 8mm dikte en van foam, kan foam ook of is het beter voor rubber te gaan? en maakt de dikte ook veel verschil? bijv verschil tussen 8mm of 30mm
 
Volgens mij zijn dat foam tegels, nietwaar Jason91?

Wij bieden ook dit soort Foam Puzzelmatten aan maar de kwaliteit en duurzaamheid is niet te vergelijken met rubber. De dichtheid van rubber is een stuk hoger waardoor een rubberen vloer veel harder is en beter dempt. Zware toestellen en gewichten zullen bijvoorbeeld drukplekken achterlaten in een foam vloer, bij rubber heb je dat probleem niet. En uiteraard kan het foam veel sneller kapotgaan.

Persoonlijk zou ik voor krachttraining gewoon voor een goede rubberen vloer kiezen, op de lange termijn is dat zeker geen slechte investering.
 
is het niet zo bij die tegels dat je er inzakt als je bijvoorbeeld squat of valt dat allemaal mee? en hoe zit het met de apparaten op die vloer

Ik heb toen bij Fitness-seller in de showroom van die foam tegels bekeken maar ben het volledig eens met wat ze hier zelf al aangeven, foam is wat dat betreft heel zacht en kan je met je vingers nog makkelijk induwen, je kan er dus ook vanuit gaan dat je er 'in weg zakt' met squatten. Kijk ook eens op marktplaats voor rubber, af en toe zie je nog wel eens iemand voorbij komen die bijvoorbeeld 8 / 12 / 20mm dikke rubber rollen verkoopt omdat teveel is ingekocht bijvoorbeeld. Je hebt een relatief kleine ruimte dus moet snel wat voor te vinden zijn.
 
Volgens mij zijn dat foam tegels, nietwaar Jason91?

Wij bieden ook dit soort Foam Puzzelmatten aan maar de kwaliteit en duurzaamheid is niet te vergelijken met rubber. De dichtheid van rubber is een stuk hoger waardoor een rubberen vloer veel harder is en beter dempt. Zware toestellen en gewichten zullen bijvoorbeeld drukplekken achterlaten in een foam vloer, bij rubber heb je dat probleem niet. En uiteraard kan het foam veel sneller kapotgaan.

Persoonlijk zou ik voor krachttraining gewoon voor een goede rubberen vloer kiezen, op de lange termijn is dat zeker geen slechte investering.
Ja bij die rubberen vloer ben ik al gauw rond de €250 kwijt tegenover €130 bij de foam puzzelmatten, maar daarintegen heb ik echt geen zin in zon zacht vloertje. In de meeste sportscholen ligt ook een rubberen vloer waar ik dan tot nu toe ben geweest.

Ik heb toen bij Fitness-seller in de showroom van die foam tegels bekeken maar ben het volledig eens met wat ze hier zelf al aangeven, foam is wat dat betreft heel zacht en kan je met je vingers nog makkelijk induwen, je kan er dus ook vanuit gaan dat je er 'in weg zakt' met squatten. Kijk ook eens op marktplaats voor rubber, af en toe zie je nog wel eens iemand voorbij komen die bijvoorbeeld 8 / 12 / 20mm dikke rubber rollen verkoopt omdat teveel is ingekocht bijvoorbeeld. Je hebt een relatief kleine ruimte dus moet snel wat voor te vinden zijn.
Ik heb al een beetje rondgekeken op marktplaats maar zie eigenlijk weinig en wat erop staat scheelt niet veel van de prijzen van webshops zoals fitness seller etc
 
Ja bij die rubberen vloer ben ik al gauw rond de €250 kwijt tegenover €130 bij de foam puzzelmatten, maar daarintegen heb ik echt geen zin in zon zacht vloertje. In de meeste sportscholen ligt ook een rubberen vloer waar ik dan tot nu toe ben geweest.


Ik heb al een beetje rondgekeken op marktplaats maar zie eigenlijk weinig en wat erop staat scheelt niet veel van de prijzen van webshops zoals fitness seller etc

Als je toevallig in de buurt woont van fitness-seller (of helisports / iets waar ze rubber matten verkopen) kan je ook altijd langs gaan, misschien denk je zelf bij foam matten wel dat het prima is. Foam heeft zo z'n plek wel om enkel (niet te zware) apparaten op te zetten of bijvoorbeeld bodyweight training, maar om echt op te squatten etc zou ik het afraden.
 
Als je toevallig in de buurt woont van fitness-seller (of helisports / iets waar ze rubber matten verkopen) kan je ook altijd langs gaan, misschien denk je zelf bij foam matten wel dat het prima is. Foam heeft zo z'n plek wel om enkel (niet te zware) apparaten op te zetten of bijvoorbeeld bodyweight training, maar om echt op te squatten etc zou ik het afraden.
Het is echt bedoelt als gehele ondergrond van mijn homegym dus dan valt foam voor mij af
 
Die foam matten zijn meer voor judo, gymnastiek, yoga, etc. Lichaamsgewicht dragen en rollen zonder harde vloer. Als je er iets zwaars oplegt zal deze permanent indeuken en ze zullen bij impact scheuren. Veel mensen gebruiken speeltuin tegels, die zijn nog redelijk goedkoop en beschermen goed. Vaak zijn die van granulaat en gaan op termijn korrelen. Ook stuiteren ze nogal. Gewoon rubber zie je het meeste in sportscholen en crossfit hallen. Zoek specifiek daarop of bijvoorbeeld op stalmatten, deze worden ook veel gebruikt. Bijvoorbeeld bij www.rubbermatten24.nl of [Link niet meer beschikbaar]. Die laatste heeft zelfs een categorie fitnessvloeren. Als het puur een ondervloer is kan je met 1 cm dikte wel af, als je wilt afwerpen voor olympische lifts zou ik wel dikkere zoeken of een dikker stuk specifiek voor liften. In mindere mate voor deadlifts. De crossfit mat van de 2e url kom je met 150 euro wel uit, vraag is alleen of je die ribbel niet irritant vind.
 
Volgens mij zijn dat foam tegels, nietwaar Jason91?

Wij bieden ook dit soort Foam Puzzelmatten aan maar de kwaliteit en duurzaamheid is niet te vergelijken met rubber. De dichtheid van rubber is een stuk hoger waardoor een rubberen vloer veel harder is en beter dempt. Zware toestellen en gewichten zullen bijvoorbeeld drukplekken achterlaten in een foam vloer, bij rubber heb je dat probleem niet. En uiteraard kan het foam veel sneller kapotgaan.

Persoonlijk zou ik voor krachttraining gewoon voor een goede rubberen vloer kiezen, op de lange termijn is dat zeker geen slechte investering.
Zijn inderdaad foam tegels.
 
Back
Naar boven