XXL Nutrition

The Lebowski Chronicles, part II

Bezoekers in dit topic

Wow, je bent een soort baby olifantje geworden!

Mooie training, Kraak.

:roflol: Het kan hard gaan he rond de Kerst.

Prima gewichten voor een baby olifantje.

Stop je bij de deads pas als je niet meer kunt, of houd je een herhaling 'in de tank'?

Liefst wel een rep in de tank ja!

Lang geleden mr krakiez. Hoe gaat het liften tegenwoordig?

Slecht! Als ik me met jou vergelijk ;)

Meneer Jumbo olifant moet de loopband maar eens gaan slopen
Begin maar vast te eten...herstel kon wel eens tegenzitten met extra HITT

Het is een fietsje he, geen loopband. (Nu snap ik ook waarom UnCompress dacht dat hij er geen geld voor had).

Je denkt dat je makkelijker herstelt als je ipv rust, een sessie HIIT doet???

Crakie wil zijn werkcapaciteit verhogen en daar is conditietraining heel geschikt voor. Al zou ik de eerste maand of 2 maanden gewoon lekker slow steady state cardio doen om een basisconditie op te bouwen. 2 a 3x per week beginnen met een half uurtje en opbouwen naar een uur. Filmpie opzetten en gaan.

OK, die 'werkcapaciteit' is waarschijnlijk een ander woord voor conditie.. dat zou op den duur zeker moeten verbeteren door HIIT. Maar op een korte tijdschaal zal je er alleen slechter door herstellen. Tandje terug op de normale trainingen doen lijkt me.

Inderdaad moet het herstel op den duur gaan bevorderen. Ben niet zo bang dat het acuut herstel tegenwerkt, aangezien ik inmiddels nog maar twee echte LB-trainingen doe per week, met een recovery ertussen.

Een uur op die fiets zitten gaat echt niet gebeuren trouwens ;)
 
OK, die 'werkcapaciteit' is waarschijnlijk een ander woord voor conditie.. dat zou op den duur zeker moeten verbeteren door HIIT. Maar op een korte tijdschaal zal je er alleen slechter door herstellen. Tandje terug op de normale trainingen doen lijkt me.
Als je uit het niets ineens allerlei Hiit sessies gaat doen gaat dat zeker invloed hebben. Ik zou nooit een tandje terug op de gewone trainingen doen als dat niet hoeft, maar inderdaad opbouwen met slow steady state cardio, die heeft echt nauwelijks tot geen invloed op je trainingen. Daarna gaat high intensity conditioning veel gemakkelijker heb ik zelf ervaren. Met een beter aerobisch vermogen gaat alles gewoon wat makkelijker.

Een uur op die fiets zitten gaat echt niet gebeuren trouwens ;)
Met een half uurtje kom je ook best een eind, hoor.
 
Ahh ok een fiets, d8 idd een loopband. :o
Duidelijke naam geven ze er ook aan. Hometrainer, dat kun je alles wel noemen wat je thuis gebruikt. :p
 
Als je uit het niets ineens allerlei Hiit sessies gaat doen gaat dat zeker invloed hebben. Ik zou nooit een tandje terug op de gewone trainingen doen als dat niet hoeft, maar inderdaad opbouwen met slow steady state cardio, die heeft echt nauwelijks tot geen invloed op je trainingen. Daarna gaat high intensity conditioning veel gemakkelijker heb ik zelf ervaren. Met een beter aerobisch vermogen gaat alles gewoon wat makkelijker.

Met een half uurtje kom je ook best een eind, hoor.

Je moet het effect van hiit op het aerobe vermogen niet onderschatten. Maar toegegeven, een combinatie is ideaal.

Overigens hebben we het nu over 5 sprints van 20 secondes, dus daar ga je echt niet kapot aan.
 
Je moet het effect van hiit op het aerobe vermogen niet onderschatten. Maar toegegeven, een combinatie is ideaal.

Overigens hebben we het nu over 5 sprints van 20 secondes, dus daar ga je echt niet kapot aan.
Wat ik bedoel is dat je met slow cardio heel gemakkelijk je aerobe vermogen verhoogt zodat je high intensity trainingen veel gemakkelijker worden. 5 sprints is idd niet echt veel, maar alle beetjes helpen! In ieder geval weet ik zeker dat je werkvermogen bij het liften nu al beter gaat worden en daar gaat het om!
 
* 5 hiit sprints 20/40 - gaat al wat beter.

* Mobilitity heup, bovenrug en schouders
 
LB Recovery

Squat paused
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 6
Set 3: 85 kg × 6
Set 4: 85 kg × 6

Good Morning
Set 1: 50 kg × 8
Set 2: 70 kg × 8

UB

Military Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 40 kg × 5
Set 3: 50 kg × 3
Set 4: 60 kg × 1
Set 5: 66 kg × 6
Set 6: 66 kg × 6 +belt (losjes)
Set 7: 66 kg × 6 +belt (losjes)

6-6-6 the number of the beast!

Pull Up
Set 1: 3 reps
Set 2: BW (+5 kg) × 6
Set 3: BW (+5 kg) × 6
Set 4: BW (+5 kg) × 6
Set 5: BW (+5 kg) × 6

Blijf toch stapjes maken hierop, hoewel ik het maar 1x/week doe.
 
Dit is dus een derde, extra, squat sessie van de week als ik het goed begrijp?

Beestachtige OHP's trouwens ;). Microloading ftw!
 
Dit is dus een derde, extra, squat sessie van de week als ik het goed begrijp?

Beestachtige OHP's trouwens ;). Microloading ftw!

Squat is nu 4x6 op ma en vrij, +2,5 kg elke training. Woe doe ik 2 setjes met ca. 75% van maandag, paused. Zodra ik vastloop (en ik ga er niet vanuit dat ik het lang volhou) wordt het maandag volumedag, vrijdag intensiteit en nog steeds licht op woensdag zoals bekend van Texas Method. Dit gaat vroeg of laat met alle lifts gebeuren. Maar voor UB zit ik nog op 3x/week zwaar.

Over OHP hoor je mij niet klagen, al blijft hij opvallend zwak vergeleken met mijn bench.
 
Squat
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 6
Set 3: 80 kg × 6
Set 4: 100 kg × 6
Set 5: 120 kg × 6
Set 6: 120 kg × 6
Set 7: 120 kg × 6
Set 8: 120 kg × 6

Beltless pr denk ik, maar dat is vooral omdat ik meestal niet zuinig ben met de belt :D

Bench Press
Set 1: 20 kg × 8
Set 2: 50 kg × 6
Set 3: 80 kg × 6
Set 4: 100 kg × 3
Set 5: 121 kg × 4
Set 6: 121 kg × 4
Set 7: 121 kg × 4

Deadlift
Set 1: 70 kg × 5
Set 2: 120 kg × 1
Set 3: 140 kg × 1
Set 4: 165 kg × 3 :(

Het is wel verstandig om maandag even rustig aan te doen op bench en DL, denk ik. Bench omdat mijn UB wat te 'vast' voelt, wat ik vooral bij het zakken merk (ik ga trillen en traag). Dat is meestal de opmaat voor ellende. DL gewoon om uit te sluiten dat fatigue mijn progressie in de wielen rijdt. Heb ook wat weinig geslapen deze week, kon me er gewoon echt niet toe zetten op tijd naar bed te gaan :scold:
 
weinig slaap fuck's'your workout
Dat scheelt je zo n repje of 2? :mad:

Op tijd in je mandje Crakie :D
 
'Beltless PR' ..... :gek:
 
Ik ben jaloers op je met 7 uur slaap. Vroeg gaan slapen heeft mij wel geholpen, anders als je kan 's middags n tukkie doen
(Op dit moment slaap ik hooguit 4-5 uurtjes met mn apneu, over 3 wkn krijg ik mn MRA-beugel)
 
Snap ik, ik kan er ook wel op leven. Maar voor een echt fris en fruitige Crakie is 8 - 8,5 uur nodig.
 
Hometrainer - 20 min tegen hijgen aan (hartslagmeter is waardeloos, net als de kcal trouwens.... 350 kcal? Dacht het niet!)

Stretches - heup, schouders, rug
 
Je hartslag is een mooie graadmeter.
Maar hangt natuurlijk af van je doelstelling. Conditie/vetverbranding
 
Je hartslag is een mooie graadmeter.
Maar hangt natuurlijk af van je doelstelling. Conditie/vetverbranding

Herstel is mijn doel, door verbetering conditie. Maar zo'n sessietje als dit helpt herstel ook wel. Lichte spierpijn die ik nog had was direct over.
 
Hometrainer - 20 min tegen hijgen aan (hartslagmeter is waardeloos, net als de kcal trouwens.... 350 kcal? Dacht het niet!)

Stretches - heup, schouders, rug
Dat is idd ongeloofwaardig veel voor in 20 min. Heb je rust- en maximum hartslag en je geslacht, gewicht en leeftijd moeten invullen in dat ding? Dan kan de berekening best nauwkeurig zijn.
 
Dat is idd ongeloofwaardig veel voor in 20 min. Heb je rust- en maximum hartslag en je geslacht, gewicht en leeftijd moeten invullen in dat ding? Dan kan de berekening best nauwkeurig zijn.

Het maakt me niks uit hoeveel kcal gebruik joh.
 
Back
Naar boven