AndroidHealthClinic

squat schoentjes (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Brutushakt

Ripped Bodybuilder
Most annoying
Lid geworden
10 nov 2016
Berichten
4.423
Waardering
2.458
Lengte
1m81
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Ik weet zo 1 2 3 niet of dit in dit forum thuishoort? Zo nee dan hoor ik dat graag!

Wie gebruikt er hier squat schoentjes? Ik zelf gebruik ze wel,, nu heb je nog extra zooltjes om de verhoging van je hiel nog iets te verhogen. Bijvoorbeeld bij Podobrace oid, dat kan nog wel een kleine cm schelen of zo... Wie heeft dat ook?? Ik zit er soms over te twijfelen om nog net iets dieper te kunnen squatten. Ik heb zelf zoals velen een verkorte hamstring en nog wat chronische klachten. Probleem van de hamstring is wel deels opgelost maar mijn knie is door eerst foutief te squatten dus continu geirriteerd wat een pijnlijk gevoel geeft. Vaak kan ik er wel doorheen trainen, zeker met mijn squat schoenen aan. is ook verder niet erg aldus mijn fysio, maar mijn squat gaat nog altijd niet veel dieper als paralel. Natuurlijk probeer ik daar wel alles aan te doen, goed op te rekken enzv. maar ok... Iemand ervaring met een extra hakje er in??? Ik denk dat ik infeite op powerlift diepte zou komen mocht ik nog iets van een verhoging toevoegen. Ik post even een foto van het hakje in de bijlage.

hakje.jpg
 
Zou niet meer zonder mijn Adipowers kunnen. Mijn squat is sinds ik die heb heel veel verbeterd en zo een hak is dan ook zeker niet nodig.
 
  • Like
Waarderingen: KaLe
Bij mij ook een heel eind. Sterker nog,, mijn squat is een worthless piece of shit without!!! Maar ik denk dat die hak mij nog net iets helpt. Ik weet alleen niet of het dan niet ´´to much´´ wordt. Ik had wel gelezen dat er in de powerlift regels staat dat je extra hiel in je squatschoen niet hoger mag zijn dan nog een extra cm... Maar 0.8cm extra maakt natuurlijk een wereld van verschil voor een houten klaas!
 
Denk dat het dan wel echt extreem gaat worden en je het elders moet zoeken of qua mobiliteit moet oefenen.
 
Dat is sowieso altijd zo... Infeite hoor je natuurlijk die slipperts niet nodig te hebben maar ja... Sowieso doe ik veel balans oefeningen en rekken,strekken e.d.. Ik was serieus STIJF! voor ik met fitness begon..... HAHA! Als je op een plankje staat tijdens de squat sta je denk ik infeite wel ´´nog hoger´´
 
Voor mijn werksets ga ik net iets verder dan par maar mijn opwarmsets zo diep mogelijk en pauzeer even 3 seconden op het diepste punt. Ik ben ook een houtenklaas maar hierdoor ben ik echt mobieler geworden. Ook mijn bovenlichaam is een stuk mobieler geworden omdat ik elke keer met mijn handen de bar zo smal mogelijk pak. Tennisballetje onder je voet rollen wil ook helpen.
Ik ben geen expert maar op aangepast zolen of een plankje onder je hak squatten dat kan volgens mijn gezond verstand nooit goed zijn. Het is weer een aanpassing op iets wat al niet goed gaat. Zou je niet veel meer mobility drills moeten gaan doen en voorlopig alleen trainen op diepte van je squat en niet op kracht?
 
Ik kan prima below par op platte zolen squaten, maar ik zou niet meer zonder mijn Adidas Powerperfects 2 kunnen.
 
Zou niet meer zonder mijn Adipowers kunnen. Mijn squat is sinds ik die heb heel veel verbeterd en zo een hak is dan ook zeker niet nodig.

Wat is voor jou hier de rede van? Is het ook een stukje mentaal?
 
Heb zelf op aanraden van forumleden Adidas Powerlift 2.0 gehaald. 3.0 was net uit maar wel 60eu duurder. Goede investering kan ik je zeggen. Als die 2.0 nog op de markt zijn zou ik die halen en anders de 3.0.
 
Ik gebruik zelf geen andere sportschoenen dan normaal.
Ik ben geen expert maar als je speciale schoenen gebruikt om te squatten moet je ondergrond dan ook niet vlak en hard zijn?

Waar ik squat en deadlift zijn van die harde rubbere matten. Lijkt mij dat dan een vlakke zool geen extra toegevoegde waarde heeft.

Maar ik kan er ook naast zitten uiteraard
 
Welke maat heb je dat je spreekt over schoentjes?
 
Geloof me maar iedereen die in dergelijke schoenen squat zal een enorm verschil waarnemen. Bij mij maar ook bij veel mensen rondom mij zijn die schoenen beter voor simpelweg alles, je gaat 1 makkelijker diep,zwaarder, stabieler enzv. enzv.
 
Voor mijn werksets ga ik net iets verder dan par maar mijn opwarmsets zo diep mogelijk en pauzeer even 3 seconden op het diepste punt. Ik ben ook een houtenklaas maar hierdoor ben ik echt mobieler geworden. Ook mijn bovenlichaam is een stuk mobieler geworden omdat ik elke keer met mijn handen de bar zo smal mogelijk pak. Tennisballetje onder je voet rollen wil ook helpen.
Ik ben geen expert maar op aangepast zolen of een plankje onder je hak squatten dat kan volgens mijn gezond verstand nooit goed zijn. Het is weer een aanpassing op iets wat al niet goed gaat. Zou je niet veel meer mobility drills moeten gaan doen en voorlopig alleen trainen op diepte van je squat en niet op kracht?
Mijn squat is eigenlijk al diep zat en inderdaad train ik ook zeer veel stabiliteit enzv.
 
Na lang twijfelen nu eindelijk Adidas Powerlift 3 gekocht. Dit had ik veel eerder moeten doen!!
Niet alleen veel profijt met squat maar ook de andere oefeningen. Sta nu veel stabieler.
 
Na lang twijfelen nu eindelijk Adidas Powerlift 3 gekocht. Dit had ik veel eerder moeten doen!!
Niet alleen veel profijt met squat maar ook de andere oefeningen. Sta nu veel stabieler.
Jup, je staat als het ware vast. Alsof je in een laag slib staat :P
 
Voor mij in iedergeval wel :thumbup: Ik draag ze gewoon altijd haha.

Met de revalidatie doe ik dit moment halve SQ, ook korte achilles en hammies
Fysio zegt beter paralel, met schijfjes onder je hielen
Ik wil ze wel kopen, welke winkel? wellicht in elke goede sportwinkel te bestellen?
 
Met de revalidatie doe ik dit moment halve SQ, ook korte achilles en hammies
Fysio zegt beter paralel, met schijfjes onder je hielen
Ik wil ze wel kopen, welke winkel? wellicht in elke goede sportwinkel te bestellen?
Ik heb ze gewoon via de Adidas webshop gekocht. Ben ook naar de stad geweest maar ze hadden ze niet bij sportwinkels en bij een Adidas store.. 2 maten bestellen en degene die niet fit retourneren.
 
Back
Naar boven