AndroidHealthClinic

Squatten voor dikkere billen

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

summer01

Novice
Lid geworden
12 feb 2013
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
61kg
Hallo allemaal

Ben een meid van 22 en ben hier nieuw op het forum
Ik wil graag beginnen met squatten, heb vandaag veel filmpjes op youtube bekeken van hoe het moet
Ik ben best tevreden met mijn figuur alleen mijn billen mogen nog wel iets groter/ronder en vooral voller aan de bovenkant. Als ik van de zijkant in de spiegel kijk dan loopt mn onderrug zegmaar een beetje door waardoor mn billen aan de bovenkant plat lijken (het is dus alleen de bovenkant van mn bil, dus die bilspieren wil ik graag trainen) Ook zitten spijkerbroeken nooit echt mooi omdat ze aan de bovenkant van mn billen niet echt mooi gevuld zijn... daarom draag ik vaak van die push up broekjes

Nu heb ik vandaag 3 setjes van 20 gedaan (zonder gewicht) maar voel het wel heel erg in mn bovenbenen maar niet in mn boven bilspieren... het lijkt net alsof ik die spieren niet bezit ofzo... Hoort dit dat je dit niet zo erg voelt? Hoe kan ik de oefeningen opbouwen? En wat voor voeding kan ik het beste erbij eten waardoor ik sneller resultaat zie? en wanneer kan ik ongeveer resultaat verwachten als ik vanaf vandaag elke dag oefeningen doe?

Groetjes Summer
 
Probeer je onderrug zo ver mogelijk hol te maken en goed op je hakken omhoog te duwen. Dan zal je je bilspieren goed moeten voelen.

En squats gewoon met een stang en gewichten doen:thumb:
 
romanian deadlift, glute bridges, hip thrusts ( met schouders op bankje ), leaning lunges.. allemaal veel effectiever dan squats. Ik doe echt geen squats voor bil-werk hoor.
 
romanian deadlift, glute bridges, hip thrusts ( met schouders op bankje ), leaning lunges.. allemaal veel effectiever dan squats. Ik doe echt geen squats voor bil-werk hoor.

dat zegt me allemaal helemaal niks haha, hoezo hoor ik dan vaak dat squatten echt goed is om ronde billen te kweken?
 
Zoek op youtube naar de oefening 'lunges' en doe deze de volgende keer, als je dan geen spierpijn in je billen krijgt bezit je helaas geen glutes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat zegt me allemaal helemaal niks haha, hoezo hoor ik dan vaak dat squatten echt goed is om ronde billen te kweken?

Ik weet niet waarom die urban myth nog steeds leeft, maar dat is onzin. Er zijn veel betere oefeningen.
Ga met dit lijstje naar je gym, trek een van de fitnessboys daar aan zijn jasje en laat het je uitleggen/voordoen.
 
Zoek op youtube naar de oefening 'lunges' en doe deze de volgende keer, als je dan geen spierpijn in je billen krijgt bezit je helaas geen glutes.

Foto's zouden advies geven wel makkelijker maken

'cause it's true! Squats kunnen je billen zeker groter maken. Helaas is de squat een relatief simpele oefening om uit te voeren, maar een hele moeilijke om perfect uit te voeren. Je kan de focus van de oefening verplaatsen door de stand van je benen te wijzigen, Verder ben ik persoonlijk meer van de single leg oefeningen om je bilspieren te activeren ivm stabilisatiefunctie.

Als je daadwerkelijk benieuwd bent naar eerdergenoemde oefeningen zou ik toch google maar eens gaan gebruiken. Op dit forum wordt het zeer op prijs gesteld als mensen hun eigen research ook doen, of een goede poging hebben gedaan om zelf dingen uit te zoeken.

Edit @ Sjors: Ik vind dat als je relatief wijd gaat staan en je diep squat er zeker meer van de achterkant wordt gevraagd. Maar ik ben geen autoriteit op dit gebied dus ik kan er naast zitten.
 
"trek een van de fitnessboys daar aan zijn jasje en laat het je uitleggen"

Alsof iedereen zomaar wilt springen voor een ander. Sommige willen serieus trainen hoor. Maar zo bedoelde je het misschien niet. OP: dus niet zomaar doen he, lief vragen en liever nog aan iemand die al bezig is met die oefening.
 
"laat het je uitleggen"

Alsof iedereen zomaar wilt springen voor een ander. Sommige willen serieus trainen hoor. Maar zo bedoelde je het misschien niet. OP: dus niet zomaar doen he, lief vragen en liever nog aan iemand die al bezig is met die oefening.

Ik doelde op de ' PT's ' die in elke normale gym wel aanwezig zijn. Niet een onschuldige voorbijganger.
 
Geen idee wat pt's zijn maar vind dat niets je het recht geeft anderen van hun 'werk' af te houden;
 
Ik weet niet waarom die urban myth nog steeds leeft, maar dat is onzin. Er zijn veel betere oefeningen.
Ga met dit lijstje naar je gym, trek een van de fitnessboys daar aan zijn jasje en laat het je uitleggen/voordoen.

ligt eraan hoe je de squat uitvoerd,.. zoals vele m doen zijn lunges wellicht beter,.. Maar zodra je je squats met de voeten wijder en goed diep (zo diep mogelijk) doet is de squat toch echt wel een goede oefening voor je kont ;)
 
Voor PT's is het juist werk
 
Geen idee wat pt's zijn maar vind dat niets je het recht geeft anderen van hun 'werk' af te houden;

Personal trainers
En dat is precies hun werk:o
 
:roflol: :roflol: :roflol:

AAAaaww wat een fail hahaha.


@sjors, ja goed punt:thumbs:
 
Je maakt alleen grote kans dat de gemiddelde PT direct in de stress schiet en je het ten zeerste AFraad te gaan squaten.
 
Je maakt alleen grote kans dat de gemiddelde PT direct in de stress schiet en je het ten zeerste AFraad te gaan squaten.

Klopt! Door het hoge na-aap gehalte in vele sportscholen,..mensen zien het, willen het ook "even" nadoen en vernken hun rug.

Wss zal een PT je dan in een leg-press zetten.
Zelf ooit in een sportschool squats aan het doen waarna de PT-pipo heeeeel snel aan kwam rennen met de vraag om daar niet te squaten :eek:
 
ligt eraan hoe je de squat uitvoerd,.. zoals vele m doen zijn lunges wellicht beter,.. Maar zodra je je squats met de voeten wijder en goed diep (zo diep mogelijk) doet is de squat toch echt wel een goede oefening voor je kont ;)

Ik heb haar vraag geinterpreteerd als zijnde:

Ik wil graag een vollere kont, die terugveert als je er op slaat. Wat moet ik doen, want squats doen dat niet voor me.

Dus is voor mij een logisch antwoord: ga isolatie-oefeningen doen.
 
Ik heb haar vraag geinterpreteerd als zijnde:

Ik wil graag een vollere kont, die terugveert als je er op slaat. Wat moet ik doen, want squats doen dat niet voor me.

Dus is voor mij een logisch antwoord: ga isolatie-oefeningen doen.

maar in de post die ik quote vroeg je je af waarom de myth nog steeds leeft,.. wat op mij over komt als in dat het een myth is dat squats goed voor de kont zouden zijn ;)
 
Ik vind dit nu al een awesome topic! TS ga je ook een log aanmaken?

Ps: er is niets mis mee om je leedtijdsgenoten aan te steken zodat zij ook gaan squatten :D ;):rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven