MuscleMeat

Stoppen met roken..

Bezoekers in dit topic

wimpienl

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
30 mrt 2008
Berichten
555
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
95kg
Sinds gisteren gestopt, maar voel me op z'n Rotterdams gezegd zwaar klote..
Ben 3 of 4 maanden geleden ook gestopt met alcohol nuttigen, dus biertje is geen oplossing, en de koffie komt inmiddels mijn neus uit..
Wil het wel gaan volhouden na 25 jaar gerookt te hebben..
Iemand tips?

W
 
Eerste tip: alcohol zeker mijden, ik ben steeds keer op keer hervallen door naar dancing of cafe te gaan.
Ik ken het pijnlijke gevoel man sterkte, had een mens ooit geweten waar hij aan begon..
Eventueel nicotine pillen als hulpmiddel..het is al moeilijk genoeg om van de psychologische verslaving af te raken als van de nicotine nog eens bij.
 
hahaha, ja, begin een beetje te flippen hier, maar zoals ik zei, alcohol gebruik ik niet meer, dat is ook gelukt, maar dit is nu toch ff anders..pfff
doorbijten denk ik..tnx
 
Succes man! Ik ben zelf nu 2 jaar gestopt. Denk er nog regelmatig aan, maar zijn maar korte momentjes. Het is lekker om niet meer verslaafd te zijn. Ik ben toen ook begonnen met hardlopen en heb afgelopen september de Dam tot Dam (16 km) gelopen.
Gewoon volhouden(ik weet het, = makkelijk gezegd) de reward is het absoluut waard.
By the way ik heb 6 mnd nicotine pleisters gebruikt, deed het goed bij mij. En elke dag BB of hardlopen, met de sport bezig zijn.
 
Je moet misschien nog een extra hobby zoeken en daar mee in de vrije tijd bezig zijn.
 
Ik ben toen ook begonnen met hardlopen en heb afgelopen september de Dam tot Dam (16 km) gelopen.
Da's een mooie prestatie zeg, 16 km..ik ben ook van plan om te gaan hardlopen na de KT, dus ga er morgen maar gelijk mee starten (zal niet meevallen).
Ga denk ik lekker vroeg slapen vandaag :rolleyes:
 
Ik ben na 24 jaar gestopt, met behulp van de elektriesche sigaret!! was een uitkomst om zo van de nicotine af te kikken
Eerst de zware ampullen toen mid en daarna low om vervolgens 0 ampullen te gebruiken, dan rook je alleen waterdamp, nou dan kun je net zo goed stoppen met dat ding.
Misschien een optie?.. ze hebben zelfs een forum http://www.esigaret.nl/
 
Na 12 jaar mijn leven omgegooid, begonnen met sporten en minder drinken en toen ook nog stoppen met roken. het is zooooooo makkelijk.
Gewoon de juiste instelling.
Je geeft zoveel geld uit aan goede voeding en je spaart voor later en dan als t later is ga je 30 jaar te vroeg dood en heb je er geen zak aan gehad dus gewoon niet roken en lekker oud worden.
Ik heb wel voor de zekerheid 3 weken van die pleisters geplakt en ook wel momenten gehad dat t moeilijk ging en 1 keer dat ik bij de pomp stond en blij was dat ie dicht was anders had ik weet opnieuw moeten beginnen.

Ga naar de longarts en pak eens een paar van die boekjes en ga er eens een tijdje in de wachtkamer zitten en kijk wat er allemaal langskomt.
Of kijk naar 2 broers waar er 1 van rookt en 1 niet en zie t verschil.

gr m
 
Mooie prestatie mannen, het gaat dus wel.
Ik ben nog steeds clean van peuken, wel moeilijk gehad, vervelende kids etc. maakt het niet makkelijk, maar weer een dag zonder, en voel dat het onrustige iets afneemt.
Wat ik wel doe is meer eten..moet wel op het buikje letten dus.
Bedankt voor de tips!
 
Geen tips, maar wel knap dat je de eerste stap genomen hebt:bow:

KOM OP, ik hoop dat je een goed voorbeeld voor mij zult zijn;)
 
En kerel nog aan een stok gezogen vandaag of ben je een echte vent en heb je niet gerookt.:D
 
mijn vader is ook gestopt en heeft ook nicotine pleisters en kauwgom geprobeert.
geholpen heeft het niet echt.

je moet gewoon iets vervangens nemen inplaats van een sigaret.
mijn vader eet nu de hele dag door goedkope kauwgom :roflol:
 
Ja, hou ons op de hoogte.
Nog niet gerookt?
 
ja nogsteeds rookvrij en ja de omgeving moet maar even meeleven, en volgens mij valt t allemaal wel mee.
 
ja nogsteeds rookvrij en ja de omgeving moet maar even meeleven, en volgens mij valt t allemaal wel mee.

Ik vindt het knap, motiveerd wel om te gaan stoppen.
;)
 
Je kan ook zo denken, mijn pa heeft op zijn 42e zijn eerste hartaanval gehad dus je hebt nog 2 jaar.
Hij is nu 57 en heeft longkanker en niet langer dan 2 jaar te leven dus dat motiveerd wel ja
 
hehehe, nog steeds niks gerookt, oudste dochter rookt wel, ook als ik er bij ben, maar gaat goed, rotgevoel begint lanzaam minder te worden.
ben alleen al 2.5 kilo zwaarder geworden :(
 
moet wel toevoegen dat ik laatste dagen wel heel slecht slaap, misschien maar 2-3 uur per nacht, zal wel door de overdosis koffie komen..
 
Je kan ook zo denken, mijn pa heeft op zijn 42e zijn eerste hartaanval gehad dus je hebt nog 2 jaar.
Hij is nu 57 en heeft longkanker en niet langer dan 2 jaar te leven dus dat motiveerd wel ja
DAT motiveerd zeker.
Damned.

Mijn vrouw is druk bezig met afvallen en had eens rondgesnuffeld waar ik me nu al weken vermaak;)
Dit forum dus.
Nadeel, ze begon gelijk over stoppen met roken.
Voordeel, ze neemt mijn chagerijnige kop op de koop toe, en er stond een bakje kwark voor me klaar toen ik uit mijn werk kwam (met de woorden, jij moet veel eten... ik denk dat ze op gespierde mannen valt:p)
Dus zsm stoppen, ik maak een topic aan als het zover is.
Kan ik mijn frustratie wegtikken.
 
Sorry om het zo te zeggen, maar het belangrijkste is toch om zo gezond mogelijk te blijven en te blijven leven zodat je zo lang mogelijk kan genieten van je gezin en je naasten. Daar stop je toch voor met roken.
 
Back
Naar boven