1. Welkom!

Bodybuilding.nl is een Nederlands-Vlaams forum voor iedereen die interesse heeft in krachtsport, bodybuilding of fitness, of gewoon wat aan zijn of haar gezondheid wilt doen. Je zal je eerst moeten aanmelden als je berichten wilt plaatsen. Klik op de rode button hieronder om verder te gaan. Als je berichten wilt bekijken kies dan een subforum uit de lijst hieronder.

Aanmelden is GRATIS! Er zijn honderden extra opties beschikbaar voor aangemelde leden, en het duurt slechts 30 seconden of minder!

"Ik kijk hier ook nog niet zo lang rond, en ben nog niet zo gek lang met de sport bezig. Ik heb ervaren dat je hier echt goed geholpen wordt." Mich Lees het bericht

Snel, eenvoudig en gratis

Testosteron

Discussie in 'Supplementen' gestart door mmmeijer0, 10 mei 2011.

Er is momenteel 1 gebruiker aanwezig in dit topic (0 leden en 1 gast).
  1. mmmeijer0

mmmeijer0 Cool Novice

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    2m
    Massa:
    92kg
    Vetpercentage:
    13%
    Omdat ik naar mijn mening te weinig spiermassa aanzet wil ik m'n testosteron spiegel wat verhogen .Ik train echt zo hard ik kan ,drink whey-shakes gebruik soms een creatine kuurtje maar het is nog niks .Ik wil nu testosteron-verhogende middelen proberen (geen injectables ,mischien wel puur testosteron maar dan als niks anders werkt) .Hebben jullie ervaring met zogenoemde testosteron-boosters? Ik lees voornamelijk dat die niks doen .Ik zoek dus nog steeds door ,op youtube zie je meisjes (die een jongen willen worden) testosteron spuiten en na een paar weken hebben ze een kaaklijk waar Arnold en Sylvester jaloers op zijn en biceps zonder te trainen .Dus wie weet goede manieren om natuurlijk testosteron te verhogen (supplementen ,voeding) en wie weet hoe ik aan eventuele injectable testosteron kan komen?

Groetjes ,Martin

2. virusje

virusje Huge Freak

Leuk Bevonden:
    978
    Geslacht:
    Man
  3. free

free Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    171
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    74kg
    Vetpercentage:
    12%
    vrouwen die mannen wil worden die gebruiken ongeveer 12 maanden testosterone en niet een paar weken

4. skydirk

skydirk Freaky Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    286
    Geslacht:
    Man
    testosteron verhogen? als je lichaam weinig testosteron aanmaakt, zal dat zo blijven. een ongezonde levensstijl kan er wel voor zorgen dat je hormonaal systeem niet optimaal werkt of een gezonde levensstijl kan er voor zorgen dat het juist wel optimaal werkt maar weinig of veel testosteron aanmaken is genetisch bepaald. als bepaalde middelen er voor zouden zorgen dat je lichaam meer testosteron aanmaakt, zal dat miniem zijn. ik geloof niet in supp's die testosteron zouden verhogen, misschien wel in supp's die ervoor zorgen dat je hormonaal systeem wat beter werkt.
    en ja, vrouwen die (hoge dosissen) testosteron gebruiken, krijgen een heel ander gezicht en stem. ik kan soms het verschil niet zien tussen een transseksueelof een vrouwelijk bb'er die flink aan de AS zit. die kaaklijn zal bij een volwassen man niet meer veranderen als je aan de AS zit.

5. trainman

trainman Cool Novice

Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    92kg
    Vetpercentage:
    11%
    Als je testo op een natuurlijke max is, dan zal geen enkele booster helpen. En al zou het met 1% stijgen, dan zal je er alsnog niks van merken.

6. Nitsotov

Nitsotov Bodybuilder with iron(y) Elite Member

Leuk Bevonden:
    139
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m89
    Massa:
    115kg
    Ooit aan een voedingsschema gedacht. Verder snap je het niet helemaal naar mijn mening, je noemt Creatine een kuur?

