XXL Nutrition

Stoppen met roken..

Bezoekers in dit topic

Ondertussen 19 maanden gestopt :D
 
ook weer begonnen sinds enige tijd :(
enige wat me echt tegen houdt om te stoppen is die vaagheid die een nicotineafkick met zich mee brengt. De eerste dagen kan ik echt niet helder nadenken en ervaar ik zo'n verlammend gevoel om echt iets te ondernemen.
 
Vorig jaar na carnaval gestopt, jaar volgehouden en toen kwam dit carnaval weer en 2 pakjes op gerookt die avond, sinds dien eigenlijk alleen op dr zaterdagen wel eens een peuk en toen kwam ik in de horeca aan het werk wn ben zo weer begonnen met roken..

Ene kant wel kut qua geld, mja ook wel lekker zon peukje
 
Gestopt in december vorig jaar en ik hou het nog steeds vol. Het begin was ff lastig, maar het heeft zoveel voordelen. Meer geld, lekkerder eten, beter ruiken, meer eetlust etc.

Beste Kuiltje, Allereerst mijn complimenten voor het stoppen met de nutteloze rooverslaving!! Bedenk nu eens wat je nu eigenlijk 'vol moet houden'. Je hoeft namelijk niets vol te houden! Als jij probeert om vol te houden zul je vroeg of laat waarschijnlijk weer in de valkuil trappen.

Een fijn prettig leven zonder nutteloze rookverslaving hoef je niet vol te houden, dat leven is geweldig, en vele malen beter dan een leven dat dag in dag uit in het teken staat van giftige kankerverwekkende sigaretten! En wat die voordelen van het stoppen betreft......aan roken zit geen enkel voordeel. (doordenkertje :))

Heel veel geluk en gezondheid toegewenst!

Marcel
 
Ga nu m'n derde week in.
Merk al duidelijk verschil met sport, misschien zit het tussen m'n oren, maar het is echt relaxed! :D
 
Toen ik gestopt was was me conditie nog steeds belabberd
 
2 dagen bezig.. wordt nog lastig potverdikkie
 
Ik weet niet of de vraag na 26 pag. al is gesteld, maar heeft iemand ervaring met Champix? Ben nu bezig met stoppen met behulp van dit middel, maar ik word er misselijk van. Vanmorgen ging ik zelfs bijna nokkie.
 
5 maanden en 1 week gestopt nu. Drang is volledig weg en voel me mentaal een stuk sterker.
 
2 weken gestopt en totaal nergens last van. Niet eens een drang naar nicotine ofzo.
 
2 weken gestopt en totaal nergens last van. Niet eens een drang naar nicotine ofzo.

Netjes. Tegen die tijd heb ik vast al iemand op straat aangevallen of zo
 
Mijn moeder is 6 jaar geleden gelaserd en is in 1 keer gestopt. Ik geloof daar niet zo in maar zij zegt dat het haar echt heeft geholpen :o
 
Netjes. Tegen die tijd heb ik vast al iemand op straat aangevallen of zo

hahaha:P Ja ik begrijp het ook niet heb echt al 20x geprobeerd maar nu lukt het me ineens best makkelijk. Het is denk ik ook vooral mentaal lastig.
 
Mijn moeder is 6 jaar geleden gelaserd en is in 1 keer gestopt. Ik geloof daar niet zo in maar zij zegt dat het haar echt heeft geholpen :o

Ben er zelf ook sceptisch over. Kan me niet voorstellen dat zoiets helpt.

---------- Toegevoegd om 15:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:22 ----------

hahaha:P Ja ik begrijp het ook niet heb echt al 20x geprobeerd maar nu lukt het me ineens best makkelijk. Het is denk ik ook vooral mentaal lastig.

Wat is er deze keer voor jou zo wezenlijk anders ten opzichte van de vorige keren? Motivatie? Niet rokende partner? bijv.
Laatste keer dat het mij lukte was gewoon cold turkey. Alleen had ik 1 probleem: Ik ben een gezelschapsdier en mag graag in de kroeg een borrel drinken, en dan ga ik dus weer voor de bijl... Ben een zwakke sukkel dus :o
 
Ben er zelf ook sceptisch over. Kan me niet voorstellen dat zoiets helpt.

---------- Toegevoegd om 15:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:22 ----------



Wat is er deze keer voor jou zo wezenlijk anders ten opzichte van de vorige keren? Motivatie? Niet rokende partner? bijv.
Laatste keer dat het mij lukte was gewoon cold turkey. Alleen had ik 1 probleem: Ik ben een gezelschapsdier en mag graag in de kroeg een borrel drinken, en dan ga ik dus weer voor de bijl... Ben een zwakke sukkel dus :o

Elke keer als ik de drang krijg naar een sigaret sta ik gewoon even stil bij het gevoel dat ik heb en denk ik: 'Is dit gevoel nou het gevoel dat mij ervan weerhoudt om te stoppen met roken? Ik ben wel wat sterker dan dat.'

