XXL Nutrition

Russisch Squat Programma

Bezoekers in dit topic

meaantje

Colossal Veteran
Lid geworden
19 feb 2014
Berichten
15.687
Waardering
5.011
Lengte
1m83
Massa
64kg
Hallo allen,

http://www.exrx.net/WeightTraining/Weightlifting/RussianSquatProgramGenerator.html
Ik kwam dit programma tegen. Naam is squat programma maar er staat vervolgens ook dat je het voor bankdrukken kan gebruiken (of Military press etc). De basis van het programma lijkt de 6x2 reps. Dat komt iedere keer weer terug

vervolgens staat er:
It also should not be used as your only squatting program over an extended period of time, it is intended as a means of inserting some variation into your programming and should not be used as a program mainstay.
ik vraag me af waarom het niet vast kan worden gebruikt in je schema.

wat is jullie mening over het programma?

groeten,
 
- je kan hierbij niet zwaar deadliften of andere belastende compound oefeningen (in het begin misschien)
- je kan geen strongman trainingen doen (in het begin misschien)
- ik zou geen assistance oefeningen doen voor de benen

Dus goed als je je wil focussen op de squat maar dan nog is het pittig. ik zie wel meer van die (Russische) schema's, belachelijk veel volume over een week. Dan moet je flink korten in andere zaken. Dus nee dat werkt niet in je normale schema vind ik.
 
Zal wel niet geschikt zijn voor langere duur omdat het te veel volume op hoge intensiteit is om vol te houden.

En ik zou eigenlijk pas naar zo'n vol aardappel gooi er smerig veel volume op hoge intensiteit tegenaan schema grijpen als je op geen andere manier meer progressie kunt boeken.

Smolov Jr. wat dan nog hartstikke mild is heeft ook niet bijzonder veel gedaan voor mijn bench wat ik niet op een andere manier had kunnen bereiken behalve verbetering van techniek door het oneindige benchen.
 
- je kan hierbij niet zwaar deadliften of andere belastende compound oefeningen (in het begin misschien)
- je kan geen strongman trainingen doen (in het begin misschien)
- ik zou geen assistance oefeningen doen voor de benen

Dus goed als je je wil focussen op de squat maar dan nog is het pittig. ik zie wel meer van die (Russische) schema's, belachelijk veel volume over een week. Dan moet je flink korten in andere zaken. Dus nee dat werkt niet in je normale schema vind ik.

plan was om het eigenlijk voor bankdrukken te doen. Strongman is sowieso niet mijn ambitie :p

Zal wel niet geschikt zijn voor langere duur omdat het te veel volume op hoge intensiteit is om vol te houden.

En ik zou eigenlijk pas naar zo'n vol aardappel gooi er smerig veel volume op hoge intensiteit tegenaan schema grijpen als je op geen andere manier meer progressie kunt boeken.

Smolov Jr. wat dan nog hartstikke mild is heeft ook niet bijzonder veel gedaan voor mijn bench wat ik niet op een andere manier had kunnen bereiken behalve verbetering van techniek door het oneindige benchen.

ik ben een beetje aan het zoeken naar de juiste progressie voor mij atm op bank. Op squat werkt de texas method achtige aanpak nog wel beter.
 
Probeer maar zou ik zeggen.
 
Gewoon ervoor gaan, je bent niet bang voor wat hard werk toch?
 
Gewoon ervoor gaan, je bent niet bang voor wat hard werk toch?

nee :p zal dr voor gaan

de combo word dit programma + alleen sldl. Een combinatie die meer mensen maken
 
en hoe is dit bevallen?...ga het ook doen namelijk
 
en hoe is dit bevallen?...ga het ook doen namelijk

ik heb het 2x gedaan. Geleerd van de fouten toen ik het de 1ste keer deed want toen ging het niet goed. Eerste keer liep het programma uit op een blessure.

Ik zou voorzichtig zijn met je max invullen.
 
Cyka blyat nahui
 
ik heb het 2x gedaan. Geleerd van de fouten toen ik het de 1ste keer deed want toen ging het niet goed. Eerste keer liep het programma uit op een blessure.

Ik zou voorzichtig zijn met je max invullen.

Thanks voor jouw input!

Ik heb mijn max 22,5kg omlaag geschroefd.
Dit doe ik meestal bij dit soort programma's

Ik volg ook vaak het add 50 pound to your bench schema.
Hierbij zit ik bv ook 15kg onder mijn echte max
Werkt prima
 
Back
Naar boven