MuscleMeat

Sp's 2016 log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SP1988

Huge Freak
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
11 mrt 2014
Berichten
8.835
Waardering
14.656
Lengte
1m77
Massa
76kg
Vetpercentage
19%
Toch besloten weer te loggen en weer bij de vrouwensectie:)

Nu inmiddels 2.5 jaar aan het trainen (daarvoor ook getraind, maar niet noemenswaardig). November tot januari (2015/2016) uit de running geweest ivm een bwc, vanaf januari 2016 ben ik weer gaan opbouwen en begonnen met meer powerlifting gericht te trainen. Een maand later heb ik mee gedaan met de fox pl meet (just for fun), maar vond het zo leuk om ergens naar toe te werken dat ik besloten heb om met powerliften verder te gaan.

Ik was al in de voorbereiding naar de drccup en toen bleek het vol te zijn en stond ik op de reserve. Vervolgens bleek ik alsnog mee te kunnen doen, maar ik was niet op tijd lid van de bond. Stom genoeg kreeg ik daarna een gigantische dip en daar bovenop soort van mentale breakdown. Viel mij sowieso op dat ik afgelopen maanden super snel ziek was (in maart zelfs 2 x) en ook daarna bleef ik maar kwakkelen. Volgens mij heb ik mijzelf omver gelopen (zoveel tijd steken in trainen/voeding + een gezin, werk & studie heeft blijkbaar zijn tol geëist).

Afgelopen tijd mijn rust proberen terug te winnen. Vooral goed slapen, lekker veel met het gezin weg en qua training gewoon doen wat motiveerd. Heb nu het gevoel weer de oude te zijn, maar ik doe alsnog even rustig aan.

Ik ga in ieder geval weer loggen, want dat motiveerd! Muv de sumo dl heb ik de sq en bench verwaarloosd. Heb bewust minder en lichter getraind (vooral minder bench vanwege mijn pols). Nu dus weer terug aan het opbouwen. De isolatie oefeningen gaan iig wel weer in een rap tempo omhoog, want dat had ik met het pl gericht training keihard verwaarloosd:p

Huidige schema (globaal iig)
Lower 1 (volume sq/dl 3x10 /glute focus)
Upper 1 (medium bench 3x7/Rug focus)
Lower 2 (medium sq/dl 3x6+/Quad focus)
Upper 2 (heavy bench 3x5+/Chest focus)
Lower 3 (heavy sq/dl 3x5+/Ham focus)
Upper 3 (volume bench 3x10 (Delt focus)

Ik ga hierna terug naar fullbody. Progressie op de main lifts is de ene week dmv gewicht (2.53,5-5 kg) en de andere week dmv een extra set (tot 5 sets, daarna terug naar 3). 1e werkset hou ik op rpe 7-8 (daardoor worden de reps automatisch minder zodra het gewicht omhoog gaat). Zodra ik op 5x1 kom test ik mijn 1rm.


----

Training van gisteren (upper/rugfocus)
Pulldown medium grip overhands (half jaar niet gedaan gok ik?)
8 x 36
8 x 41
8 x 45
8 x 50
10 x 41

BOR rope
Ramped
10 x 64
10 x 73
10 x 82 pr
8 x 91 full stack pr

One arm row
10 x 27 p. Kant
10 x 27
10 x 27

Straight pulldown
10 x 27
10 x 27
10 x 27

Bench (lang bezet)
7 x 47.5
7 x 47.5
7 x 47.5

Bicep curl cable ss Tricep pushdown vbar
10 x 23 / 15 x 23
10 x 27 / 10 x 32
10 x 32 pr / 10 x 36 pr

Bicep Concentration curls
3 x 8-10 x 8

Lateral cable raise
3 x 10-12 x 5
 
Laatst bewerkt:
In! Veel succes!
 
In

Te herkenbaar ook :(
 
In!

Deed je helemaal geen iso meer dan?
Hopelijk gaat het weer de goede kant op met je pols iig :)
 
In!

Deed je helemaal geen iso meer dan?
Hopelijk gaat het weer de goede kant op met je pols iig :)
In verhouding met wat ik deed vrij weinig. Merk dat mijn lichaam goed reageerd op een shitload aan volume. Die enkele setjes biceps bijvoorbeeld aan het einde van mijn training was niet genoeg om te groeien.

Pols gaat nu ff minder (ben 2 weken terug wezen bowlen.. had ik niet moeten doen :/)
 
In verhouding met wat ik deed vrij weinig. Merk dat mijn lichaam goed reageerd op een shitload aan volume. Die enkele setjes biceps bijvoorbeeld aan het einde van mijn training was niet genoeg om te groeien.

Pols gaat nu ff minder (ben 2 weken terug wezen bowlen.. had ik niet moeten doen :/)

Ai! Hopen dat snel weer herstelt dan.

Je gaat dat nu weer combineren met het powerliften? Trainingen veel veranderd?
 
Top dat je weer terug bent, ben natuurlijk in.. ^^

Als ik het goed begrijp train je dus 6 keer in de week? Alles bij elkaar genomen niet even gespeeld met de gedachte het aantal trainingen te verminderen? Wie weet geeft dat ook net dat beetje meer herstel en lucht dat je kunt gebruiken.. :)
 
Ai! Hopen dat snel weer herstelt dan.

Je gaat dat nu weer combineren met het powerliften? Trainingen veel veranderd?
Ben bang dat dit niet meer gaat herstellen (pijn is tov vorig jaar vergelijkbaar, wel met vlagen weer iets beter). Maargoed, kan eigenlijk alle oefeningen gewoon doen (weliswaar aangepast), ik zou alleen nooit meer kunnen boksen (ben ook bang dat het een boksblessure is, want had toen ook al last).

Heb ff mijn huidige schema toegevoegd. Gewichten ga ik rustig aan weer verzwaren. Ik heb vanaf het punt dat ik met project momentum ben gestopt niet echt een schema gevolgd, wel combi van lichte en zwaardere dagen en meer gericht op spieropbouw (kreeg alleen buikloop vorige week waardoor ik vorige week bijna niet heb getraind dus begin in feite pas nu met de schema die in de intropost staat).

Top dat je weer terug bent, ben natuurlijk in.. ^^

Als ik het goed begrijp train je dus 6 keer in de week? Alles bij elkaar genomen niet even gespeeld met de gedachte het aantal trainingen te verminderen? Wie weet geeft dat ook net dat beetje meer herstel en lucht dat je kunt gebruiken.. :)
Ben juist van 5 dagen naar 6 gegaan haha. Traiingen zijn wel veeeel korter, dus kan ook eerder naar bed 's avonds. Het is meer de stress daar buiten wat me teveel werd (iets teveel zaken op mn bordje qua privé sjizzle, werk, studie). Daar bovenop werd het allemaal steeds meer moeten (het trainen, het eten etc.). Daar had ik de energie niet meer voor en had ook geen specifiek doel op de korte termijn. Ik merkte ook dat ik snel ziek was, constant moe (sliep ook slecht). pijntjes het en der en een tolerantieniveau van een pinda (elk klein dingetje kon ik over flippen zeg maar). Combi van alles bij elkaar denk ik.

Maarr het gaat nu weer goed :) Weer rustiger in mijn hoofd en slaap weer goed. Heb mn ritme en energie weer dus dat doet een hoop!

Nu mn kracht weer terug winnen:)
 
Je hebt iig niet stil gezeten op het ziek zijn na dan. Wel vervelend steeds. Heb het ook een tijdje gehad maar hing in de lucht toen.

Voeding onderhoud of nu meer op gevoel?
 
image.jpg
thnx!!


Ik ken gewoon geen tussenweg tussen versnelling 1 en 10.. ik blijf net zolang in 10 tot ik terug moet naar 1 XD

Succes.
 
Succes, ik volg uiteraard! Je bent en blijft sterk vind ik :)

Bedacht me dezelfde vraag als natty wat je qua voeding doet?
 
Je hebt iig niet stil gezeten op het ziek zijn na dan. Wel vervelend steeds. Heb het ook een tijdje gehad maar hing in de lucht toen.

Voeding onderhoud of nu meer op gevoel?

Op gevoel dus zal de laatste week boven onderhoud zijn geweest met al die verjaardagen en uitetentjes:p Ben ook weer wat zwaarder en dat zijn voornamelijk vet gains.

Lol:p

Thanks

Succes, ik volg uiteraard! Je bent en blijft sterk vind ik :)

Bedacht me dezelfde vraag als natty wat je qua voeding doet?

Dank je!:) Op het moment tel ik helemaal niks. Met elke maaltijd wel iets eiwitrijks, maar voor de rest compleet op gevoel.

Training van gisteravond (zoo warm in de sportschool O.o Ik raak echt 10 x sneller buiten adem:p

Volgende week ga ik de deadlift en sq sessies weer splitten (wat ik hiervoor deed). De carry-over is veel groter nu ik beidde breder doe, kost aardig wat reps als ik 1 van de 2 als 2e pak.

SQ op chucks (iets bredere stand)
10 x 20
10 x 40
5 x 60
5 x 70
Werksets 3x6
6 x 77.5
6 x 77.5
8 x 77.5 @8.5

Sumo dl (met volle resets)
5 x 60
5 x 80
Werksets
5 x 95
5 x 95
5 x 95 @8

Legcurl ss Legextension
12 x 56 pr +2kg / 10 x 82
12 x 56 pr / 10 x 82
12 x 56 pr / 10 x 82 / drop 5 x 73

Vcrunch ss calve raises
15 x / 20 x
15 x / 20 x
15 x / 20 x
 
Laatst bewerkt:
Als dat voor jou beter werkt lekker doen toch. En iets meer vetjes ook niet erg imo.
 
In! Mooie training. Warmte is idd vervelend. Was bij mijn gym ook eerste dag super warm. Nu hadden ze eindelijk airco ontdekt maar bleef benauwd
 
Als dat voor jou beter werkt lekker doen toch. En iets meer vetjes ook niet erg imo.
Geeft ff rust na al dat tellen, maar ik ga voor vakantie wel weer shredden:p

In! Mooie training. Warmte is idd vervelend. Was bij mijn gym ook eerste dag super warm. Nu hadden ze eindelijk airco ontdekt maar bleef benauwd
Welkom weer en thanks:)

----

Upper body training (met focus op de delts)
Bench verhoogd tov vorige week 3x10, Volgende week een extra set erbij.

Bench ging eindelijk lekker! Heb nu zonder legdrive gedaan en dat was blijkbaar wat me teveel energie kostte en misschien m'n progressie wat tegen hield (lastig uit te leggen dit). Chest pomp was wel idioot nu (rom hierdoor wel iets groter, maar voor de rest stabieler). Misschien kan ik het beter als noodgreep gebruiken als het gewicht echt te zwaar gaat worden om omhoog te krijgen.

Bench +2.5 kg
10 x 45 @8
10 x 45 @9
10 x 45 @8.5 (4-5 min rust)

Ohp seated (zonder rugleuning) en achter het hoofd uitstrekken +1 set
10 x 24
10 x 24 @7
10 x 24 @9.5
10 x 24 @10
(Uitvoering doe ik nu anders. Geen bounce onderin en spanning er constant op houden, net als de bench ook gecontroleerder).

Lateral raise dumbell
10 x 2 x 6
10 x 2 x 6
10 x 2 x 6 / drop 7 x 2 x 4

One arm leaning Lateral raise cable (achter langs) ss one arm Bicep cable curl
8 x 5 / 8 x 14
8 x 5 / 8 x 14
8 x 5 / 8 x 14

Rear delt cable flys
12 x 2 x 5
12 x 2 x 5
12 x 2 x 5

Pomp niet normaal, drinken pijnlijk!

Tricep pushdown
12 x 32
12 x 32
10 x 32 @10


Fotooww van m'n nieuwe legging + pomp:p
IMG_20160607_213736.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zonder leg drive is beter voor je borst.
Met leg drive is beter voor kracht.

Keuzes...

Hebben jullie serieus een tv in de kleedkamer? Wtf.

Ging je daarom in hoekje staan? Kon je nog tv kijken? :)
 
Zonder leg drive is beter voor je borst.
Met leg drive is beter voor kracht.

Keuzes...

Hebben jullie serieus een tv in de kleedkamer? Wtf.

Ging je daarom in hoekje staan? Kon je nog tv kijken? :)
Ik denk dat ik de legdrive verkeerd gebruik (ik ga er nog maar ff over lezen, want kloot natuurlijk op deze manier maar een beetje aan).

uhh ja, is heel normaal toch :P?
 
Nice train.

Legdrive hoef je niet altijd gebruiken alleen als lastiger wordt. Ik zet alleen overal spanning wat op en meer als t echt max moet gaan.
In het begin vermoeide het sowieso, niets gewend overal pijn na tijd en gewichten niet wat t was.

Maar idd maybe even lezen hoe of wat t inhoudt. Meer info nooit mis.

Nu heb je meer bb style gebencht?
 
Die ohp start je vanachter je hoofd? Of vooraan en achteruit uitduwen?
 
Back
Naar boven