Fitness Seller

Schema voor 4x per week.

Bezoekers in dit topic

Bro46

Novice
Lid geworden
22 jan 2017
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
82kg
Hoi allemaal.

Ik ben net nieuw op het forum hier, ik ben sinds een half jaar begonnen met trainen. Ik begon op 71 kilo en ik weeg nu 81.5 dus het gaat best de goede kant op denk ik. Alleen nu ben ik benieuwd wat jullie van mijn schema vinden. Ik train 4x in de week:

Dag 1: borst en triceps
Dag 2: benen en buik
Dag 3: rug en biceps
Dag 4: schouders

Ik doe altijd best veel verschillende oefeningen. Maar nu las ik al heel erg vaak op dit forum dat je juist maar een paar oefeningen moet doen per spiergroep. Dus nu is mijn vraag wat het beste is om in massa aan te komen en groot te worden? Dus hoeveel oefeningen per spiergroep en spiergroepen maar 1 of meerdere keren per week trainen? Zodat ik een beetje een mooi en goed schema kan maken voor mezelf.

Alvast bedankt!

Bro46
 
Je moet elke spiergroep minstens 2x / week doen voor goede progressie.

Zoek ub/lb schema, of fullbody 3x id week, of PPL + fullbody
 
Met 4x per week zou ik ub/lb gaan doen, elke spiergroep 2x per week trainen zal je meer opleveren dan 1x.
 
Thnx voor je reactie! Dus minstens 2 keer per week.

En wat bedoel je met ub en lb ? En ppl? Ben nog niet zo thuis in de termen haha
 
Ub= upperbody lb= lowerbody. Ppl= push, pull, legs. Gebruik de zoekfunctie en je zal wel wat schemas tegekomen.
 
Okee thnx! Ga ik dat even doen. Zijn er nog belangrijke oefeningen die ik sowieso moet doen? Ik weet sowieso dat bench press, squat en deadliften erg belangrijk zijn toch?
 
Je zal naarmate je verder traint wel aanvoelen welke oefeningen je ook liggen .
Kwestie van een persoonlijke voorkeur.

Ub/Lb x 2 lijkt me evengoed als PPL + Full Body .
Hou een tijdje hetzelfde schema aan en vergeet niet eens te veranderen .

Oefeningen die je MOET doen , nee niet echt ...

Die ik je kan aanraden wel .

Rug : Bent over row

Schouders : Military Press

Er zijn een hele hoop oefeningen .
Zoas eerder gezegd naarmate de tijd vordert zal je zien wat je het best ligt .

Welkom !
 
Als hierboven gezegd, een UB/LB/PPL/Full Body trainingsschema volgen zodat je alle spiergroepen 2/3 keren peer week kan belasten en voldoende rust kan hebben om goede te kunnen herstellen (en doordat groeien). Qua oefeningen, zorg ervoor dat meest van je training om compound oefeningen (squad, deadlift, rows, bench) gebaseerde is. Natuurlijke kan je wat isolatie oefeningen af en toe daarin gooien maar het nadruk zou voornamelijk aan compounds moeten liggen.
 
Dankjewel voor alle reacties. Dan ga ik op zoek naar een mooi schema.

Wat bedoel je precies met rows?
 
Bent over barbell row vooral
en variaties (one arm db row),....
 
Je moet elke spiergroep minstens 2x / week doen voor goede progressie.

Zoek ub/lb schema, of fullbody 3x id week, of PPL + fullbody

Wat een onzin.
 
*voor betere progressie dan 1x/week, als je serieus bezig bent

content?

Mwoah, ben ik ook niet zeker van. Hij kan beter zijn voedingsschema 100% op orde hebben en dan kijken wat hij het fijnst vindt. Alles 1 of 2x. Zal niet super veel verschil gaan maken denk ik.
 
Mwoah, ben ik ook niet zeker van. Hij kan beter zijn voedingsschema 100% op orde hebben en dan kijken wat hij het fijnst vindt. Alles 1 of 2x. Zal niet super veel verschil gaan maken denk ik.
Het probleem met beginners is vaak dat als ze doen wat ze 'fijn' vinden, ze van die idiote bodypart splits met 25 sets biceps, 30 sets chest en 5 setjes benen gaan doen. Beter dus gewoon een degelijk schema om mee te beginnen (Stronglifts 5x5, Starting Strength) en later eventueel een schema zoals Generic Bulking Routine of de UB/LB van Dynobet.
Dat zijn voeding op orde moet zijn is zeker waar, maar feit blijft dat voor een natural trainee een schema waarin elke spiergroep ten minste twee keer per week gepakt wordt effectiever is dan een uitgebreidere split.
 
Mwoah, ben ik ook niet zeker van. Hij kan beter zijn voedingsschema 100% op orde hebben en dan kijken wat hij het fijnst vindt. Alles 1 of 2x. Zal niet super veel verschil gaan maken denk ik.
Ik denk dat dat zeker wel een groot verschil is. Gezien je na een training maar zo'n 48 uur verhoogde eiwitsynthese hebt ga je met meerdere trainingen per groep gewoon meer groei stimuleren. Bij AAS gebruik is dit uiteraard een discussie op zich maar ik neem aan de TS daar niet mee bezig is :P
 
Dankjewel voor jullie reacties! Ik lees wel een hoop verschillende meningen haha! Ik heb al best enige ervaring in de sportschool maar ben pas sinds een halfjaar serieus bezig. Vandaar dat ik een goed ub/ Lb schema zoek om verder te gaan bouwen en groter te worden.

Nu ben ik vandaag rond gaan kijken naar die schema's. Maar ik zie zoveel verschillende dat ik niet goed weet wat ik nou moet kiezen en wat het beste is? Ik wil natuurlijk alle spieren graag 2 keer pakken. Borst boven.midden.onder, schouders voor en achter enzovoort. Zouden jullie misschien een schema kunnen samenstellen waar ik kan mee beginnen. En dan kan ik altijd nog dingen aanpassen die mij beter liggen zeg maar. Want ik zie zoveel, raak een beetje in de war van al die verschillende schema's..

Alvast bedankt!
 
Die verschillende meningen zullen er altijd zijn .

Je begint pas met trainen dus maak je geen zorgen .
Eens je ziet wat er goed is voor je zal je daar wel zelf de beslissing in nemen en dan ook een eigen mening vormen.
Dan kan je ook lekker jouw mening bij de grote pot der meningen gooien en de nieuw ingelijfde bodybuilders van het wereldwijde web die hier het ultieme voedings/trainings schema zoeken een deel uit maken van hun mentale verwarring over wat nu wel goed is voor hen en wat weer niet .

Waar ik me bij aansluit is dit .

Compounds zeer belangrijk .
Voedingschema zeer belangrijk .
Rust zeer belangrijk .
Je wilt gaan groeien dus geen overkill doen en je uitputten met lange sets .

Er is hier gelukkig een pak interessante lectuur ( soms ook larie :D ) te vinden !
 
Dankjewel voor jullie reacties! Ik lees wel een hoop verschillende meningen haha! Ik heb al best enige ervaring in de sportschool maar ben pas sinds een halfjaar serieus bezig. Vandaar dat ik een goed ub/ Lb schema zoek om verder te gaan bouwen en groter te worden.

Nu ben ik vandaag rond gaan kijken naar die schema's. Maar ik zie zoveel verschillende dat ik niet goed weet wat ik nou moet kiezen en wat het beste is? Ik wil natuurlijk alle spieren graag 2 keer pakken. Borst boven.midden.onder, schouders voor en achter enzovoort. Zouden jullie misschien een schema kunnen samenstellen waar ik kan mee beginnen. En dan kan ik altijd nog dingen aanpassen die mij beter liggen zeg maar. Want ik zie zoveel, raak een beetje in de war van al die verschillende schema's..

Alvast bedankt!
Zoek eens op Lyle McDonald's generic bulking routine, dat is een schema dat vaak wordt aangeraden hier. Zelf heb ik weinig ervaring met ub/lb maar het ziet er goed uit.
 
Wat een onzin.

Ik ben het met je eens. Hier zeggen de meeste allemaal dat je alles 2x of zelfs 3x per week moet trainen. Omdat ze theorieën en studies daarvan hebben.

Maar ze missen de ervaring wat het echt doet. Met een goed trainingsschema en voeldingsschema kom je er ook met alles 1x per week trainen!
 
Ik ga denk ik een begin maken met het generic bulking routine. En dan kijken of het wat voor mij is en of ik er echt baat bij heb. Het ziet er inderdaad goed uit!
 
Back
Naar boven