MuscleMeat

Sanne's log

Bezoekers in dit topic

Echt super zoals je gaat!
Die lijnen zullen alleen maar zichtbaarder worden!
 
Voor glutes zijn er inderdaad tal van oef.

Diep squatten sowieso.

DIepe lunges en grote stappen. Kleine stapjes is bijna alleen maar quads.

Glute kickback, maar weinig gyms die zo'n apparaat hebben. (hij kan natuurlijk ook in de leg press, of smith maar dan omhoog)

 
Gaat lekker hier
Ik heb jaren gebulkt haha ...nou ja niet echt maar die buik is er wel van gegroeid haha.
Ik ga er juist weer wat gestructureerd mee om over een week. Dan ga ik cutten..maar niet extreem. Wil eigenlijk net als jij lekker trainen en gewicht niet te geforceerd in de gaten houden. Jij doet het goed.
Heb zelf ook jaren gebulkt, snapte alleen niet dat je naast eten dan ook nog moest trainen :o.
Extreem cutten is denk ik sowieso geen oplossing voor de lange termijn. Wanneer je iets nastreeft wat je ook buiten een 'cut' of 'bulk' kunt vasthouden, zal je denk ik ook beter het fysiek behouden waar je zo hard voor werk :).

Je doet het allemaal fantastisch! Heerlijk om die positieve vibes te lezen:):cheer:
Dankje Kardemompeul, een mooi compliment ^^.

Microloaden doe ik ook wel, maar laat het meestal afhangen van rpe's of een repout.

Ik reken ongeveer 2.5% per rep en ik heb aardig in mijn hoofd op welke rpe ik uit moet komen.

Als ik bijv op de laatste set 5x5 op rpe 6 zit (4 reps in de tank) dan weet ik dat ik met 2.5-5% kan verhogen. Dit is vergelijkbaar met een repout van 9 reps.

Het liefste zit ik op een volume dag de 1e set op rpe 6 (max 7) en de laatste set op rpe 7 a 8. Op de intensiteitsdag wil ik op rpe 9 uitkomen (als ik dat met de voor geschreven reps niet haal dan doe ik een amrap). Zo doe ik dat met bench iig. Minder doen vind ik wel lastig O.o Als ik een hele slechte dag heb en ik moet 5 reps doen, maar ik zit met 4 reps al op rpe 8 dan moet ik het gewicht verlagen). In de praktijk vind ik dat heeel lastig, meer doen is geen punt:p Vandaag was daar een mooi voorbeeld van (van hoe ik het niet wil :p)
Moet eerlijk zeggen dat mijn uitgangspunt wel heel erg basic is: progressive overload, in welke vorm dan ook :o.
RPE's werken voor mij niet echt, vind het enorm lastig in te schatten op welke RPE ik zit, denk niet dat ik daar objectief over kan zijn. Vind het wel een mooi streven om het te kunnen though, je kan dan toch objectiever naar je eigen trainingen en progressie kijken.

Positief progressie rapport weer :)
Wel fijn dat de schade ondanks een 'gezellige' december zo bescheiden is gebleven.
Absoluut Neet, we gaan lekker :).

Echt super zoals je gaat!
Die lijnen zullen alleen maar zichtbaarder worden!
Dankjewel meid, we blijven er voor gaan! :kiss:

Voor glutes zijn er inderdaad tal van oef.

Diep squatten sowieso.

DIepe lunges en grote stappen. Kleine stapjes is bijna alleen maar quads.

Glute kickback, maar weinig gyms die zo'n apparaat hebben. (hij kan natuurlijk ook in de leg press, of smith maar dan omhoog)

Ik blijf zweren bij squats, zowel benen als billen zijn enorm veranderd sinds ik die op een degelijke manier kan doen.
Kickbacks heb ik al vaak gedaan, helaas geen apparaat, maar wel Smith / cables. Alleen in leg press, die variatie kan ik even niet zomaar voor me zien :p.

Training van vandaag

Week 3, cycle 3

Paused SQ 12 x 3-5

10 x 20
8 x 27.3
6 x 35
4 x 42.5
4 x 42.5
4 x 42.5
4 x 42.5
4 x 42.5
4 x 42.5
4 x 42.5
4 x 42.5
4 x 42.5
4 x 42.5
4 x 42.5
4 x 42.5
Ging voor mijn gevoel redelijk, als ik Tdawg moet geloven ging het top: stevig, solide en met explosiviteit.
In de eerste cycle begonnen met 12 x 3 x 40 wat wel aardig ging, dus ben nog altijd erg blij met deze progressie.

Sumo DL 5 x 5
5 x 50
5 x 54
5 x 57.5
5 x 57.5
5 x 57.5
5 x 57.5
5 x 57.5
Nog altijd aan het uitbouwen, begonnen bij 5 x 50.
Voelt nog altijd veel zwaarder dan conventioneel, het ook het idee dat mijn starthouding misschien niet helemaal geweldig is. Heb het gevoel dat ik als het ware maar naar 'achter' moet hangen.
Zal het binnenkort -als ik eindelijk eens mijn mobiel niet vergeet- laten filmen.

BP volume 4 x 6 - 8
10 x 20
8 x 27.5
7 x 32.5
7 x 32.5
7 x 32.5
7 x 32.5
Niet verwacht dat ik op alle 4 de sets 7 reps zou kunnen halen, tevreden dus.
Ondertussen weer geneusd naar info over bench en verschillende tips uitgeprobeerd. Bench voelde vrij stevig vandaag.

SS leg extension / leg curl
12 x 10 / 15 single leg
12 x 15 /20 double leg
12 x 20 / 25 double leg

Hyperextensions
12 x bw
12 x bw
12 x bw

Vrij saaie, maar wel constructieve training.

Gister onverwacht mijn eerst cheat sinds 2 weken gehad: ayce sushi + ijs :heart:
Heb even gespeeld met de gedachte vandaag te compenseren, maar weet je wat, ik doe het gewoon lekker niet :).

Verder sinds vandaag begonnen met CLA en Thermopure, puur uit nieuwsgierigheid en te bekijken wat het met me doet.
Daarnaast een onderzoek gevonden dat bepaalde stoffen uit Thermopure nog schijnen te helpen bij mijn 'persoonlijke moeilijkheidjes', dus kan het allicht eens proberen.
 
Goeie training en idd fuck compenseren :D
 
Lekker getraind en inderdaad.. compenseren is nergens voor nodig. :thumb:

Ik ben zelf altijd wat huiverig voor die CLA en fatburner achtige dingen.. maar wie weet wat het brengt. Als je het niet probeert weet je het ook niet.
En als het op andere punten ook voordelen kan brengen. Zeker de moeite waard dan om wat te experimenteren!
 
Leuk om te lezen dat je er zo lekker inzit Sanne! Ik begrijp dat je het cutten ook goed volhoudt. Niet gek opzich als de prestaties in de gym er niet onder leiden :D
 
Sushi & ijs zijn omgezet in gains zie ik! Goede training Sanne! En goed dat je niet aan het Marvinnen slaat..dat is nergens goed voor...:marvin:
 
Lekker getraind en inderdaad.. compenseren is nergens voor nodig. :thumb:

Ik ben zelf altijd wat huiverig voor die CLA en fatburner achtige dingen.. maar wie weet wat het brengt. Als je het niet probeert weet je het ook niet.
En als het op andere punten ook voordelen kan brengen. Zeker de moeite waard dan om wat te experimenteren!
CLA (geconjugeerd linolzuur) ga je wel lekker van naar de WC..verder hoef je er niks van te verwachten en adviseer ik jou om er inderdaad ver vandaan te blijven..:o
 
CLA (geconjugeerd linolzuur) ga je wel lekker van naar de WC..verder hoef je er niks van te verwachten en adviseer ik jou om er inderdaad ver vandaan te blijven..:o
Ik zal het ook nooit proberen! Maar als het voor anderen een voordeel kan zijn.. he.. why not he! Jij hebt er kennelijk ervaring mee! :p
 
Trainingen zien er goed uit, petje af!

De meeste meiden in mijn gym verplaatsten zich van crosstrainer naar loopband naar groepsles :)
 
Zien er idd goed uit zeg! Lekker veel sets ook!! Wij kunnen meiden als jij hier wel gebruiken!
 
wil ook tot die meiden behoren.. :sad:
 
Goeie training en idd fuck compenseren :D
Dankjewel Rambo!
Compenseren behoort tot een grijs verleden ;).

Lekker getraind en inderdaad.. compenseren is nergens voor nodig. :thumb:

Ik ben zelf altijd wat huiverig voor die CLA en fatburner achtige dingen.. maar wie weet wat het brengt. Als je het niet probeert weet je het ook niet.
En als het op andere punten ook voordelen kan brengen. Zeker de moeite waard dan om wat te experimenteren!
Dacht dat de dag dat ik niet zou compenseren nooit zou komen ;).
Ben er zelf eigenlijk ook niet zo van, maar heb bekeken wat er zoal inzit en kwam tot de conclusie dat het wel het proberen waard is. Naast het feit dat ik dus had gelezen dat bepaalde stofjes mij ook op andere vlakken kan ondersteunen (je weet wel wat ik bedoel :)).
Ben dus benieuwd!

Leuk om te lezen dat je er zo lekker inzit Sanne! Ik begrijp dat je het cutten ook goed volhoudt. Niet gek opzich als de prestaties in de gym er niet onder leiden :D
Heb eigenlijk niet eens het gevoel dat ik aan het cutten ben! Totaal geen hongergevoel en trainingen gaan gewoon erg lekker. Wil dan ook zo lang mogelijk rond 2000 kcal blijven, de beste cut is een cut die je niet als een cut voelt ;).

Je lijkt het trainen en eten goed door te hebben, mooi om te lezen!
Dankjewel ProudPizza! Het heeft eventjes mogen duren, maar voel me hier ook veel fijner bij. Het plezier is weer terug, en dat is wat mij betreft het belangrijkste.
Sushi & ijs zijn omgezet in gains zie ik! Goede training Sanne! En goed dat je niet aan het Marvinnen slaat..dat is nergens goed voor...:marvin:
Dankjewel Marvin!
En tsja, dat Marvinnen.. Bij jou lijkt het toch best te werken ;).

CLA (geconjugeerd linolzuur) ga je wel lekker van naar de WC..verder hoef je er niks van te verwachten en adviseer ik jou om er inderdaad ver vandaan te blijven..:o
Merk nu alleen een vol gevoel en heb maagzuur :o.
Kreeg gister serieus mijn bakje pudding (van XXL, die is lekkerrrr) bijna niet weg, dat zegt heel wat :roflol:

Trainingen zien er goed uit, petje af!

De meeste meiden in mijn gym verplaatsten zich van crosstrainer naar loopband naar groepsles :)
Dankjewel Saik!
Heb zelf paar jaar geleden ook veel uurtjes op crosstrainer doorgebracht, maar zodra ik cardio kon laten droppen heb ik dat ook wel direct gedaan :o. Cardio zou overigens nu niet eens zo slecht voor me zijn, met het oog op mijn conditie. Lees: na 7 reps squatten aan de beademing moeten :roflol:

Zien er idd goed uit zeg! Lekker veel sets ook!! Wij kunnen meiden als jij hier wel gebruiken!
Thanks Conwa!
Vind je logje overigens flink interessant, aangezien ik het erg lastig vond van 5, naar 4, naar 3 trainingen per week te moeten gaan. Had het vermoeden te weinig progressie te kunnen maken bij 3 dagen in de week trainen, maar jij lijkt het tegenovergestelde te bewijzen, interessant :).

wil ook tot die meiden behoren.. :sad:
Zie Kardemompeul hieronder, de enige competitie die je hebt, ben jij zelf :).
Heb mezelf bijvoorbeeld lang vergeleken met krachtpatster die ontzettend snel vooruit gaan, maar inmiddels geaccepteerd dat ik het alleen tegen mezelf hoef op te nemen, vergelijken met anderen werkt dan al snel demotiverend.

Als er 1 een strijder is dan ben jij het wel Marina!:rocker:
Precies ^^.
 
Mooie treen!

Ik kan inmiddels aardig goed inschatten wanneer het een rpe 8 of 9 is. Onder de 8 vind ik lastiger, maar met een rpe 7 weet ik dat het niet heel zwaar was bijv.

Wat betreft de overload, mijn insteek is niet anders:) Alles is prima, meer sets/reps/gewicht.

Mooi dat je bench goed voelde! :)
 
Well done Sanne, lekkere train! Weer lekker veel squat setjes, zoals ik van je gewend ben! :D
 
Mooie treen!

Ik kan inmiddels aardig goed inschatten wanneer het een rpe 8 of 9 is. Onder de 8 vind ik lastiger, maar met een rpe 7 weet ik dat het niet heel zwaar was bijv.

Wat betreft de overload, mijn insteek is niet anders:) Alles is prima, meer sets/reps/gewicht.

Mooi dat je bench goed voelde! :)
Thanks meid!
Vind het zelf fijner om te werken met percentages, heb het idee dat ik aardig pessimistisch ben ingesteld en zodoende in een RPE niet echt object kan inschatten.
Then again.. Zeker wel iets om in het achterhoofd te houden, wellicht werkt het op een later punt lekker :).

Well done Sanne, lekkere train! Weer lekker veel squat setjes, zoals ik van je gewend ben! :D
Thanks Freak, oefening baart kunst! ;)

Training van vandaag

Kut, dat is dus niet doorgegaan..
Stapte vanochtend buiten en ontdekte een heel lief, jong katje bij mijn voordeur welke achter mij aan bleef lopen en niet weg wilde gaan. Beestje was hartstikke koud en was aan het mauwen of zijn leven er van afhing. Ben hartstikke allergisch voor katten, dus wist even niet wat te doen. Was echter wel gelijk verliefd op het lieve dotje, en besloot haar maar in ieder geval in mijn warme gang te zetten. Kattenvoer bij buren opgehaald en het katje viel direct aan alsof het al weken niet gegeten had. Week niet meer van mijn zijde, bleef maar spinnen, knuffelen en spelen, en ik liep inmiddels met mijn ziel onder mijn arm.
Dierenbescherming gebeld, wilde het lieverdje niet ophalen want: niet gewond of ziek. Toen naar plaatselijke dierenarts gegaan, bleek de jonge kater van hoogstens 6 maanden een chip te hebben, maar niet geregistreerd.. Verder inderdaad onderkoeld, zeer hongerig en onder de vlooien. Uiteindelijk ruim 2 uur met het lieverdje bij de dierenarts gezeten waarna besloten werd dat hij bij de plaatselijke opvang voor kittens terecht kon. Inmiddels wel mezelf 80.000 keer afgevraagd of het lieverdje gewoon echt niet lekker bij mij kon blijven (kutallergie).
Kom ik eindelijk thuis.. Blijkt dat er verderop iemand nieuw is komen wonen en daar is waarschijnlijk de kat van. Serieus man, laat je zo'n jong beestje vol met vlooien en niet gecastreerd ontsnappen waarna je duidelijk niet eens op zoek gaat naar waar je beestje is gebleven, en je laat hem in deze vrieskou gewoon aan zijn lot over? Ben in staat zelf het katje in huis te nemen of bij iemand anders die goed voor hem zorgt te laten wonen, want er is duidelijk niet eens moeite gedaan om de kat weer terug te vinden.
Goed. Dat was mijn rant.
Gemiste training dus..

Morgen wordt dan een monsterlijke training: hoge DL, volume SQ en hoge BP + assistance oefeningen.
Het zal me benieuwen.

Wekelijkse update
Week 1: 71,75 kg (2000 kcal) - 2,25 kg
Week 2: 70 kg (2000 kcal) - 1,75 kg
Week 3: 71 kg (2000 kcal + AYCE sushi/ijs) + 1 kg

Oeps, sushi en ijs :o.
Ben mijn vocht inmiddels wel kwijt lijkt me, dus mooi moment om rustig aan te zakken naar 1900 kcal, imo nog wel goed te doen.
 
Je bent een heldin! Met je allergie moet je het echt niet zelf doen, want dat is een recept voor ellende, maar hopelijk vind het beestje een goed huis...
Succes met de training morgen. :)
 
Jezus wat een mensen. Als mijn jonge katje weg zou zijn dan zou ik echt uren zoeken (hen ik wel eens moeten doen:p). Dan ook nog vlooien.. arm beest:(

Klote van je allergie zeg, ik zou niet zonder mn katjes kunnen!!

Maar inderdaad ook zo'n monster train. Ik heb alleen al 12 werksets sq en dl op 80-92.5%.. helluuuppppp

Dan nog bench 4 sets..pff..

Vandaag wel flink veel gegeten (beetje teveel), dus moet helpen:p
 
Back
Naar boven