XXL Nutrition

sinds ik vaak sport regelmatig verkouden/griep

Bezoekers in dit topic

Zonnebril

Novice
Lid geworden
11 aug 2014
Berichten
29
Waardering
4
Lengte
1m81
hoi hoi,

ik sport nu zo'n 3 jaar 4-6 keer per week. De laatste 1,5 jaar is dit meer 6 als 4. Sinds ik meer ben gaan sporten ben ik ook behoorlijk vaak verkouden en grieperig. Echt super vervelend! Ik doe 3x in de week krachttraining en 3 x in de week kickboksen. Daarnaast fiets ik 120km per week, naar me werk (met kinderen) op en neer.

Ik eet 2600 kcal per dag. 35% koolhydraten, 30 % vet, 35% eiwitten
ontbijt: proteïne pannenkoek met 1 stuk fruit
tussendoor: proteïne brownie
middag: rijst + kip/vis + 300 groente
tussendoor: 4 eiwitten + groente
avond: aardappels + rundvlees + 300 groente
voor het slapen: bakje yoghurt + lijnzaad + chiazaad + goji bessen

voor en na het sporten nog een proteïne shake..

daarnaast slik ik multi vitamines, magnesium en kurkuma. Komt allemaal bij de tuinen vandaan..

ik hoop dat iemand misschien nog tips oid heeft??
 
Als je sport in een omgeving waar veel andere mensen zijn dan kan je vaker ziek worden. (gym,kickbox club)

Ga je niet veel aan kunnen doen vrees ik.
 
Komt het niet door je kinderen? Kinderen zijn immens goede dragers van virussen. Tevens kan het komen dat je iets te veel vraagt van je lichaam. Beetje rust kan namelijk geen kwaad. Als je moe/verzwakt bent, krijg je immers makkelijker een virusinfectie.
 
Komt het niet door je kinderen? Kinderen zijn immens goede dragers van virussen. Tevens kan het komen dat je iets te veel vraagt van je lichaam. Beetje rust kan namelijk geen kwaad. Als je moe/verzwakt bent, krijg je immers makkelijker een virusinfectie.

Ik word af en toe ook verkouden en kom gelukkig niet in contact met kinderen :)
 
Ik word af en toe ook verkouden en kom gelukkig niet in contact met kinderen :)
Haha, ik ga er ook van uit dat je verkouden kan worden zonder kinderen, maar zodra mijn dochter verkouden wordt, dan ben ik meestal ook aan de beurt. Ik denk dat naar de gym gaan (mensen raken met hun vieze handen barbells aan) ook niet echt meehelpt nee.
 
ja af en toe verkoude had niet erg geweest.. maar dit is al de 2de keer deze maand...
 
Ik lees vaak dat mensen die intensief sporten, een veel hoger percentage vitamines dan de gemiddelde ADH nodig hebben.

En wanneer ze een GOED multivitamine supplement aan een GOED voedingsschema toevoegen, de weerstand veel hoger ligt dan voorheen.

Ik weet niet hoe goed de multivit van De Tuinen is, maar als intensieve sporter heb je van bepaalde vitamines abnormale waardes nodig om optimaal te functioneren.

XXL Nutrition heeft een Multivit die aan de wens van intensieve sporters moet voldoen. Weet nogmaals niet hoever De Tuinen daarin is.
 
Heftig hoor, 2x per maand verkouden.
 
Ik lees vaak dat mensen die intensief sporten, een veel hoger percentage vitamines dan de gemiddelde ADH nodig hebben.

En wanneer ze een GOED multivitamine supplement aan een GOED voedingsschema toevoegen, de weerstand veel hoger ligt dan voorheen.

Ik weet niet hoe goed de multivit van De Tuinen is, maar als intensieve sporter heb je van bepaalde vitamines abnormale waardes nodig om optimaal te functioneren.

XXL Nutrition heeft een Multivit die aan de wens van intensieve sporters moet voldoen. Weet nogmaals niet hoever De Tuinen daarin is.

hieruit bespeur ik een beetje dat ik mijn voedingsschema kan verbeteren? En heb je misschien een link van de multivit van de xxl?
 
hieruit bespeur ik een beetje dat ik mijn voedingsschema kan verbeteren? En heb je misschien een link van de multivit van de xxl?

Ik ben geen expert op het gebied van voeding, zijn er zat die veel meer weten dan ik.

[Link niet meer beschikbaar]
 
Topsporters zijn vaker ziek, omdat ze zoveel van hun lichaam vragen. Weinig aan te doen, behalve minderen.
 
Ik ben geen expert op het gebied van voeding, zijn er zat die veel meer weten dan ik.

[Link niet meer beschikbaar]
oke dankje! Ga ik die denk even bestellen, zag ook nog een vrouwe variant staan.. dus even informeren naar het verschil
 
Maar ts is geen topsporter.

Maar ze kan zich wel dusdanig aan het belasten zijn dat haar afweersysteem verminderd actief is. Een vitaminepil gaat het in ieder geval echt niet oplossen, de relatie tussen voeding/vitamines en infectieziektes is sowieso vrij dunnetjes.
 
Komt het niet door je kinderen? Kinderen zijn immens goede dragers van virussen. Tevens kan het komen dat je iets te veel vraagt van je lichaam. Beetje rust kan namelijk geen kwaad. Als je moe/verzwakt bent, krijg je immers makkelijker een virusinfectie.
Je immuun systeem past zich aan aan je gezin dus verzwakt het idd als je jonge kinderen hebt dus worden de ouders ook sneller ziek
 
Tip: was direct na het trainen je handen met zeep! En tijdens het trainen niet aan je gezicht zitten met je handen. Anders pak je al die virussen mee van je medesporters. Daarnaast D3 capsules voor je weerstand. Werkt bij mij prima de laatste jaren.
 
Tip: was direct na het trainen je handen met zeep! En tijdens het trainen niet aan je gezicht zitten met je handen. Anders pak je al die virussen mee van je medesporters. Daarnaast D3 capsules voor je weerstand. Werkt bij mij prima de laatste jaren.

Een ganse training dus niet aan je gezicht zitten. Niet makkelijk.
 
Hoe is je slaap?
Je voeding is prima (mits je niet afvalt). Het klinkt alsof je een vrij druk leven hebt, heb je buiten het sporten om voldoende ontspanning? Heb je dit ook in de lente/zomer?
 
Back
Naar boven