MuscleMeat

Sanne's log

Bezoekers in dit topic

Wow Sanne! De squats gaan goed zeg..bench blijft strugglen, maar met jouw mindset kom je er wel!!:thumb:

Wat betreft de guilotine press...was dat niet een benchpress waarbij je de barbell in je nek laat zakken ipv boven je borst..

Keep up the good work Sanne! Hoe verloopt het cutten tot nu toe?
 
Merk dat als ik m'n lats niet goed aanspan en m'n upper back niet strak op de bench leg dat m'n armen wat willen gaan flaren (heb het niet niet meer, mar voorheen).

Sterke sldl's trouwens :)
 
Mooie treen!

En indd grappig! Kan me dat wel herinneren:p Ik blijf ook op zelfde kcal. Ik krijg al wel meer honger, maar het gaat nog.

Bench je op de pl manier? Dus met arch en gelockte schouders?
 
Mooie training!
en kan me wel wat voorstellen bij die glute bridge :D
 
Whaha... mooie beschrijving van die glute bridge :roflol:
Ik doe hem wel eens met mijn voeten op een skippy bal, misschien is dat iets eleganter?
PS. en die voel ik behoorlijk in de hams ook.

Die DL van jou klinkt als een SLDL.
Je zit er weer lekker in!
 
Joehoe, daar is ze weer! Fijn dat jij er ook weer bent Sanne!
 
Is er nog getrained? :D
 
Tuck je je ellebogen wel met bench?

Glute ham bridge is echt geen noodzakelijke oef voor goede glutes ;)
 
SLDL is tot helemaal op grond toch?

Goeie trainingen hoor! Fijn dat je weer terug bent :)
Begrijp uit iedere informatiebron weer iets anders, SLDL en Romanian worden blijkbaar vaak door elkaar gehaald :o.
En dankjewel, vandaag was een zalige training, lijkt erop dat ik er weer helemaal in zit :).

Wow Sanne! De squats gaan goed zeg..bench blijft strugglen, maar met jouw mindset kom je er wel!!:thumb:

Wat betreft de guilotine press...was dat niet een benchpress waarbij je de barbell in je nek laat zakken ipv boven je borst..

Keep up the good work Sanne! Hoe verloopt het cutten tot nu toe?
Thanks Marvin! Ook vandaag ging het weer erg goed met squatten, motiverend om duidelijk sprongen vooruit te zien!
Die bench.. Die gaat op een dag volgen, kwestie van tijd ;).

Guillotine is inderdaad een BP met smallere grip waarbij je heel charmant op je 'hals' mikt. Voor mijn triceps voelt het aardig killing :o.

Merk dat als ik m'n lats niet goed aanspan en m'n upper back niet strak op de bench leg dat m'n armen wat willen gaan flaren (heb het niet niet meer, mar voorheen).

Sterke sldl's trouwens :)
Morgen mag ik weer, ik zal dan weer eens bewust op mijn houding letten.
Blijft struggelen :o.

Mooie treen!

En indd grappig! Kan me dat wel herinneren:p Ik blijf ook op zelfde kcal. Ik krijg al wel meer honger, maar het gaat nog.

Bench je op de pl manier? Dus met arch en gelockte schouders?
Thanks!!
Vind het nog erg lastig om de juiste houding te vinden met bench. Arch lukt niet bijzonder goed, maar wel het idee dat ik mijn schouders goed kan locken.
Tips zijn meer dan welkom ^^.

Had trouwens nog een vraag aan je: welke belt gebruik je en ben je er tevreden over? Ben een beetje aan het rondkijken voor een betere belt dan het ding van XXL :o.

Mooie training!
en kan me wel wat voorstellen bij die glute bridge :D
Thanks meid! :kiss:

Whaha... mooie beschrijving van die glute bridge :roflol:
Ik doe hem wel eens met mijn voeten op een skippy bal, misschien is dat iets eleganter?
PS. en die voel ik behoorlijk in de hams ook.

