AndroidHealthClinic

Schouder "problemen" (1 bezoeker)

Heb je last van 1 of meerdere schouders

  • Ja

  • Nee


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Bezoekers in dit topic

3XL

Senior Moderator
Super Mod
20 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
22.006
Waardering
3.620
Ik zie ze weer regelmatig langs komen, schouderklachten.(zowel hier als in de sportschool)

Om te kijken hoe algemeen (of niet) deze problemen zijn even een poll. Voor degenen die JA stemmen graag even reageren hoelang je al train, hoelang je al "problemen heb of links/rechts handig ben en aan welke kan het "probleem" zich bevind.

Om even te starten: Ik ben rechtshandig, train bijna 40jaar, heb van die 40jaar al zo'n 36jaar in meer of mindere mate (al gelang het schema wat ik doe) "last" van m'n rechter schouder
 
Héél af en toe eens, soms eens de linkerschouder, soms eens de rechter maar echt maar heel sporadisch en dan is het ook altijd snel weer weg.
 
Train 20 jaar, rechtshandig, linkerschouder. Heb nu 7 jaar problemen, ben er door uit dienst gegaan zelfs. Schouder schiet af en toe van zijn plekje en ik moet hem al krakend terug in het lood trekken. 3 jaar helse pijn van gehad, kijkoperatie en een aantal spuiten. Heb er eigenlijk geen last meer van, mede door gebalanceerd te trainen. Voel hem met kickboksen wel sneller verzuren en soms vliegt hij na training eruit, zeker als de rotatorcuff vermoeid is. Wordt wel beter nog steeds.
Rede moet ik denk ik de benchpress geven, veel te veel mee 1 rep max lopen doen.
 
Jaren last gehad linkerschouder, ben rechtshandig. Daarna maanden last rechterschouder en chronische tendinitis rechts elleboog.

Ps: ik train op en af een jaartje of 5

in den beginne altijd splits met teveel borst schouders en weinig rug

daarna split met veel rug en geen bench

daarna UB/LB zonder al teveel pijntjes in de schouders (wel meer last van knieen )

Ik zou eens door mijn logs moeten bladeren en analiseren wanneer ik meer en minder last had.
Dus welk volume en intensiteit ik draaide
 
Laatst bewerkt:
Nu ik erover nadenk heb ik eigenlijk geen significante schouderproblemen meer gehad sinds ik bench press eruit heb geflikkerd.
 
Ik heb nu op dit moment voor de 2de maal last van mijn rechter schouder. Maar het lijkt me eerder door spanning in mijn rechter trap of rechts van mijn nek te komen. Bij presses heb ik er nl gaan last van.
Bij DL's bv wel een beetje.
 
Train nu 24j. Eerste 9j zonder problemen getraind. Dan bursitis en impingement. Eerst linker schouder (moeten laten opereren) dan jaar nadien zelfde aan de rechter schouder (ook laten opereren)

8 maand geleden nog eens geopereerd aan de rechter schouder vanwege een labrumscheur.

Schrijven links, voor de rest rechtshandig.
 
Laatst bewerkt:
Voor degenen die JA stemmen graag even reageren hoelang je al train, hoelang je al "problemen heb of links/rechts handig ben en aan welke kan het "probleem" zich bevind
Ja
Train jaar of vijf, waarvan twee jaar ongeveer schouderproblemen met ups en downs. Tijdje zeeeer veel problemen gedurende langere tijd. Chronisch overbelast en beschadigd beide voorkant van de schouder, gedurende half jaar fysio en wat verhollpen. Kan nu slecht incline benchenn, niet shoulderpressen en chestdips anders dag erna weer last en als ik op voorkant van schouder druk. Ben rechts btw
 
Rechts aflopen jaar een slijmbeursontsteking gehad in mijn rechterschouder. Geloof dat het wel grotendeels over is, maar blijft vooral na OH presses toch een gevoelig punt.

Edit: Ik train nu zo'n jaar of 3.
 
Kunnen we niet een paar sticky's maken voor de meest voorkomende blessures? 3XL
 
Wel gehad, heb er zelfs een topic over gemaakt (https://forum.bodybuilding.nl/topics/rotator-cuff-problematiek.399043/), maar is nu al eventjes helemaal weg. Kwam waarschijnlijk door het benchen, denk dat ik mijn schouderbladen niet genoeg ingetrokken had i.c.m. niet goed opwarmen. Ik bench nu zonder last, incline bench voelt nog wel vervelend aan dus die doe ik niet. Geen problemen met OHP.
 
Ben 3.5 jaar geleden weer begonnen met trainen. Heb af en toe last van mijn schouders bij incline presses, meestal rechts. Beetje zeurderig en meestal snel (na de training) weer over.

Mijn houding in het algemeen is ook niet helemaal in orde. Ik heb de neiging om mijn rechterschouder naar voren te draaien.

Ben rechtshandig.
 
Laatste 4 jaar van totaal 15 jaar last van me linker schouder. Door geen ohp te doen en niet als eerste oefening te benchen blijft de pijn redelijk acceptabel.

Ben rechts.
 
Laatste 4 jaar van totaal 15 jaar last van me linker schouder. Door geen ohp te doen en niet als eerste oefening te benchen blijft de pijn redelijk acceptabel.

Ben rechts.
Ook dit inderdaad, begin met flat flyes, 20/20/15/15/10 en dan benchen
 
Ben 39, train in totaal een 15 tal jaar (met een tussenpauze van een 6 tal jaar wegens beoefenen van andere sport).
Rechtshandig en af en toe klachten in rechterschouder (bij press bewegingen), daarom doe ik geen smith machine presses meer daar ik steeds meer en meer
aanvoel dat mijn lichaam deze oefening moeilijk verteert. Het voelt gewoon niet natuurlijk aan.
MP doe ik af en toe maar ook daar voel ik soms in het lagere deel van de oefening dat mijn schouder protesteert.
Vandaar dat ik zo goed als altijd Dumbells gebruik voor de shoulder press en hoe zwaar ik ook ga met dumbells, hier heb ik nooit pijn.

Idem met bench press, ook hier protesteert schouder regelmatig waardoor ik ook hier in 90% van de gevallen de dumbell press doe ipv de bench.
en ook hier met dumbells nooit pijn of ongemak.
 
Last van m’n linkerschouder en ben rechtshandig. Als ik m’n linkerarm opsteek en horizontaal vasthoud, voel ik soort van steek in m’n linkerschouder, niet heel hinderlijk, maar wel gevoelig. Heb er niet zo veel last van als vroeger, toen had ik tijdens het trainen er veel problemen mee. Train nu ook anders dan vroeger. Doe nu iig geen front raises meer (kansloze oefeningen imo) en heb met een PPL schema \/ UB LB ook veel minder last. Eerst trainde ik vaak dag na schouders mn borst of andersom, maar dat dus echt niet meer doen!
 
Ik train nu zo'n 9 jaar
last van linker schouder
rechtshandig

Vooral last na een flinke squat sessie
Vanmiddag last tijdens zware hex squats met bar (geen machine dus), klinkt vreemd maar is echt zo.
Bench gaat vaak wel redelijk pijn vrij OHP ook.
 
heb mijn schouder eens uit de kom gekregen toen er iemand tegen mijn dumbell aan liep toen ik aan het dumbell pressen was. verder geen schouder problemen gehad gerelateerd aan krachttraining.
 
Last van m’n linkerschouder en ben rechtshandig. Als ik m’n linkerarm opsteek en horizontaal vasthoud, voel ik soort van steek in m’n linkerschouder, niet heel hinderlijk, maar wel gevoelig. Heb er niet zo veel last van als vroeger, toen had ik tijdens het trainen er veel problemen mee. Train nu ook anders dan vroeger. Doe nu iig geen front raises meer (kansloze oefeningen imo) en heb met een PPL schema \/ UB LB ook veel minder last. Eerst trainde ik vaak dag na schouders mn borst of andersom, maar dat dus echt niet meer doen!

supraspinatus impingement? :janken:
 
trainde een jaar, bokste daarbij ook 2x per week, begonnen met rotator cuff tendinitis volgens huisarts, uiteindelijk voor 2 labrum scheuren geopereerd. totaal 3 jaar geblesseerd geweest, 3/4 jaar per schouder moeten revalideren en nu weer zo'n 2 jaar flink aan het trainen (23 jaar atm)
 
Back
Naar boven