MuscleMeat

Tips oefeningen zonder core belasting (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

marina1975

Never give up!
Moderator
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
3 feb 2013
Berichten
32.788
Waardering
17.168
Lengte
1m68
Ik mag een tijdje geen kracht zetten op mijn core. Toch wil ik wel (lichter) blijven trainen.

Oke.. Squat, DL en BP etc zal er niet inzitten... maar mogelijk wel wat meer isolerende oefeningen?

Ik zou graag tips willen voor oefeningen die ik zou kunnen doen zonder mijn core teveel aan te spannen.
 
Dat zullen eigenlijk vrijwel uitsluitend isolatie oefeningen zijn denk ik. :dunno: En zelfs daarbij gebruik je je core. De vraag is in hoeverre je je core mag belasten.
 
Wat bedoelen ze met 'core'?

Zal inderdaad lastig worden, seal rows misschien?
 
Zou aan de arts vragen in hoeverre je je core mag belasten. Misschien nu even de tijd geven en niet trainen maar herstellen?
 
Dat zullen eigenlijk vrijwel uitsluitend isolatie oefeningen zijn denk ik. :dunno: En zelfs daarbij gebruik je je core. De vraag is in hoeverre je je core mag belasten.
Bij normaal zitten gebruik je ook al je core. Maar het is vnl niet extra belasten. Wond zit net onder mijn ribbenboog aan de voorzijde.

Wat bedoelen ze met 'core'?

Zal inderdaad lastig worden, seal rows misschien?
Wondje van de leverpunctie zit aan de voorkant onder mij ribbenboog.

ik zal ze eens opzoeken. thanks.

Zou aan de arts vragen in hoeverre je je core mag belasten. Misschien nu even de tijd geven en niet trainen maar herstellen?
Heb ik gevraagd. Licht belasten zoals in zitten mag. Maar echt zware kt mag niet de eerste week.
Ik heb al een week niet kunnen trainen.. en mijn nek en schouders gaan alleen maar meer pijn doen. Dus ik wil de fysio oefeningen hoe dan ook licht gaan proberen maar mogelijk met wat lichten oefeningen aanvullen.
 
Lastig te zeggen hoor. Ik denk dat het echt een kwestie is van zelf aanvoelen. Bodyweight squats, leg curls en leg extensions, armwerk etc. zou moeten kunnen, maar je weet het pas als je het probeert. Verder kijken of je mobilitywerk kunt doen als shoulder dislocations en rekken en strekken.
 
Wat is er precies gebeurd trouwens?
 
Is nog een week niet trainen zo erg dan? Tuurlijk: leuk en optimaal is het zeker niet, maar als daar tegenover staat dat je wond met zekerheid geneest, dan is dat toch de beste keuze? Als je op onderhoud eet, valt de schade heus wel mee en heb je het binnen no time weer terug.

Als je onverhoopt toch je core aanspant (en die kans is best aanwezig, aangezien je dat gewend bent te doen) en je wond gaat weer open, ben je veel verder van huis ;)
 
Lastig te zeggen hoor. Ik denk dat het echt een kwestie is van zelf aanvoelen. Bodyweight squats, leg curls en leg extensions, armwerk etc. zou moeten kunnen, maar je weet het pas als je het probeert. Verder kijken of je mobilitywerk kunt doen als shoulder dislocations en rekken en strekken.
Ik ga ernaar kijken. Dank je.

Wat is er precies gebeurd trouwens?
Leverpunctie & bioptes genomen (had ik bijje vorige vraag ook al gezet. :)

Is nog een week niet trainen zo erg dan? Tuurlijk: leuk en optimaal is het zeker niet, maar als daar tegenover staat dat je wond met zekerheid geneest, dan is dat toch de beste keuze? Als je op onderhoud eet, valt de schade heus wel mee en heb je het binnen no time weer terug.

