Fitness Seller

Samen trainen met vriendin powerlifting (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dumbel

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
30 jul 2011
Berichten
432
Waardering
128
Lengte
1m90
Massa
114kg
Vetpercentage
10%
Hallo,
Mijn vriendin en ik zijn sinds kort begonnen samen met trainen (ik train al een aantal jaar, zij is net begonnen) en hebben beide interesse om te trainen gericht op powerlifting.
Haar doel is vooral om af te vallen op dit moment en sterker worden. Nu hanteren we een UB/LB schema wat op zich goed bevalt maar is meer een mix tussen BB/PL dus niet volledig op kracht.

Dus mijn vraag, welk schema raden jullie aan die we samen kunnen volgen?
Mijn kracht ligt uiteraard veel hoger, gaat dit een probleem zijn?
En maakt het nog veel uit voor vetverbranding of je een UB/LB schema (wat ik nu doe) volgt of een PL schema? Ik weet dat je afvalt door een kcal deficit maar bij welke methode zal je meer kcal gaan verbranden of is dit lastig te zeggen?

Bij voorbaat dank :)
 
Helemaal samen trainen lijkt mij niet ideaal. Zij zal veel minder volume nodig zijn en ik denk dat je een schema voor beginners het beste zo simpel mogelijk moet houden (met een hogere frequentie van lifts om de techniek goed te krijgen)..

Ze zou wellicht mee kunnen doen met een deel van jou warming up en daarna een andere oefening doen in de tussen tijd. Ik train zo nu en dan met mijn vriend samen, maar dan blijf je wel heen en weer sjouwen met schijven (verschil in gewicht is bij ons nog niet zo vreselijk groot gelukkig).
 
Samen starting strenght starten , enkel de intensiteit zal variëren.
Als je niet elke training lineair kunt verhogen kun je beginnen met The Texas Method. Hier varieert jullie schema ook alleen qua intensiteit.
 
SP1988 Ja daar heb je inderdaad gelijk in, dit was vorige keer ook het geval dat ik veel met de schijven aan het slepen was maar het zij zo, bij het opwarmen kan ze inderdaad prima mee doen.