7. mmmeijer0

mmmeijer0 Cool Novice

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    2m
    Massa:
    92kg
    Vetpercentage:
    13%
    Ten eerste allemaal bedankt voor de reacties!

Maar je natuurlijke max is toch aan te vullen met on-natuurlijke testosteron?

Zelf zat ik te denken om dit spul een kans te geven "turinabol" ,het is een oral dat van horen zeggen weinig tot geen negatieve effecten geeft en voor langere perioden te gebruiken is ..

http://wiki.dutchbodybuilding.com/Oral_Turinabol

Iemand ervaring met dit suplement?

Even wat opbiechten ,ik ben een behoorlijke flinke jongen geweest 4 jaar geleden had ik 30kg overgewicht en woog 118kg ,ik ben toen als een gek gaan cardio'en en heb in 2 jaar tijd 30kg weggebrand ,dan hou je natuurlijk wat overtollig vel over wat je wilt camoufleren door het vol te pompen met spierweefsel ,ik heb nooit wat aan sport gedaan tot 4 jaar terug ,dus 2 jaar cardio sessies gedaan en nu 2 jaar met gewichten bezig .En omdat ik toch wil proberen een strak voorkomen te realiseren zoek ik wondermiddelen :)

Ik zou het liefst naturel m'n testosteron niveau wat op willen schroeven ,maar dat schijnt niet makkelijk te gaan .Squatten en uiensap drinken is mij vertelt maar m'n lijf is niet gebouwd voor het zware werk voornamelijk met bankdrukken en squatten heb ik veel moeite ...

Ok laat de tips en adviesen maar weer komen :D

Groetjes ,Martin

8. Powersupplements

Powersupplements Competitive Bodybuilder Elite Member

Leuk Bevonden:
    119
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m99
    Massa:
    122kg
    Slecht voor T:

- Weinig slaap
    - Overmatig sporten
    - Nadruk op cardio
    - Tekort aan zink

Goed voor T:

- Explosief sporten (sprint), maar hier moet je niet zomaar mee beginnen. Het vereist een heel graduele opbouw.
    - Kort trainen (bijv. 30-45 minuten)
    - Zonnebaden (20 minuten per middag)
    - Eventueel zinktekort aanvullen
    - Gezond eten
    - Vroeg naar bed en voldoende lang slapen

Dat squatten hoeft niet met veel gewicht. Je kan ook 5 maal 20 reps doen in 15-20 minuten. Dat kan een geweldige workout zijn. (Wel opbouwen!)

Kris :)

Equelsor vindt dit leuk.
  9. eleo

eleo Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    52
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    80kg
    Vetpercentage:
    10%
    Is de Natural T-booster in dit geval ook een verstandige aankoop? Ik lees op de site: In een graan- en/of zuivelrijk dieet zijn zink en magnesium de meest zinvolle mineralen om aan te vullen.

Ik eet idd een erg zuivelrijk dieet, maar kan verder niet bepalen of ik zink tekort zou hebben.

10. Powersupplements

Leuk Bevonden:
    119
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m99
    Massa:
    122kg
    Er is een (onofficiele) test voor je zinkstatus. Je doet 1000mg zinksulfaat in precies 1 liter water. Dan neem je een slokje en wacht af wat je proeft.

Proef je niets: zwaar zinkdeficient
    Smaakt het naar tarwebloem (of zoiets) in oplossing waarbij de smaak langzaam toeneemt: zinkdeficient
    Is de smaak flink metallisch en bitter: goede zinkstatus

Ik heb een stuk of 10 mensen deze test laten doen. Iedereen scoorde slecht op 1 persoon na. Die persoon heeft naar mijn idee alle kenmerken van een zeer hoog testosteron gehalte, waaronder een uiterst competitieve instelling, en een onnavolgbare aantrekkingskracht op vrouwen. Erg lastig (maar wel grappig) als je hem meeneemt stappen ;)

Ik ben zwaar gecharmeerd van zink en van de Natural T-Booster.