Als je onverhoopt toch je core aanspant (en die kans is best aanwezig, aangezien je dat gewend bent te doen) en je wond gaat weer open, ben je veel verder van huis ;)
In mijn geval ja... door het niet trainen heb ik erg veel pijn in mijn nek/schouder en arm links (nekhernia met beschadigde zenuw en uitval links)
Als het enkel niet leuk was en ik geen pijn had was het makkelijker geweest. Maar ik hb er niet veel zin in om de laatste dagen van de vrije dagen die ik over heb alleen maar met veel pijn door te brengen. :( vandaar...
 
Oh dat verandert de situatie. In dat geval snap ik waarom je wel wil trainen. Maar dan kan ik je helaas niet meer helpen dan de andere tips in dit topic. Beterschap!
 
Thansk voor de gegeven tips/reacties

Heb al even kort iemand van mijn gym gesproken ook. Naast wat rotator cuff oefeningen zou dit nog kunnen.

legextension
zittend leg curl
kuiten zittend
chest supported row machine
chest press machine
incline Liggend DB row
pull down op extreem laag gewicht
side raises met 2 kg DB

Dit zouden oefeningen zijn die op heel laag gewicht kunnen zonder je core aan te spannen.
Mogelijk hier maar wat van gaan proberen van de week. Meer tips zijn welkom uiteraard.
 
Goede maseur opzoeken voor ene paar keer? Kan er voor zorgen dat je extreem soepel blijft en je pijnklachten verminderen gegarandeerd. Je ligt lekker en je hoeft zelf niets aan te spannen en loopt geen enkel risico. Is maar een gedachte.
 
Ik zou gewoon een paar dagen rust nemen!
 
Goede maseur opzoeken voor ene paar keer? Kan er voor zorgen dat je extreem soepel blijft en je pijnklachten verminderen gegarandeerd. Je ligt lekker en je hoeft zelf niets aan te spannen en loopt geen enkel risico. Is maar een gedachte.
Het gaat niet om pijnlijke spieren. ;) Was het maar zo... een goede masseuse ken ik wel. :)
Heb een leverpunctie gehad. Ze prikken door je buik heen. En prikken in een orgaan moet helen. Dat kan je niet wegmasseren... al is een massage best lekker!

Ik zou gewoon een paar dagen rust nemen!
Dat heb ik al gedaan.. en dus 2 dagen liggen.. met gevolg enorm veel pijn in mijn nek en schouders. Dat gaat alleen met trainen weer weg.
Dat heb ik eerder uitgelegd (zie boven).. als ik te lang niet train heb ik gewoon veel pijn... dus ook al wil ik best rust nemen voor die wond... het is funest voor mijn nek/schouders. Vandaar dat ik wel licht door wil trainen. Al is het maar om de 2 dagen.
 
Kun je dit niet eerst eens met je fysio bespreken ?
 
Kun je dit niet eerst eens met je fysio bespreken ?
Heb haar al gemaild. Ik had nl al eerder een keer een scheurtje in mijn buikspier. Toen heb ik ook aangepast getraind op haar advies. Maar daar zat geen "echt" risico aan vast zeg maar.. behalve pijn. Dit is net weer anders. Maar ik win gewoon zoveel mogelijk informatie in. Zij weet nl ook niet alle oefeningen. Vandaar.
 
Rust nemen en veel wandelen. Probeer 1 week niet obsessief ermee bezig te zijn, in het nieuwe jaar kun je er weer vol ingaan.
 
Rust nemen en veel wandelen. Probeer 1 week niet obsessief ermee bezig te zijn, in het nieuwe jaar kun je er weer vol ingaan.
Veel wandelen is niet echt een optie. Ik mag echt geen cardio doen.... afvallen is voor mij op dit moment uit den boze....
Het is niet obsessief ermee bezig zijn. Ik vind trainen leuk en het zorgt voor minder pijn.
Maar ik pak het rustig aan. Gewoon in beweging zijn om de pijn te verminderen is op dit moment goed genoeg. Dus trainen kan ik het niet echt noemen.. dat komt wel weer als ik kan en mag. Dus voor nu op therapeutische basis bewegen. Ik heb leuke dingen om naar vooruit te kijken en die ga ik echt niet in gevaar brengen door té veel te doen! :)
 
Back
Naar boven