Daarna niet te lang erbij stil staan en gewoon afleiding zoeken etc. Zeg gewoon tegen jezelf: Ik stop, en houd je hier aan.

Altijd makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Het grootste verschil is denk ik dat ik mijn mindset heb veranderd. Vroeger was het altijd: 'Ik ga proberen te stoppen met roken', met in mijn achterhoofd de wetenschap dat het toch niet ging gebeuren. Nu denk ik :'ik ben gestopt met roken'.
 
Ben dankzij lasertherapie 1 maand gestopt met roken. Geen afkick van de nicotine gehad. Wel nog aan sigaretten gedacht maar dat is dan meer omdat ik het 'ritueel' al 15 jaar gewend was. 2 keer gezondigd als er alcohol in het spel was. Anders nooit ! Nu zijn sigaretten compleet uit men gedachten verdwenen. Hier ligt al een volle maand een pakje op de kast zonder het aan te raken. Voor de lasertherapie had ik al is kunnen minderen tot 5 sigaretten per dag maar dit blijkt voor de gemiddelde roker de minimum dosis per dag te zijn. De rest rookt hij eerder door gewoonte. Bij mij leek dit ook wel te kloppen en voor ik wist rookte ik dus ook terug een pakje per dag. De kost van de lasertherapie is er bij mij alvast uit en gaan nu naar fitnessabonementen en clean food ;-)
 
Elke keer als ik de drang krijg naar een sigaret sta ik gewoon even stil bij het gevoel dat ik heb en denk ik: 'Is dit gevoel nou het gevoel dat mij ervan weerhoudt om te stoppen met roken? Ik ben wel wat sterker dan dat.'

Daarna niet te lang erbij stil staan en gewoon afleiding zoeken etc. Zeg gewoon tegen jezelf: Ik stop, en houd je hier aan.

Altijd makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Het grootste verschil is denk ik dat ik mijn mindset heb veranderd. Vroeger was het altijd: 'Ik ga proberen te stoppen met roken', met in mijn achterhoofd de wetenschap dat het toch niet ging gebeuren. Nu denk ik :'ik ben gestopt met roken'.

Zolang je jezelf wijsmaakt dat je iets opgeeft blijft het lastig en is het gedoemd om te mislukken.
 
Ik weet niet of de vraag na 26 pag. al is gesteld, maar heeft iemand ervaring met Champix? Ben nu bezig met stoppen met behulp van dit middel, maar ik word er misselijk van. Vanmorgen ging ik zelfs bijna nokkie.

Zoekfunctie..

Champix heeft bij mij super gewerkt.
Ben er 7 maanden mee gestopt geweest, maar door een stomme fout weer begonnen :mad:

---------- Toegevoegd om 07:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:33 ----------

Ben er zelf ook sceptisch over. Kan me niet voorstellen dat zoiets helpt.

---------- Toegevoegd om 15:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:22 ----------



Wat is er deze keer voor jou zo wezenlijk anders ten opzichte van de vorige keren? Motivatie? Niet rokende partner? bijv.
Laatste keer dat het mij lukte was gewoon cold turkey. Alleen had ik 1 probleem: Ik ben een gezelschapsdier en mag graag in de kroeg een borrel drinken, en dan ga ik dus weer voor de bijl... Ben een zwakke sukkel dus :o

Heb precies hetzelfde :roflol:

Helaas afgelopen weekend ook één opgestoken..

Ook zwaar kut dat mn vriendin wel doorrookt, kutteef :mad:
 
Zoekfunctie..

Champix heeft bij mij super gewerkt.
Ben er 7 maanden mee gestopt geweest, maar door een stomme fout weer begonnen :mad:

---------- Toegevoegd om 07:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:33 ----------



Heb precies hetzelfde :roflol:

Helaas afgelopen weekend ook één opgestoken..

Ook zwaar kut dat mn vriendin wel doorrookt, kutteef :mad:

wahahaha... dus ik hoef niet te vragen hoe je weer overstag bent gegaan? :p

Ja een rokende partner helpt niet echt nee, of heb je haar verbannen naar de keuken?
Ik ben nu 2e week Champix bezig, word misselijk maar het gaat, rook wel al veel en veel minder, van 25 per dag naar 5. Nu de laatste peuken ook nog laten staan maar ja, daar gaan we weer: de rokende partner.
Begin zelfs 's nachts aan vlees schotels te denken. ook geen goede zaak denk ik :eek:

Heb je godverdomme 5 jaar de tyfus getraind om lekker gespierd te worden ben ik straks een fatso
 
Back
Naar boven