Fitness Seller

Sticky Tips & tricks om snel en makkelijk veel kcal binnen te krijgen

Bezoekers in dit topic

Fuaark had ik maar moeite met eten
 
Mijn supershake: twee banen, whey poeder (+- 25 gram eiwit), havermout, zonnebloemolie, +- 1/2 liter melk en dit allemaal in de blender. Doordat het gemixt is veel makkelijker te drinken. De smaak van de whey zal de smaak van het geheel bepalen. Aardbei of chocoladesmaak gaat goed samen met banaan. Melk kan ook chocomelk zijn.

Hoeveelheid havermout kan je makkelijk aanpassen naar behoefte. Je kan er nog vanalles aan toevoegen. Voornaamste is dat het heel makkelijk binnen gaat en eigenlijk ook gewoon lekker is.
 
Mijn supershake: twee banen, whey poeder (+- 25 gram eiwit), havermout, zonnebloemolie, +- 1/2 liter melk en dit allemaal in de blender. Doordat het gemixt is veel makkelijker te drinken. De smaak van de whey zal de smaak van het geheel bepalen. Aardbei of chocoladesmaak gaat goed samen met banaan. Melk kan ook chocomelk zijn.

Hoeveelheid havermout kan je makkelijk aanpassen naar behoefte. Je kan er nog vanalles aan toevoegen. Voornaamste is dat het heel makkelijk binnen gaat en eigenlijk ook gewoon lekker is.
zonnebloemolie zou absoluut niet mijn voorkeur hebben
 
pindasaus door de kip/rijst :)
 
melk 200 ml
whey 70 gram
havermout 100 gram
dextrose 20 gram
banaan 2 stuks
2 eieren

in blender, erna pannenkoeken van bakken
3 goede pannenkoeken

1200 kcal prima weg te werken
 
melk 200 ml
whey 70 gram
havermout 100 gram
dextrose 20 gram
banaan 2 stuks
2 eieren

in blender, erna pannenkoeken van bakken
3 goede pannenkoeken

1200 kcal prima weg te werken

Is 70 gram whey niet beetje veel? Of maakt dat niet zo uit?
 
vanille vla + cruesli

rip kcal voor vandaag
 
Is 70 gram whey niet beetje veel? Of maakt dat niet zo uit?

70 gram is redelijk wat maar op een kcal inname van 1200 is dat prima te doen
 
1 shake joylent
1 schep whey
40 gram havermout
1/2 liter melk

+/- 1100 - 1200 kcals
 
Zijn rijswafels met pindakaas en jam als tussendoortje een goede optie om aan te komen?
 
Ik struggle echt met brood naar binnenwerken. Nou eet ik wel gemakkelijk 2 à 3 tosti's met kaas weg. Dit zijn dus (2 tosti's=) 4 plakken bruin brood met 3 plakken kaas. Is dit ook een manier om kcal binnen te krijgen, of gebeurt er iets wanneer het brood in het tosti-ijzer zit?
 
Ik vind gebroken lijnzaad wel een simpele bron van kcal door mn havermout-melk-whey , ook door m'n kwark , en goede bron van goede vetten + eiwitten ( zo'n 100 kcal per 20 gram )

Pas op met grote hoeveelheden lijnzaad:
Toch is het beter om geen grote hoeveelheden lijnzaad te eten.

Lijnzaad bevat namelijk cyanogenen, net als bijvoorbeeld vlierbessen, bittere amandelen en exotische knolgewassen (zoals cassave). Het menselijk lichaam kan cyanogenen omzetten in de gifstof cyanide.

Een hoge dosis cyanide kan de ademhaling belemmeren en een hartstilstand veroorzaken. Vergiftiging kan ook optreden door oneigenlijk gebruik van plantdelen met cyanogenen, zoals perzikbladeren waarvan thee gezet wordt.
 
Wat is een goede olie (qua smaak) om door de shake te gooien? Het gaat hier om standaard whey+oats+melk. Olijfolie lijkt me ontzettend goor, na het lezen van de post hierboven lijkt lijnzaadolie misschien ook niet de beste keus.
Als ik XXL Nutrition mag geloven is MCT geur- en smaakloos, wat ideaal is, maar tegelijkertijd is het veel duurder dan gewoon olijf- of zonnebloemolie.
 
Back
Naar boven