Ik had (2 jaar geleden) een te lage testosteronspiegel zeer waarschijnlijk vanwege een zinktekort. Met 100mg zink en later 50 mg zink is mijn testosteronspiegel in korte tijd ongeveer verdrievoudigd. Ik zat bij de eerste T-meting dan ook wel erg laag. Alhoewel de internist het bijna had weggewuifd. De endocrinoloog hield het na mijn herstel op een virusje.

Laatst bewerkt: 11 mei 2011
  11. SkyHaywood

SkyHaywood Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    19
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    83kg
    Vetpercentage:
    10%
    Handig die zinktest, zal ik eens proberen.

Goeie informatie powersupplements!

12. eleo

eleo Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    52
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    80kg
    Vetpercentage:
    10%
    Bedankt voor de info, Kris. Zal de T-Booster bij m'n volgende bestelling erbij gooien. :thumbs:
    Kun je me ook vertellen waar ik zinksulfaat kan verkrijgen? Ben wel benieuwd naar de status van m'n zinkstatus.

As far as uitgaan, gewoon de vruchten plukken van je vriend's successen :knipoog:

Altijd!

13. Powersupplements

Leuk Bevonden:
    119
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m99
    Massa:
    122kg
    You're welcome!

Zinksulfaat heptahydraat kan je krijgen bij de drogist apotheker. Je kan ook vragen of hij/zij 1 of 2 gram exact wil afwegen. Misschien 2 of 3 porties zodat je de test later nog eens kan herhalen.

Hier nog wat meer exacte info:

Bron: http://www.newmediaexplorer.org/chris/2003/11/16/do_your_own_zinc_level_testupdate.htm

Na de test graag de zink oplossing weer uitspugen. Er wordt geschreven dat het als supplement gebruikt kan worden. Mijn apotheker was daar niet mee akkoord. Het opschrift op de pot zinksulfaat stelt dat het giftig is (lijkt me afhankelijk van dosering). Ook op de fles gedestilleerd water waar ik het in deed stond dat dit water niet geschikt is voor consumptie.

N.B. Zorg dat die liter water ook exact een liter is. Dat wil zeggen, neem een weegschaal die tot op de gram nauwkeurig is en meet 1000 gram water af.

14. eleo

eleo Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    52
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    80kg
    Vetpercentage:
    10%
    Ik ben gelijk naar de apotheker gegaan, maar die had alleen zinkoxide. :mad:
    Misschien laat ik 't gewoon een keer controleren via de huisarts, een soort bloodwork check up oid :) Moet nog zien hoe ik dat ga uitvogelen.

Bedankt iig tot zover.

15. Powersupplements

Leuk Bevonden:
    119
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m99
    Massa:
    122kg
    De apotheker kan het wel bestellen. Dan moet je misschien de hele pot betalen (250 gram). Maar dat kost niet zo superveel (35 euro?). Aan de andere kant rekent hij misschien wel loon voor het ompakken. Als je zelf een milligram-weegschaal hebt, kan je het zelf doen.

Je kan het zinksulfaat na opening maar kortstondig verwerken in kleinere porties. Het is namelijk heel hygroscopisch.

Een bloedtest is voor zink waarschijnlijk niet echt nuttig.

16. mmmeijer0

mmmeijer0 Cool Novice

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    2m
    Massa:
    92kg
    Vetpercentage:
    13%
    Super goede info Kris ,dus Zink en T-booster proberen .I'm in!

17. Powersupplements

Leuk Bevonden:
    119
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m99
    Massa:
    122kg
    Veel succes! :)

Nadere uitleg bij die opmerking is misschien op zijn plaats: het afwegen moet heel precies. De apotheker wees me er op dat als het spul vocht aan gaat trekken, het gewicht niet meer klopt.

Laatst bewerkt: 8 jun 2011
  18. mmmeijer0

mmmeijer0 Cool Novice

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    2m
    Massa:
    92kg
    Vetpercentage:
    13%
    Bedankt voor de aanvulling .Ik probeer het eerst gewoon 's met zink-capsules of T-booster ,ik ga op Powersupplements.nl kijken ..

Groetjes ,Martin

19. MagiCBeeMes

MagiCBeeMes Advanced Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    32
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m74
    Massa:
    88kg
    Vetpercentage: