AndroidHealthClinic

SP's powerbuilding log. Kleine comeback naar PL

Bezoekers in dit topic

Kudo's voor 's avonds nog gaan trainen nadat je lange werkdag heb gehad + 2x koken + hoofdpijn :).
Ik lees nieuwsgierig mee, ik ervaar namelijk hetzelfde wat conventional vs. sumo betreft.
 
Stevige squats hoor! Benieuwd naar je deadlifts vanavond, succes iig!
Dank je!!
Als je laat thuis bent van werk kan je man dan niet koken?

Of komt ie nog later thuis als jou?

Gewoon aan het werk zetten ;)
Hij komt nog later thuis:( daarom ook vaak laat naar de gym. Anders had ik hem wel aan het werk gezet hoor haha

Kudo's voor 's avonds nog gaan trainen nadat je lange werkdag heb gehad + 2x koken + hoofdpijn :).
Ik lees nieuwsgierig mee, ik ervaar namelijk hetzelfde wat conventional vs. sumo betreft.
Het lukt me nu nog niet om met een rechte rug en rechte schenen (voor en zij aanzicht) in een sterke positie te komen. Ik mis ook net wat mobiliteit in de heupen daarvoor. Is al wel flink verbeterd.
Hoe dan ook blijf ik eraan werken! Ooit gaat het me lukken:p
 
Laatst bewerkt:
Deadlift gisteren was nogal zwaar. Wist ik van tevoren, want heb een overload sessie gehad op zondag. Had er liever meer ruimte tussen, maar anders kwam ik dit weekend weer in de knel. Ik heb in feite 3 trainingsdagen moeten missen door kerst en oud & nieuw en heb 1 rustdag op kunnen geven (woensdag) omdat ik vakantie had.

Hoop aankomend weekend gewoon weer normaal op schema te kunnen trainen!

Bench ging niet zo mooi. Lichaam voelde slap en kon geen spanning houden. De rest van de training heb ik drastisch het volume verminderd. Aankomende week ook even zeer rustig aan qua assistance. Ik ben nu door mijnn dieet en minder slaap echt meer herstel nodig!

Zeg maar gerust een deload week, al wil ik niet teveel intensiteit droppen.

Treen van gisteren
sumo dl betless (belt niet mee dus niet bewust)
6 x 105
6 x 105
6 x 105
6 x 105
frustrerende training dit. Bar rolde de hele tijd naar voren en ik kreeg de timing niet goed. Lichaam was ook te moe om spanning te houden.. enige lichtpunt, rug is al een stuk rechter zo

Bench paused
3 x 55 en toen gestopt.. ging veel zwaarder dan zou moeten dus besloten om bench te deloaden

DB press seated
8 x 2 x 14
8 x 2 x 14 @8
2 setjes minder gedaan

Lateral raises
4 sets light weights..

----
 
Ik heb besloten om morgen mijn refeed te houden. Leek mij logischer ivm de zware squats op vrijdagavond en zware deads op zaterdagmiddag (grootste gros aan carbs eet ik dan in de ochtend).

Het dieet zelf gaat prima! Ik heb wel honger, maar het is te doen. Gewicht blijft nu ff hangen op 71.8 kg, maar ik hou vocht vast. Ik verwacht voor het weekend nog wel een drop.

Ik ga nog minstens 2.5 week zo door en dan gooi ik er een reversed diet tegenaan. De wedstrijd is over 5.5 week dus dan nog een paar weken de tijd om langzaam kcal toe te voegen zonder mijn vet te verhogen. Die laatste weken wil ik in ieder geval wel genoeg energie hebben! Na de meet wil ik opnieuw cutten voor ongeveer 4 weken, daarna hetzelfde traject weer opnieuw tot aan de drc.

Ik ben niet van plan om nog een keer flink bulken. Liever de rest van het jaar mijn vet% behouden en op onderhoud eten (of er net boven). Ik ben ook niet meer van plan om naar de -63 toe te gaan.

Macro's en kcal van afgelopen week. Refeed zal deze week iets meer richting de 3000 gaan lol.

Oja groente tel ik niet mee (tenzij geconserveerd). Dat zal nog wel 100 kcal extra opleveren per dag. Woensdag is een rustdag, dan skip ik de avond carbs.
1484224165644.jpg

/SPOILER]
 
Laatst bewerkt:
Wat voor jou maar een deload is, is in mijn ogen alsnog flink wat. Heb je natuurlijk niets aan, maar kon het toch niet nalaten het te zeggen :p.

Eet je in je refeed nog wel 'schoon' of eet je dan gewoon waar je zin in hebt?
We lopen zowat gelijk wat cutten betreft, ben van plan morgen te wegen, maar ben sowieso (nog) niet van plan kcal te droppen.
Wat mij weleens helpt voor hongergevoel is bouillon, gewoon zo'n Opkikkertje. Of een flinke bak kwark, maar dat zal je vast allang zelf ondervonden hebben :p.
 
Als je trek hebt eet maar ff 300 gram sla.

Zit je vol en heb je 30 kcal gegeten.
 
Wat voor jou maar een deload is, is in mijn ogen alsnog flink wat. Heb je natuurlijk niets aan, maar kon het toch niet nalaten het te zeggen :p.

Eet je in je refeed nog wel 'schoon' of eet je dan gewoon waar je zin in hebt?
We lopen zowat gelijk wat cutten betreft, ben van plan morgen te wegen, maar ben sowieso (nog) niet van plan kcal te droppen.
Wat mij weleens helpt voor hongergevoel is bouillon, gewoon zo'n Opkikkertje. Of een flinke bak kwark, maar dat zal je vast allang zelf ondervonden hebben :p.
Normaal doe ik iets van 8 oefeningen en 4 sets per oefening hehe. Een echte deload komt nog wel voor de meet. Gisteravond wel getraind, maar alles op een lager gewicht en meer mmc enzo. Vanavond pak ik gewoon mijn normale treen (lowerbody):)

Ik eet deels "schoon" tijdens een refeed. Ik heb een homemade pizza gehad laatste keer (met extra veel vlees & kip) en een zak snoep. Voor de rest beetje hetzelfde als anders, hooguit wat meer.

Kwark helpt indd heel goed. Dat eet ik nu dagelijks:) Honger is wel te doen, ben wel vol na een maaltijd. Light frisdrank is voor mij de beste hongerstiller. Soep zou ook wel helpen, maar ben niet zo'n fan van de lading zout:p Eet al niet bepaald zoutarm hehe.
 
Als je trek hebt eet maar ff 300 gram sla.

Zit je vol en heb je 30 kcal gegeten.
Zo diep ben ik niet aan het cutten whaha. Hou het wel vol hoor:)
 
Vandaag vet gemeten
4 punts en 3 punts beidde op 17.7%
Vandaag 70.8 dus vocht is eraf. Niet goed gerefeed gisteren door drukte dus vandaag even wat extra's gehad.

-----
Lowerbody dag van gisteren

SQ
Werksets
3x100
3x105 vpr
2x110 pr! RPe 8
3x100 energie op dus hier bij gelaten

Pull through
12 x 51
12 x 51
12 x 51
12 x 51 @7

Legextension
8 x 93
8 x 93
8 x 93
8 x 93 @7

---

Vandaag pull
Deadlift
Werksets
3x120 @6
3x125 vpr
3x130 @rpe10 vpr maar veel te bolle rug
4x120 vpr
4x120
Laatste sets extra veel gelet op mn rug. Ging al beter.

Rackpull (1cm boven de knie)
5 x 120
5 x 120
5 x 130

Pullup widegrip bw
4 x
4 x
4 x

Widegrip lat pd
8x45 @7
8x45
8x45

Upright row
8x36 @7
8x36
8x36
12x36 @9

Facepull
10x27
8x32
8x32
8x32

+ bicepss

Energie is weer terug alleen ben ik strontverkouden en ongesteld blugh. Gelukkig voel ik me de dagen ervoor het meest brak dus dat heb ik weer achter de rug. Op naar weer wat goede trainingen.! Heb al 3 slechte benchtrainingen achter de rug dus morgen een nieuwe kans
 
Laatst bewerkt:
Nette dl.

Je zegt vocht is eraf maar als je ongesteld bent houd je toch juist vocht vast?
 
Nette dl.

Je zegt vocht is eraf maar als je ongesteld bent houd je toch juist vocht vast?
Thanks!
Nee ik niet. De dagen ervoor wel, maar daarna voel ik me kiplekker en verlies ik al het vocht weer. Zal per vrouw wel verschillen gok ik zo.
 
Damn, mooie PR met gelijk 2 reps!
Dan ook nog eens VPR's..
Benieuwd naar je komende bench :).
 
Lekkere pr erbij!
 
Bench ging weer 10 x niks. Weer beetje pijntjes her en der (rug, schouder, borst). Pas vandaag viel het kwartje. Ik ben laatste 2 week ontzettend zwaar gaan dl-en de dag voor mijn volume dag.

Oftewel, de zware deadlift dag heeft enorm veel impact op mijn bench.

Helaas was ik vandaag te koppig. Ik ging samen met een andere dude benchen en pakte te weinig rust en ik deed teveel reps de eerste set. Ik kan er heeell slecht tegen als iemand ongevraagd ineens achter me staat als spot:p

Maar goed, mijn bench ging als volgt.
7x55 (rpe 9. Had met 5 moeten stoppen en gewicht moeten verlagen).
6x55 @9
Toen bench weer voor mijzelf
7x52.5 @9
7x52.5 @10

Doel van deze dag is om op rpe 7 uit te komen laatste set. Volgende week beter en dan gewoon 52.5 kg doen voor 4x7.

Door dit gedoe besef ik mij ook dat ik meer lichte dagen moet hebben. Met name op zondag.

Db shoulder press ipv incline bp
8 x 2 x 14 @7.5
8 x 2 x 14
8 x 2 x 14
8 x 2 x 14 @8.5
Incline ga ik op een andere dag mee pakken (di of do)

Overhead extension
12 x 27 wu
11 x 32 @8
11 x 32 @8
11 x 32 @8.5
12 x 32 @8.5 meer rust

Tripushdown
12 x 27 @6
12 x 27 @7
12 x 27 @8
12 x 27 @8

Lat delt seated (langzaam)
12 x 2 x 6 @6
12 x 2 x 6
12 x 2 x 6
12 x 2 x 6 @7

Abs
Rope crunch (ivm belachelijke buikspierpijn vorige week iets lichter)
15 x 45
15 x 51
15 x 55

Hanging knee raise ((meet problemen met mn grip:p)
10 x
10 x

Zo heel veel voel ik niet in mijn buik, maar ben zo zwaar ongetraind qua abs dat ik mega snel spierpijn heb. Vanaf hier weer opbouwen.
 
Echt goed, hoor! Denk je dat de coaching hierbij mede geholpen heeft?
Lastig om te zeggen. Squat ging pas qua vooruit toen ik mijn eigen ding ging doen (meer gewicht en meer sets), maar ik heb zeker wel veel van de coaching geleerd! Ik heb 2 maanden op een mega lage intensiteit getraind en technisch ben ik daardoor wel heel erg vooruit gegaan.
Muv mijn deadlift. Die is niet echt verbeterd vind ik zelf (technisch gezien) en had nu achteraf veel meer aandacht aan mobiliteit en dergelijke willen besteden.

Ik ben wel blij dat ik het heb gedaan, want kan nog wel eens impulsief zijn:p Heb wel in alle eerlijkheid de assistance naar eigen hand gezet, want een brosplit is niet meer mijn ding.

Ow en bedankt:)
 
2 dagen gerefeed, maar qua kcal dit keer super netjes (op onderhoud gok ik zo).
Vandaag 1 ons eraf en dat dus ondanks gisteren een hele pizza (wel homemade + blik tonijn en lading groente hehe) en 220 g snoep:p (375 carbs) Rest van de dag had ik ook niet echt veel bijzonders gehad.
Opzich bevalt dit mij ook wel, 2 dagen op onderhoud (en in verhouding meer suiker en dergelijke) en 5 dagen eronder.
Vandaag dus 70.7 (-2.3 kg). Doel was zo ongeveer 68-69 kg dus ben er bijna!
 
Back
Naar boven