1. Welkom!

    Bodybuilding.nl is een Nederlands-Vlaams forum voor iedereen die interesse heeft in krachtsport, bodybuilding of fitness, of gewoon wat aan zijn of haar gezondheid wilt doen. Je zal je eerst moeten aanmelden als je berichten wilt plaatsen. Klik op de rode button hieronder om verder te gaan. Als je berichten wilt bekijken kies dan een subforum uit de lijst hieronder.

    Aanmelden is GRATIS! Er zijn honderden extra opties beschikbaar voor aangemelde leden, en het duurt slechts 30 seconden of minder!

    "Ik kijk hier ook nog niet zo lang rond, en ben nog niet zo gek lang met de sport bezig. Ik heb ervaren dat je hier echt goed geholpen wordt." Mich Lees het bericht

    Snel, eenvoudig en gratis

schouderblessure lijders

Discussie in 'Oefeningen' gestart door mass_builder, 27 jun 2006.

  1. mass_builder

    mass_builder Ripped Bodybuilder

    Berichten:
    4.054
    Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    Dag bodybuildingvrienden,

    misschien een goede tip voor schouderblessure-lijders

    Ik heb ondervonden dat je de bovenkant van je borst prima kan trainen zonder je schouder al te veel te belasten door met 1 arm tegelijk cross-over cables erg hoog te maken. Desnoods speel je met de bewegingsbaan voor je persoonlijke lichaam

    graag gedaan MB:P
     
  2. mass_builder

    mass_builder Ripped Bodybuilder

    Berichten:
    4.054
    Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    nobody?:(
     
  3. Gunsy

    Gunsy Competitive Bodybuilder

    Berichten:
    2.533
    Leuk Bevonden:
    7
    Geslacht:
    Man
    eeh. Ik weet niet. Maar toen ik nog serieus last van mijn schouder had, waren cable crossovers niet bepaald aan te raden.......
     
  4. mass_builder

    mass_builder Ripped Bodybuilder

    Berichten:
    4.054
    Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    nee inderdaad.

    maar als je rechtopstaat. En met een arm tegelijk op schouderhoogte mijn arm crossover beweging maakt voel ik hem niet ( de blessure ) en de upper chest zeker. Terwijl veel inclines nogal gevoelig zijn voor de schouders
     
  5. wazzup

    wazzup Super Moderator Medewerker Super Mod

    Berichten:
    36.601
    Leuk Bevonden:
    1.457
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m89
    met 1 arm tegelijkertijd.. hmmm.. ik zal het eens proberen. Bedankt voor de tip.
     
  6. BBD

    BBD Competitive Bodybuilder

    Berichten:
    1.800
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Goede draad erover:
    http://www.bodyrecomposition.com/forums/showthread.php?t=16263

    En flyes zijn voor mietjes:
    The Journal of Strength and Conditioning Research: Vol. 19, No. 2, pp. 449–452.

    Electromyographic Activity of the Pectoralis Major and Anterior Deltoid Muscles During Three Upper-Body Lifts
    Elizabeth A. Welsch, Michael Bird, and Jerry L. Mayhew

    ABSTRACT
    The purpose of this study was to examine the differences in activation levels and times of activation for the pectoralis major and anterior deltoid when performing the concentric phase of 3 upper-body lifts. Twelve college-age men and women with various degrees of lifting experience performed 3 repetitions using the 6 repetition maximum in a barbell bench press, dumbbell bench press, and dumbbell fly while being monitored for electromyographic activity in both muscles. Motor unit activation of both muscles was not significantly different during all 3 lifts. However, dumbbell flys had significantly less relative time of activation than did barbell or dumbbell bench presses. Therefore, dumbbell flys may be better suited as an auxiliary lift, whereas barbell and dumbbell bench presses may be used interchangeably in training programs. The compatibility of the barbell and dumbbell bench presses may aid lifters in overcoming training plateaus by alternating exercises for the same muscle groups.
     
  7. mass_builder

    mass_builder Ripped Bodybuilder

    Berichten:
    4.054
    Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    en hoog he. het is de bedoeling de bovenkant te trainen
     
  8. mass_builder

    mass_builder Ripped Bodybuilder

    Berichten:
    4.054
    Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    oke bedankt, maar houd wel in het oog dat de oefening is voor mensen die om blessure redenen geen inclines kunnen doen
     
  9. Berry2000

    Berry2000 Cool Novice

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Is idd prima te doen... De kabels zijn 1 van de weinige oefeningen die ik nog kon voor borst om mijn spieren optimaal te voelen.. weliswaar met minder gewicht...
     
  10. mass_builder

    mass_builder Ripped Bodybuilder

    Berichten:
    4.054
    Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    ja toch:D
     
  11. The Rock

    The Rock Massive Warrior Elite Member

    Berichten:
    18.139
    Leuk Bevonden:
    240
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m94
    Massa:
    118kg
    Lijkt me lastig om dan goed in balans te blijven? Volgens mij gaat automatisch je bovenlichaam draaien toch?
     
  12. maurice86

    maurice86 Ripped Bodybuilder

    Berichten:
    3.748
    Leuk Bevonden:
    32
    Geslacht:
    Man
    ik deed ze zelf ook al een tijdje, je moet idd wel stabiel gaan staan maar is goed te doen vind ik zelf, ik doe ze zelf om evt pec blessures te voorkomen en de biceps aan de origo sterker te maken.
     
  13. mass_builder

    mass_builder Ripped Bodybuilder

    Berichten:
    4.054
    Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    idd, stabiliteit vind ik geen probleem
     
  14. Masallah

    Masallah Huge Freak

    Berichten:
    7.816
    Leuk Bevonden:
    19
    Geslacht:
    Man
    Ben gelukkig van me beide schouder blessures af na 1,5 jaar, ben weer aan het knallen, ik let wel op voordat ik ze terug krijg ;)
    anywayz zal hem keer gaan proberen!
     

Deel Deze Pagina