XXL Nutrition

Supplementen afstellen op bloed onderzoek? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lisa024

Cool Novice
Lid geworden
14 jan 2016
Berichten
151
Waardering
36
Lengte
1m83
Misschien een vreemde vraag. Ik heb een aantal weken geleden een intensief bloed/urine onderzoek gedaan waaruit elke waarde normaal was, behalve de kreatinine in de urine met een 24u meting. Die was 21.9 mmol/l waar hij tussen de 5.3-15.9 hoort te zitten. Bloed was wel goed met 61 mmol/l waar hij tussen de 45-90 moet zijn.

Nou zie je overal zoveel supplementen, naast whey en multivitamine, dat ik me afvraag; als je bloedwaarden met alles normaal zijn heb je die dan nodig?

Zo heb je bijvoorbeeld ijzer, zink, magnesium, L-Glutamine etc, als die getest zijn tussen de normaal waardes lijkt het mij dat ze overbodig zijn?

Heeft het bijvoorbeeld zin om creatine bij te slikken als je bloedwaarden goed zijn?
 
Beste Lisa,

Kreatinine is een afvalstof van de spieren, dit is iets anders dan creatine welke je inneemt als supplement. Mensen die sporten en met name krachttraining doen hebben een hogere kreatinine waarde in de urine/bloed. Dat bij jouw de kreatinine waarde enkel in de urine verhoogd is en niet in het bloed kan betekenen dat je geconcentreerde urine hebt gehad.

De conclusie luidt dus ook: Ja creatine innemen heeft zeker zin.
 
Beste Lisa,

Kreatinine is een afvalstof van de spieren, dit is iets anders dan creatine welke je inneemt als supplement. Mensen die sporten en met name krachttraining doen hebben een hogere kreatinine waarde in de urine/bloed. Dat bij jouw de kreatinine waarde enkel in de urine verhoogd is en niet in het bloed kan betekenen dat je geconcentreerde urine hebt gehad.

De conclusie luidt dus ook: Ja creatine innemen heeft zeker zin.

Dit :Mijn kreatinine is altijd te hoog.

En aan de TS: Waarom zou whey niet nuttig zijn ookal is je bloedonderzoek ok? Je neemt de whey om meer eiwitten binnen te krijgen.

Een extra stuk kip eten zou dan ook geen nut hebben als je bloedonderzoek ok is.Whey is niets meer dan vloeibare eiwitten.
Extra creatine nemen kan nuttig zijn voor bepaalde doeleinden/
 
Creatine heeft niks te maken met kreatinine.

Als je geen voldoende groente en/of fruit hebt in je dieet, kun je bijv. multivitamine nemen. En dat geldt ook voor whey, en ga zo maar door. Supplementen zijn puur een aanvulling op je dieet. Het gaat immers om het totaalplaatje!
 
Bloedonderzoek doen naar dingen zoals zink, magnesium enz. is zo nutteloos; je weet niet eens waar je naar zoekt.
 
Bedankt voor alle reacties!
Ik wist dus ook niet OF het zo was, en heb dit bloedonderzoek ook niet gedaan om te kijken welke supplementen ik mis oid.. :P
Thanks, dan laat ik het idee los!
 
Misschien een vreemde vraag. Ik heb een aantal weken geleden een intensief bloed/urine onderzoek gedaan waaruit elke waarde normaal was, behalve de kreatinine in de urine met een 24u meting. Die was 21.9 mmol/l waar hij tussen de 5.3-15.9 hoort te zitten. Bloed was wel goed met 61 mmol/l waar hij tussen de 45-90 moet zijn.

Nou zie je overal zoveel supplementen, naast whey en multivitamine, dat ik me afvraag; als je bloedwaarden met alles normaal zijn heb je die dan nodig?

Zo heb je bijvoorbeeld ijzer, zink, magnesium, L-Glutamine etc, als die getest zijn tussen de normaal waardes lijkt het mij dat ze overbodig zijn?

Heeft het bijvoorbeeld zin om creatine bij te slikken als je bloedwaarden goed zijn?
Meer water drinken.
 
Of je drinkt te weinig of iets uit voeding supps kleuren je urine, of je nierfunctie.
 
Mensen niks mis met de kreatinine waarde, ze drinkt voldoende. Zoals eerder gezegd sporten en met name krachttraining verhoogd de spierafvalstoffen in het bloed en in de urine. Deze referentie waarden zijn afgesteld op niet sporters.
 
Back
Naar boven