XXL Nutrition

Sterkste Hand van Nederland 2016 - [GESPONSORD DOOR FITNESS SELLER]

Bezoekers in dit topic

5. Farmer holds (max time)
Optillen en knijpen tot je neervalt. Farmers komen op blokken te staan zodat het echt een griponderdeel is en geen lift die je rug en benen zwaar belast.

Ik zal de komende periode wat filmpjes posten van onderdelen van de wedstrijd. Zowel hier als ook op facebook. [Link niet meer beschikbaar]

1. Grippers / 25mm Block (GHP) / max repetitions in 90sec
Block in het filmpje is anders dan op de wedstrijd.

2. 2HP / last man standing (50mm)


Nog precies 2 maanden om te trainen gripmonsters!

Nieuw filmpje van onderdeel 3 van de wedstrijd. Hier lift een 14 jarige jongen een inch replica (78kg). De dumbbell op de wedstrijd is plate loaded.
3. Inch type deadlift ('pro dumbbell' / 60mm) / 4 pogingen

4. Floor rotations (60sec) / Silarukov hammer (50mm)
Anders dan op het filmpje moeten deelnemers met hun hand en elleboog contact met de grond houden. Je mag ook niet van hand wisselen.
 
Top Bob. Ik was weer eens vergeten te filmen.
Hmmm wie zou dit onderdeel gaan winnen?
 
Open wedstrijd, kan alle kanten op!
 
Ok, fantastisch! Erg duidelijk.

Chick is indeze elke rep goed? want dan praten we niet over per ongeluk een mm los en zeker als de snelheid opgevoerd wordt zou dit erg moeilijk te beoordelen zijn.
Als deze reps goed zijn, kan ik hiermee verder trainen op deze manier.
Ik vind ze allemaal prima in ieder geval.
Gaan ze op een tafel gedaan worden of op de grond?
Kan alle kanten op zegt Bob! Hij denkt vast dat ie gaat winnen:driving:
 
Ik zie zijn hand nergens los komen. Wij gaan dit onderdeel liggend doen (floor rotations) op een plaat. De rotaties moeten net als op het voorbeeld filmpje binnen de lijnen uitgevoerd worden. Dit om te laten zien dat je voldoende pols controle hebt en de hamer niet alle kanten op vliegt.

Voor alle duidelijkheid, ik tel alleen de reps die ik goed keur. Bij los komen van je hand of het niet verticaal roteren van de hamer (binnen de lijnen) tel ik de rep niet. Ook mag je de hamer niet laten stuiteren en meteen terug roteren. Vanuit een deadstop roteer je de hamer. Dit zijn zaken die ik op de briefing voor de wedstrijd nogmaals duidelijk aan alle atleten zal toelichten.
 
Ik zie zijn hand nergens los komen. Wij gaan dit onderdeel liggend doen (floor rotations) op een plaat. De rotaties moeten net als op het voorbeeld filmpje binnen de lijnen uitgevoerd worden. Dit om te laten zien dat je voldoende pols controle hebt en de hamer niet alle kanten op vliegt.

Voor alle duidelijkheid, ik tel alleen de reps die ik goed keur. Bij los komen van je hand of het niet verticaal roteren van de hamer (binnen de lijnen) tel ik de rep niet. Ook mag je de hamer niet laten stuiteren en meteen terug roteren. Vanuit een deadstop roteer je de hamer. Dit zijn zaken die ik op de briefing voor de wedstrijd nogmaals duidelijk aan alle atleten zal toelichten.



Ja prima! dit gaat dan goedkomen, het worden wel hele korte deadstops zoals je nu al bij Bob ziet en als het tempo iets omhoog gaat is het meer even gecontroleerd aan tikken dan een deadstop maken!
Zit ik me dus druk te maken om niks! sorry hiervoor! maar ik wil het tot in detail goed doen!
Waar jij praat over dat de hamer niet alle kanten op mag vliegen,maak ik me druk, of je misschien een repje afkeurt door m'n enthousiasme.:rolleyes:
 
No worries, gewoon Rammen jacq,! :lifter:
 
Ik deed die floor rotation eerst met mijn hand op een bankje (omdat dit comfortabeler is om te trainen), maar heb nu ontdekt dat dat een stuk makkelijker is dan op de vloer. Ook de dikke diameter van de 'hamer' (5cm toch?) maakt het een stuk lastiger dan met een dunnere diameter, wat mij betreft in ieder geval. Werk aan de winkel!

Die reps van Bob zagen er wel griezelig makkelijk uit trouwens.
 
Haha we moeten het niet te eenvoudig maken. ;) Ik denk dat zitten je bovenlichaam nog kan helpen en liggend niet.
Diameter is idd 5cm.
 
6. Grip medley (90sec)
Glob (15cm) / Blob / Hub (76mm) / Vbar (50mm) / Revolving handle (Silarukov 60mm) / Kettlebell bottom up press


Ik zal de komende periode wat filmpjes posten van onderdelen van de wedstrijd. Zowel hier als ook op facebook. [Link niet meer beschikbaar]

1. Grippers / 25mm Block (GHP) / max repetitions in 90sec
Block in het filmpje is anders dan op de wedstrijd.

2. 2HP / last man standing (50mm)


Nog precies 2 maanden om te trainen gripmonsters!

Nieuw filmpje van onderdeel 3 van de wedstrijd. Hier lift een 14 jarige jongen een inch replica (78kg). De dumbbell op de wedstrijd is plate loaded.
3. Inch type deadlift ('pro dumbbell' / 60mm) / 4 pogingen

4. Floor rotations (60sec) / Silarukov hammer (50mm)
Anders dan op het filmpje moeten deelnemers met hun hand en elleboog contact met de grond houden. Je mag ook niet van hand wisselen.

5. Farmer holds (max time)
Optillen en knijpen tot je neervalt. Farmers komen op blokken te staan zodat het echt een griponderdeel is en geen lift die je rug en benen zwaar belast.
 
Die bottom up press is een geniepige, vandaag voor de grap geprobeerd met 24 kg en die balans is klote. Na 6 x proberen wat singles goed gedaan.
 
Update: 10 deelnemers officieel ingeschreven. Er is nog 1 plek vrij.
Nog ruim 1 maand om je voor te bereiden. :cool:
 
Eind deze maand ga ik de shirts en bekers voor de wedstrijd bestellen. Wil je eventueel deelnemen aan de wedstrijd (met inschrijfgeld €20,-) dan heb je nog enkele dagen de tijd. Na 1 oktober zal ik moeten nabestellen en gaan de inschrijfkosten met €5,- omhoog.
Sluitingsdatum voor het inschrijven is 20 oktober. Heb je voor die datum niet het inschrijfgeld betaald dan kun je dit jaar niet meer deelnemen.
 
Ik ben heel benieuwd naar de shirts! Maar die zie ik bij de wedstrijd wel... :)
 
Geen saaie en lelijke bekers op deze wedstrijd maar wandborden met het logo van de wedstrijd, hoe cool is dat.

5ea4p3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij de grip medley zal een platform gebruikt worden waar de onderdelen op geplaatst moeten worden.
 
Bij de grip medley zal een platform gebruikt worden waar de onderdelen op geplaatst moeten worden.

Die Mark Felix zit dus wel enorm te smokkelen met die blobs door ze onderhands erop te tillen. Boefje. Leuk om te zien hoeveel moeite hij heeft met die hubs. Dat vind ik ook echt een lastige om veel kracht op te zetten.
 
Back
Naar boven