XXL Nutrition

Squatten voor dikkere billen

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb haar vraag geinterpreteerd als zijnde:

Ik wil graag een vollere kont, die terugveert als je er op slaat. Wat moet ik doen, want squats doen dat niet voor me.

Dus is voor mij een logisch antwoord: ga isolatie-oefeningen doen.

Waar lees je dat dan :o
Kun je na 1 keer toch ook helemaal niet zeggen.. Of zeg ik nu iets heel raars
 
maar in de post die ik quote vroeg je je af waarom de myth nog steeds leeft,.. wat op mij over komt als in dat het een myth is dat squats goed voor de kont zouden zijn ;)

Nee het is een mythe dat je squats moet doen voor massa op billen. Wat doe jij om je kuiten vorm te geven? Juist...

---------- Post toegevoegd Tue 12 Feb 2013 om 19:46 ----------

Waar lees je dat dan :o
Kun je na 1 keer toch ook helemaal niet zeggen.. Of zeg ik nu iets heel raars

Ze zegt dat ze de squats (logisch) vooral in haar benen voelt..
 
Nee het is een mythe dat je squats moet doen voor massa op billen. Wat doe jij om je kuiten vorm te geven? Juist...

Nee, je moet meerdere oefeningen doen,.. maar wilt niet zeggen dat squats niet in dat rijtje thuishoren,.. IMO toch écht samen met lunges de 2 betere oef voor je kont.
Bijkomend dat imo de omliggende spieren wel enigszins mee moeten qua progressie.
kuiten een standing calfraise,.. na het squaten.
 
Laatst bewerkt:
Nee het is een mythe dat je squats moet doen voor massa op billen. Wat doe jij om je kuiten vorm te geven? Juist...

---------- Post toegevoegd Tue 12 Feb 2013 om 19:46 ----------



Ze zegt dat ze de squats (logisch) vooral in haar benen voelt..

Door je voeten naar buiten draaien zul je bilspieren meer voelen. En daar dus aandacht op leggen
Dus waarschijnlijk voert ze hem gewoon verkeerd uit en "werkt" het (jou woorden) niet voor haar
 
Sorry maar ik ben het volledig oneens, een compound als squat is gewoon niet de weg ( muv bulgarian split natuurlijk ).
Als je massa wil op de achterkant, dan zijn er simpelweg betere (isolatie) oefeningen. Waarom is iedereen zo hung up on squats? Zijn fantastisch hoor maar niet heilig.
Waarbij ik direct de disclaimer plaats dat mijn opvattingen misschien ouderwets zijn, maar ik weet niet beter dan dat dit de enige manier is.
 
Door je voeten naar buiten draaien zul je bilspieren meer voelen. En daar dus aandacht op leggen
Dus waarschijnlijk voert ze hem gewoon verkeerd uit en "werkt" het (jou woorden) niet voor haar
Naar mijn weten haalt de draaiing van de voeten niks uit? (ben geen biomechanica held dus als iemand het beter weet).

Voorzover ik weet heeft alleen de plaatsing van de voeten invloed, waarbij een bredere plaatsing zorgt voor een hogere activiteit van de gluteus maximus en de adductoren.
 
Sorry maar ik ben het volledig oneens, een compound als squat is gewoon niet de weg ( muv bulgarian split natuurlijk ).
Als je massa wil op de achterkant, dan zijn er simpelweg betere (isolatie) oefeningen. Waarom is iedereen zo hung up on squats? Zijn fantastisch hoor maar niet heilig.
Waarbij ik direct de disclaimer plaats dat mijn opvattingen misschien ouderwets zijn, maar ik weet niet beter dan dat dit de enige manier is.

Squats zorgen voor hogere test aanmaak (bij mannen) en een hogere HGH aanmaak, wat resulteerd in een betere kracht/groei prestatie in z'n algemeen.
Buiten de damn goede workout die je ervan krijgt is alleen dat al een reden waarom ze altijd in een beenworkout thuis zouden moeten horen

Naar mijn weten haalt de draaiing van de voeten niks uit? (ben geen biomechanica held dus als iemand het beter weet).

Voorzover ik weet heeft alleen de plaatsing van de voeten invloed, waarbij een bredere plaatsing zorgt voor een hogere activiteit van de gluteus maximus en de adductoren.

Draaien vd voeten helpt iets of wat, maar idd zoals ik in eerdere post ook aanhaalde is vooral de verdere spreiding vd voeten, en de mate in hoe diep je zakt erg van invloed.
 
Naar mijn weten haalt de draaiing van de voeten niks uit? (ben geen biomechanica held dus als iemand het beter weet).

Voorzover ik weet heeft alleen de plaatsing van de voeten invloed, waarbij een bredere plaatsing zorgt voor een hogere activiteit van de gluteus maximus en de adductoren.

Volgens mij maakt draaiing van voet ook niet uit. Je verhoogt hier alleen de kans op een valgus knee (wijd squatten buiten beschouwing gelaten. Als je daar je voeten niet iets naar buiten draait verneuk je je ACL waarschijnlijk. :p)

Dat 2e over gluteus e.d. meen ik mij ook te herinneren.

Diep squatten en walking lunges hebben mij echt een stierenreet gegeven. Zo erg dat iedereen er wel opmerkingen over maakt. Nu ben ik onzeker :( ;)
 
Nu zeg je het zelf : been work-out.

En wat was de focus van de lieftallige deerne in de openingspost? Glutes.
Je gaat voor biceps toch ook geen rug-oefening aanraden? de rest van je post is zelfs irrelevant.
 
romanian deadlift, glute bridges, hip thrusts ( met schouders op bankje ), leaning lunges.. allemaal veel effectiever dan squats. Ik doe echt geen squats voor bil-werk hoor.

+1 Deze oefeningen belasten de glutes veel beter dan de squat.
 
Nu zeg je het zelf : been work-out.

En wat was de focus van de lieftallige deerne in de openingspost? Glutes.
Je gaat voor biceps toch ook geen rug-oefening aanraden? de rest van je post is zelfs irrelevant.

Tuurlijk,.. Billen horen bij benen voor mij,... simpel.
Eerder heb ik al aangehaald dat je er meerdere oefeningen bij moet doen,.. dus zeg nergens dat je enkel en alleen squats moet doen.

Jij vraagt waarom iedereen "hyped" is van squats,...
Ik geef jou één vd belangrijkste antwoorden daarop,.. en die vind je irrelevant ??? ???
 
Laatst bewerkt:
romanian deadlift, glute bridges, hip thrusts ( met schouders op bankje ), leaning lunges.. allemaal veel effectiever dan squats. Ik doe echt geen squats voor bil-werk hoor.

Volg dit advies en je zult goddelijke billen krijgen. Kijk ook op www.bretcontreras.com, daar zul je alles over bellen vinden
 
Ga eens diep squatten dan 'sjors'.
 
Zelf doe ik walk lunges, diepe squats, one leg lunges (een been op bankje) ....
 
gaat over vrouwenbillen?

IN:D
 
Met squatten train je vooral je quads(bovenbenen).

Als je vollere billen wilt kun je het beste lunges doen met gewichten, dus niet al te veel herhalingen.
 
Met squatten train je vooral je quads(bovenbenen).

Als je vollere billen wilt kun je het beste lunges doen met gewichten, dus niet al te veel herhalingen.

Lunges zijn zeker goed idd,..Squat ook! Krijg echt 't vermoeden dat er heeeel veel zijn die 'm toch n'et ff niet helemaal juist uitvoeren.
Alleen maar zoveel mogelijk gewicht en boven par blijven,.. ja dan idd meerendeel de quad's,.. maar ver onder par (zo diep mogelijk) met wijde stand,.. ook (en goed!) de glutes,.. trust me ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven