Fitness Seller

t3 gebruik bij trage schildklier

Bezoekers in dit topic

Strongerlife

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
12 jul 2012
Berichten
714
Waardering
215
Mijn vriendin heeft erg veel moeite met afvallen ondankt dat ze eigelijk gezond at

Nu heb ik haar vorig jaar naar de huisarts gestuurd voor een bloedonderzoek.
Zoals ik al vermoede heeft zij een schildklier die maar voor 56% werkt, helaas willen ze pas medicatie geven bij een schildklier die minder dan 50% werkt.

Nu heb ik haar vorig jaar 6 weken t3 laten gebruiken op 75 mcg en viel hiermee 9 kilo af, nu ben ik op de hoogte dat t3 botontkalking als bijwerking heeft.

Nu vraag ik mij dus af in hoeverre het kwaad kan als zij 1x per jaar 6 a 8 weken t3 gebruikt op 50 a 75 mcg.

En wat krijgen vrouwen dat eigelijk met een schildklier die minder dan 50% werkt, en hoe gaan ze dan om met botontkalking..

Zit er nog verschil tussen t3 en t4

Alvast bedankt !!!
 
Cools en Galen mischien kunnen jullie mij iets verder helpen ik weet dat jullie enorm veel kennis hebben over aas enz
 
zover ik gelezen heb is 50-75mcg wel veel dunno of het zo is
 
Laatst bewerkt:
wat als de 9 weken t3 heeft gebruikt? dan ligt haar eigen productie plat, als je dan laat testen bij de dokter krijg je wel t3 mee, of zie ik dit nu verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
Daar heb ik zelf ook al over zitten denken, maar zoude ze geen reden hebben om dit pas te geven bij een werking onder de 50 %
 
Daar heb ik zelf ook al over zitten denken, maar zoude ze geen reden hebben om dit pas te geven bij een werking onder de 50 %
maar t3 productie ligt lager nadat je t3 hebt gebruikt voor een tijdje, dus dan kom je wel onder de 50% maar pin me er niet op vast, Galen en Cools zijn echte slimme mensen
 
En als je het geeft i.v.m. haar lage waarden dan doe je dat niet in kuren maar als HRT(hormoonvervangingstherapie). Dus elke dag, year round, een dosis voor binnen de fysiologische waarden.
 
Als ze een trage schildklier heeft is T3 iets wat ze continu moet nemen op een correcte dosis die afhankelijk van haar bloedwaarden is.
 
Dat begrijp ik alleen willen de dokters dit niet geven omdat haar schildklier daar nog "tegoed" voor werkt, dit op eigen houtje doen lijkt mij niet slim.

Mischien inderdaad laten testen na haar t3 gebruik

Wel vraag ik mij nog af hoelang ze t3 kan gebruiken op zeg 50 mcg zonder mij zorgen te hoeven maken voor de botontkalking
 
Dat begrijp ik alleen willen de dokters dit niet geven omdat haar schildklier daar nog "tegoed" voor werkt, dit op eigen houtje doen lijkt mij niet slim.

Mischien inderdaad laten testen na haar t3 gebruik

Wel vraag ik mij nog af hoelang ze t3 kan gebruiken op zeg 50 mcg zonder mij zorgen te hoeven maken voor de botontkalking
volgens mij valt dat wel mee, mijn stiefmoeder gebruikt het al jaren geloof ik
 
Zelf doen kan wel, moet je alleen controleren met bloedtesten. Dacht dat 25mcg T3 binnen de fysiologische waarden zit voor de meesten. Je zou dat kunnen doen en na een week oid een bloedtest en kijken hoe hoog het is en indien nodig de dosering aanpassen.
 
volgens mij valt dat wel mee, mijn stiefmoeder gebruikt het al jaren geloof ik
Ja, waarschijnlijk op afgestelde doseringen zoals Cools aangeeft. Ronnie Coleman is groot en schreeuwt yeahhh buddy voor elke lift dus van yeahbuddy schreeuwen word je groot.

Dit kunnen gevaarlijke tips/conclusies zijn man, altijd voorzichtig zijn. Misschien heeft jouw schoonmoeder een totaal niet werkende schildklier en zit ze met therapie op 80% van normale waardes. Misschien gaat GF van OP met 9 weekjes wat t3 pakken wel 9 weken op 450% normwaardes zitten.
OT: hoe vaak heb je t3 laten meten bij haar? Kan uiteraard momentopname zijn geweest. Verder is ze in 9weken natuurlijk nooit 9kg vet afgevallen, en wellicht is dr schildklier nu nog meer fucked up door jouw "hulp". Tot slot is gezond eten helemaal niet nodig en ook zeker niet de reden of je wel of niet afvalt; een kcal tekort wel. Gezond eten is gezond, maar iedereen kan op gezond eten aankomen, en op ongezond eten afvallen. Dit specifiek vermelden en dan erachteraan "maar ze valt niet af".. Ik trek m'n twijfels bij je kennis rond diets. Niet om je af te zeiken maar als ik jou was zou ik een HEEL stuk voorzichtiger zijn met m'n vrouwtje dan jij nu bent. Als je deze shit verkloot door zelf wat te dokteren zit ze letterlijk de rest van haar leven op de blaren als ze pech heeft. En geen idee hoe het bij jullie zit maar klinkt alsof ze op jouw kunde en kennis blindelings vertrouwt, terwijl je als ik het goed heb totaal niet weet waar je mee bezig bent.
 
Om te zeggen dat ik geen kennis heb vind in raar, de reden dat ik hier naar vraag is juist omdat ik weet dat het niet zonder risico is en mij daar juist verder in te verdiepen.

Ik weet zelf ook wel dat ik onder onderhoud moet eten om af te kunnen vallen, heb het mischien verkeerd geformuleerd.

Zelf zat ze op 1200 kcal dit heb ik verhoogd omdat te laag onder onderhoud zit je lichaam in "overlevingsstand" kan gaan

Bloed is er 2 x afgenomen
De eerste x was voor haar t3 kuur haar schildklier werkte hier 56%

Heb gezegd tegen haar dat ik het liever niet heb en er risicos aan zitten maar ze wou het persee ik gebruik tenslotte ook van alles zegt ze waar risicos aan zitten.

Enkele maanden na haar t3 kuur opnieuw bloed laten afnemen met een werking van 54%
 
Om te zeggen dat ik geen kennis heb vind in raar, de reden dat ik hier naar vraag is juist omdat ik weet dat het niet zonder risico is en mij daar juist verder in te verdiepen.

Ik weet zelf ook wel dat ik onder onderhoud moet eten om af te kunnen vallen, heb het mischien verkeerd geformuleerd.

Zelf zat ze op 1200 kcal dit heb ik verhoogd omdat te laag onder onderhoud zit je lichaam in "overlevingsstand" kan gaan

Bloed is er 2 x afgenomen
De eerste x was voor haar t3 kuur haar schildklier werkte hier 56%

Heb gezegd tegen haar dat ik het liever niet heb en er risicos aan zitten maar ze wou het persee ik gebruik tenslotte ook van alles zegt ze waar risicos aan zitten.

Enkele maanden na haar t3 kuur opnieuw bloed laten afnemen met een werking van 54%

Neen.
 
Waarom gaan kutten met t3 kuren met een traag werkende schildklier? Gewoon als HRT of helemaal niet. Dan heb je even veel meer t3 en dan weer helemaal niks om vervolgens te herstellen tot nog steeds te weinig.
 
Wat is eigenlijk al gezond at? Ook voldoende gezonde vetten? Wordt nogal eens vergeten en komt van pas voor je schildklierfunctie.
 
Back
Naar boven