AndroidHealthClinic

Striae..wat kan jij hierover vertellen?

Bezoekers in dit topic

Tijd = celvernieuwing al gaat dat erg langzaam.
Kleurt wat mee als je bruiner word maja is tijdelijk en gaat er niet van weg, heb wel succes met TCA en scrubben, peelings en needling, maar laatste beetje is lastig weg te krijgen, word steeds moeilijker is mijn ervaring.

Merk wel en dat hoor ik ook van andere datd e wat extremere methodes het best werken. :)
Glycolic op hoge doseringen of TCA.

Hoe erg heb jij het wel niet? Je zit er volgens mij wel heel erg mee.
 
Valt wel mee op zich hoor, maar baal er wel van.
Binnekant armen wat, maar dat is nauwelijks te zien en een aantal op me heupen, die zijn wel te zien.
Toch klote als je zwembroek aan hebt en van die paarse strepen ziet, zijn inmiddels wel wit en worden steeds meer huidkleuriger.

Heb bijv wel is in een wanhoopspoging 100% TCA gedaan, zegt je waarschijnlijk niks maar dermatologen gaan bijv nooit verder dan 80-88% en dat in uiterste gevallen.

Kan je vertellen dat de tranen in me ogen stonden, was een wijze les :D
Heb mazzel dat ik daar geen blijvend letsel aan over heb gehouden, maar volgens de verkoper kon het, 100%
Inmiddels weet ik wel beter.

Needling is super dus daar blijf ik zeker nog even mee doorgaan.
Niet eens zo duur een rollertje.
 
Ik heb er zelf onder me oksels, tussen borst en schouder en op me rechterbicep al 6 jaar, denk er nu aan om het ooit eens met een of 2 mooie tattoos te dekken
 
Ik heb extreem veel striae, borst vol, schouders vol, binnekant armen vol, heeel lichtjes in de plooi al van mn elleboog, lats/oksel, achterkant schouder/triceps, benen,..

Heb er mee leren leven.. stoort me soms wel.
 
Striae!

Striae zijn onderhuidse scheuringen van het bindweefsel door een te snelle groei of een snel verandering die het huid niet kan bijhouden.Bij bodybuilders komt dit zeer vaak voor vooral het schouder en borst gedeelte is hier een slachtoffer van.

Herkennen

Het zijn strepen over het huid die bij direct contact met licht waarlijk blinken en anders is het gewoon rood tot zelfs een licht paarse kleur.


Eigen ervaring

Dit is een zeer beperkende factor, ik zelf ben moeten stoppen met bulken door het vele striea die ontstond na een paar weken bulk en natuurlijk werkt dit zeer demotiverend.

Genetisch bepaald

Natuurlijk is het allemaal genetisch bepaald want je ziet mensen die massief zijn en die zelfs het woord striea niet kennen en er zijn ook ecto's die na een borst oefening striea beginnen te krijgen.

Voorkomen = fabeltje

Omdat striae onderhuids is helpt het huid insmeren voor geen meter zelfs die speciale zwangerschapsgels zijn allemaal geldklopperij omdat het niet kan doordringen tot het collageen weefsel om het te herstellen.


Mogelijke oplossing

Ikzelf ben op onderzoek gegaan en uit een wetenschappelijk onderzoek blijkt dat leucine het collageen weefsel sterker maakt waardoor striae misschien voorkomen kan worden door dit stof te nemen. Alvast ga ik het uitproberen.

Plastisch chirurgie

Dit helpt zeker omdat ze het collageen weefsel deels kunnen herstellen via laserbehandeling maar het zal nooit volledig verdwijnen en de chirurgen geven zeker geen garantie op een volledig herstel.

Gevaarlijk?

Er is totaal geen gevaar verbonden aan striae alleen het mentale factor kan meespelen zoals verminderde zelfvertrouwen en een afschuw tegenover striea.


Conclusie ten eerste als je het hebt kan je maar beter je prioriteiten stellen, wil ik een gespierde lichaam met tijgerprint of wil ik een ecto zijn met een smooth skin?

Ten tweede geloof niet in fabeltjes van insmeren met gels, oliën en lotions want het helpt niet omdat het niet kan doordringen tot het collageen weefsel.

Ten derde als je het hebt kun je met een laserbehandeling een groot deel minder zichtbaar maken door het collageen weefsel te herstellen.
En leucine is een mogelijk oplossing volgens mij.(Dierstudie: leucine is anabool voor spiereiwit en collageen)


Ik hoop dat ik jullie iets bijgeleerd hebben.

Sezer. C.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb extreem veel striae, borst vol, schouders vol, binnekant armen vol, heeel lichtjes in de plooi al van mn elleboog, lats/oksel, achterkant schouder/triceps, benen,..

Heb er mee leren leven.. stoort me soms wel.

Wanneer stoort het je? Op strand/ zwembad?



Ten eerste is het striae en ten tweede is het wedstrijdje al afgelopen. Toch leukk dat je nog een artikeltje schrijft ;)
 
Ja vooral in de zomer als je wat meer onbedekt rondloopt.
Krijg er dikwijls commentaar op ook, meestal van kerels.
 
Meeste zijn denk ik wel deels 'jaloerse' (hoop ik toch hehe) reacties.
Beetje in de trant van
'Wat heb jij groeistriemen man, je zou moeten terug kunnen, je zou toch nooit meer trainen????'
of
'Hey kerel, jammer van die groeistriemen he!'
of
'Jezus, je lijkt wel verminkt'

Trek het me niet aan, of probeer het toch.
Had ook liever wat minder groeistriemen gehad, maar is nu zo. En heb totaal geen spijt van m'n lifestyle nu.
 
Wanneer stoort het je? Op strand/ zwembad?




Ten eerste is het striae en ten tweede is het wedstrijdje al afgelopen. Toch leukk dat je nog een artikeltje schrijft ;)


Damn had het niet door :'( maar toch nog waardevol info voor anderen :p
 
Waar prijzen zijn zijn artikels, leuke artikelen zitten er tussen zeg!
 
Geloof me bro, echt geloof me, ik zou BLIJ zijn moest ik gewoon die striempjes hebben.

Wil je misschien is een foto uploaden met jou vorm van striae. Ik heb er zelf ook heel erg veel last vast, voornamleijk onder mijn oksel, borst en bicep. Wil het wel is vergelijken met andere mensen met soortgelijke stats.
 
Back
Naar boven