Die DL van jou klinkt als een SLDL.
Je zit er weer lekker in!
Tsja, mooier kan ik het echt niet maken, vond het maar niets :p.
Skippybal is een goed idee, die hebben we ook. Dat maar eens proberen!

Ik houd het in de toekomst dan maar gewoon op SLDL ^^.

Joehoe, daar is ze weer! Fijn dat jij er ook weer bent Sanne!
Daar issie hoor, welcome back!! :D

Is er nog getrained? :D
Uiteraard is er nog getraind, ik ga niet meer zomaar weg ;).

Tuck je je ellebogen wel met bench?

Glute ham bridge is echt geen noodzakelijke oef voor goede glutes ;)
Ellebogen tucken lukt inmiddels, heb nu eerder het idee dat ik mijn bovenrug niet goed kan aanspannen of iets dergelijks, arch lukt me ook maar moeilijk. Zou eigenlijk gewoon eens iemand moeten zoeken die er goed naar kan kijken en kan zeggen wat eraan scheelt..

Wat vind jij de beste oefening voor goede glutes? (naast SQ uiteraard..)

Training van vandaag

Week 2, cycle 3

DL

10 x 20
10 x 30
8 x 40
6 x 50
5 x 56.5
4 x 62.5
3 x 67.5
3 x 67.5
3 x 67.5
3 x 67.5
3 x 67.5
3 x 67.5
3 x 67.5
9 x 67.5
Ging prima vandaag. Vorige cycle 7 x 5 x 64 met een repout van 10 als laatste set. Volgende cycle sets van 4 reps.

SQ volume
10 x 20
10 x 30
10 x 40
10 x 40
10 x 40 Damn, heb echt geen conditie, buiten adem enzo :o
10 x 40
12 x 40
Tegenwoordig meer aan het squatten met iets bredere stance, voelt steviger. Voorheen klapten mijn knieën dan snel(ler) naar binnen, nu niet meer het geval.
Squat ging erg soepel en steady, ik vind helemaal mooi, zeker gezien het feit dat een jaar geleden 5 x 40 maar nauwelijks met goede techniek lukte. Mooie progressie lijkt me zo.

BOR
12 x 20
10 x 30
10 x 30
10 x 30
Denk bijna jaar geleden deze voor het laatst gedaan te hebben. Voelde wel weer lekker. Wederom niet te zwaar gepakt en vooral gefocust op de uitvoering.

Lat pulldown
12 x 27.5
12 x 27.3 Niet geheel tevreden met de vorm, slow negatives en dergelijke, MMC voor de liefhebbers, jwz ;)
12 x 25

Facepulls
12 x 14
12 x 14
12 x 14

Prima training, konden ze allemaal maar zo zijn :).

Wekelijkse update
Week 1: 71,75 kg (2000 kcal) - 2,25 kg
Week 2: 70 kg (2000 kcal) - 1,75 kg

Holy moly, denk dat er nog steeds vocht bij zit. In 2 weken op 2000 kcal dus 4 kg kwijt, december was gooooood :o.
Abnormaal om te beseffen dat ik in december soms wel 4 cheat(days) had en ik blijkbaar wat vet betreft zo'n 1 á 2 kg ben aangekomen. Geen idee hoe ik mezelf ooit obees heb kunnen eten, zou me nu volgens mij niet eens meer lukken :o.

Anyway, merk ook dat trainingen beter gaan op 'schoon' voer in plaats van alle troep. Ga dus lekker door op deze manier.
 
Neej, niet meer zo maar weggaan hoor :)
Mooi van je squat, je bent sterker geworden, en het gaat blijkbaar nu veel beter met de 'klapknie'.
Vergis je niet hoeveel calorieen 2 kg vet is (16.000 kC, en dus hoeveel uren cardio om het weg te werken :( ). En nee... ik begrijp werkelijk niet hoe obese mensen het voor mekaar krijgen om tientallen kilo's vet aan te zetten, dat tis een paar honderdduizend kC :eek:
 
Lekkere training.
Ik heb inderdaad ook met squats dat mijn rechterknie naar binnen gaat soms. Misschien toch ook maar eens de bredere stance proberen.
Sta je voeten dan ook enigzins naar buiten gericht met je tenen? Of tenen recht naar voren?
 
[
12 x 27.3 Niet geheel tevreden met de vorm, slow negatives en dergelijke, MMC voor de liefhebbers, jwz ;)
:heart:

Deads gaan goed!! Lekker verhogen weer :D Appart is dat hè..als je eenmaal lower rep traint dan wordt 10 reps ineens een opgave.. Die cut gaat lekker zeg..de kilo's (vocht) vliegen eraf. Mooi om te zien dat de december everyday is cheatday maand geen tot weinig 'schade' heeft aangericht:thumb:

Keep up the good work Sanne! Enjoy your weekend:D
 
Oef dat vind ik best lastig (ben niet echt een kenner op dat gebied). Op strengthshop.de hebben ze wel goede betaalbare belts iig.

4 kg is wel veel zeg! Ik zit nu incl refeeds op -2.3 kg. Merk ook al dat alles een stuk strakker is.

Persoonlijk zou ik met een repout van 9 reps met 5-7.5 kg omhoog. Zal de eerste keer iets meer doorbijten zijn, maar dat moet te doen zijn. Maarrrr ik weet je programma natuurlijk niet:)

Damn 10 reppers sq.. vreselijk:p
 
Iron Force Powerlift Riem - Quick-Release

Dat vind ikzelf een topper. Je moet even goed checken of beide pinnen goed zitten maar dat quick release is echt prima. Trekt dat ding zo open na je set en hij is stevig en betaalbaar.
 
Neej, niet meer zo maar weggaan hoor :)
Mooi van je squat, je bent sterker geworden, en het gaat blijkbaar nu veel beter met de 'klapknie'.
Vergis je niet hoeveel calorieen 2 kg vet is (16.000 kC, en dus hoeveel uren cardio om het weg te werken :( ). En nee... ik begrijp werkelijk niet hoe obese mensen het voor mekaar krijgen om tientallen kilo's vet aan te zetten, dat tis een paar honderdduizend kC :eek:
Heb de smaak weer helemaal te pakken, dus ben het absoluut niet van plan :).
Heb veel gehad aan oefeningen voor die 'klapknie', veel gedaan met hipcircle en wat gerichter abductors getraind. En uiteraard gewoon heel veel geoefend op relatief laag gewicht.. Erg fijn dat die aanpak ook echt werkte!
Toch vind ik mijn gewichtstoename nog wel meevallen, als ik zie dat ik plots 4 kg in 2 weken kwijt ben aan vocht. Voor 2 kg vet afvallen draai ik eerlijk gezegd mijn hand niet om, had op erger (lees : rampscenario) gerekend. Het geeft me in ieder geval het vertrouwen dat ik nodig had :).

Lekkere training.
Ik heb inderdaad ook met squats dat mijn rechterknie naar binnen gaat soms. Misschien toch ook maar eens de bredere stance proberen.
Sta je voeten dan ook enigzins naar buiten gericht met je tenen? Of tenen recht naar voren?
Thanks meid :kiss:
Ik heb veel oefeningen gedaan gericht op abductors en gewerkt met de hip circle. Daarnaast heel veel oefeningen op relatief laag gewicht, op een gegeven moment merkte ik dat ik steeds zwaarder kon zonder die 'klapknie'. Wedeorm was het een kwestie van heel veel geduld, wat nog wel eens lastig is.. :o/
Als ik wat breder ga staan wijs ik met mijn voeten naar buiten, maar ben nog een beetje aan het variëren wat voor mij dan het lekkerst voel. Als ik bijvoorbeeld aan het opwarmen ben met squatten, merk ik eigenlijk bij het zakken al wat ik het meest comfortabel vind wat de plaatsing van mijn voeten betreft.
Moet er nog wel achter komen wat voor mij het fijnst werkt, ik denk dat de details daarvan per lichaam verschillen.

:heart:

Deads gaan goed!! Lekker verhogen weer :D Appart is dat hè..als je eenmaal lower rep traint dan wordt 10 reps ineens een opgave.. Die cut gaat lekker zeg..de kilo's (vocht) vliegen eraf. Mooi om te zien dat de december everyday is cheatday maand geen tot weinig 'schade' heeft aangericht:thumb:

Keep up the good work Sanne! Enjoy your weekend:D
Ook vandaag weer de MMC, op isolaties zweer ik erbij ;).
Snap inmiddels waarom PL'er roepen dat high volume cardio is, damn, valt flink tegen :o.
Bizar hoe rap dat vocht gaat trouwens, had 4 kg in 2 weken niet verwacht. Ik vermoed wel dat ik na het droppen van al dat vocht een tijdje stil kan staan, maar de spiegel vertelt me op dit moment gelukkig genoeg :).
Werkelijk, als je eens had gezien hoe december er voor mij uitzag.. Je zou het een Walhalla gevonden hebben! :p

Oef dat vind ik best lastig (ben niet echt een kenner op dat gebied). Op strengthshop.de hebben ze wel goede betaalbare belts iig.

4 kg is wel veel zeg! Ik zit nu incl refeeds op -2.3 kg. Merk ook al dat alles een stuk strakker is.

Persoonlijk zou ik met een repout van 9 reps met 5-7.5 kg omhoog. Zal de eerste keer iets meer doorbijten zijn, maar dat moet te doen zijn. Maarrrr ik weet je programma natuurlijk niet:)

Damn 10 reppers sq.. vreselijk:p
Bedankt voor de tip, ik ga er eens snuffelen!
Bizar hè, 4 kg, sta er zelf ook een beetje versteld van. Wel interessant om te zien hoe een lichaam op 'extremen' reageert, vind het interessant om te zien hoe mijn lichaam overal op reageert. Mijn huid wordt nu ook steeds beter, overall meer energie etc. Bijzonder om te zien wat voeding met je lichaam kan doen.

Wat eigenlijk van plan te gaan microloaden, maar als ik het goed begrijp werkt voor jou verhogen met een grotere stap juist fijn? Heb nooit iets anders dan microloaden geprobeerd, dus het lijkt me wel fijn om eens te kijken of grotere stap beter voor me werkt :).

En ja, hoog volume, ik snap nu dat PL'ers dat cardio noemen :o.

Iron Force Powerlift Riem - Quick-Release

Dat vind ikzelf een topper. Je moet even goed checken of beide pinnen goed zitten maar dat quick release is echt prima. Trekt dat ding zo open na je set en hij is stevig en betaalbaar.
Thanks Grenzloos! Vind de prijs ook erg meevallen, ik ga hem op mijn lijstje van mogelijk opties zetten ^^.

ff bijgelezen
Lekker bezig meis, ik ben trots op je
Hier nog wat tips om je bench te uppen, doe er je voordeel mee

Tips om meer te bankdrukken - Fortius Fitness
Dankjewel Bosco, doet me goed om te horen ^^.
En bedankt voor de tips, ik duik er direct in!

Training van vandaag

BP (hoog)

12 x 20
10 x 22.5
5 x 25
5 x 27.5
3 x 30
3 x 32.5
3 x 35
4 x 38
4 x 38
4 x 38
In de eerste cycle (november) betroffen mijn max sets 3 x 3 x 38. Kleine stap vooruit, maar ben er voor nu tevreden mee aangezien progressie op de bench voor mij bijna een onmogelijke opgave lijkt :).
Bij laatste rep schoot rechterarm wederom een beetje naar buiten, maar zo lang ik niet aan het werken ben voor techniek en hoog zit, vind ik het niet zo erg.
Volgende cycle verhogen naar 40 en kijken hoe die inmiddels aanvoelt. Laatste keer is zowat een jaar geleden, dus probeer er niet te veel bij na te denken aangezien ik enorm goed ben in het mindfucken :o.

10 x 30
8 x 30

Db shoulder press
10 x 9
8 x 9
9 x 8
10 x 7
Tsja, na de bench was er weinig meer over voor de rest :o

Cable flyes
15 x 6.8
15 x 6.8
10 x 9

One arm db incline press
12 x 7
12 x 8
9 x 9
Voelde al een stuk fijner dan vorige week. Wederom krachtverschil in links en rechts. Werk aan de winkel :).
Tussendoor nieuwe stoot motivatie omdat iemand opmerkte dat er weer lijnen te zien zijn, hoezee! Merk nu al na het droppen van vocht op 70 kg dat spiermassa duidelijk is toegenomen, dus ben ontzettend benieuwd hoe ik er over wat kilo's bij sta.

Guillotine press
8 x 20
8 x 20
6 x 22.5
Haat aan deze oefening, maar vooruit, ik voel het wel erg goed in triceps..

Superset rope tricep pushdown / rope hammer curls
12 x 18/14
12 x 18/14
12 x 18/14

Ben tevreden. Isolatie-oefeningen zeggen voor mij niet zo veel meer, werk vooral met wat ik op dat moment nog heb en geloof inmiddels 'heilig' in MMC. Bij isolaties ben ik vooral bezig met squeezen en dergelijke, negatives etc.
Zolang mijn compounds maar goed gaan, ben ik tegenwoordig tevreden.

Heb de smaak weer goed te pakken, en ben stiekem erg opgelucht dat ik inderdaad 'gewoon' een flinke dip had. Even volledig losgaan en gewoon met trainen doen waar ik zin in had, heeft goed gewerkt. Heb weer doelen voor ogen, ben veel minder dwangmatig bezig met kcal en trainen waardoor mijn trainingen juist beter dan ooit lijken te gaan.
Verder vind ik het gewoon interessant om te zien hoe een lichaam op voeding en training kan reageren. Die bulk van 13 kg had ik eerder moeten doen, het heeft me een hoop geleerd :).
 
Gaat lekker hier
Ik heb jaren gebulkt haha ...nou ja niet echt maar die buik is er wel van gegroeid haha.
Ik ga er juist weer wat gestructureerd mee om over een week. Dan ga ik cutten..maar niet extreem. Wil eigenlijk net als jij lekker trainen en gewicht niet te geforceerd in de gaten houden. Jij doet het goed.
 
Je doet het allemaal fantastisch! Heerlijk om die positieve vibes te lezen:):cheer:
 
Microloaden doe ik ook wel, maar laat het meestal afhangen van rpe's of een repout.

Ik reken ongeveer 2.5% per rep en ik heb aardig in mijn hoofd op welke rpe ik uit moet komen.

Als ik bijv op de laatste set 5x5 op rpe 6 zit (4 reps in de tank) dan weet ik dat ik met 2.5-5% kan verhogen. Dit is vergelijkbaar met een repout van 9 reps.

Het liefste zit ik op een volume dag de 1e set op rpe 6 (max 7) en de laatste set op rpe 7 a 8. Op de intensiteitsdag wil ik op rpe 9 uitkomen (als ik dat met de voor geschreven reps niet haal dan doe ik een amrap). Zo doe ik dat met bench iig. Minder doen vind ik wel lastig O.o Als ik een hele slechte dag heb en ik moet 5 reps doen, maar ik zit met 4 reps al op rpe 8 dan moet ik het gewicht verlagen). In de praktijk vind ik dat heeel lastig, meer doen is geen punt:p Vandaag was daar een mooi voorbeeld van (van hoe ik het niet wil :p)
 
Positief progressie rapport weer :)
Wel fijn dat de schade ondanks een 'gezellige' december zo bescheiden is gebleven.
 
Back
Naar boven