MuscleMeat

Tips voor afvallen

Bezoekers in dit topic

Jeroenvg

Novice
Lid geworden
3 aug 2016
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
84kg
Ik heb een vraag over cutten. Ik ben nu 4 maanden bezig. En er gaat niks meer van af Heeft er iemand tips voor mijn zo dat ik me 10-12% vet haal.

Ben nu 84 kg en een omtrek van 90 cm. Toen ik begon was ik 98kg en een omtrek van 104 cm. En ik denk dat ik nu een vetper. van 15% heb.

Mijn leeftijd is 39 jaar en ben nu fanatiek aan het sporten. Ik ga 3 tot 5 keer per week naar de sportschool. Ik begin mijn training met 10 min cardio dan 1 uur kracht training (twee spiergroepen per training) en eind met 45 min cardio.

Mijn eten zit ik op 2200 cal per dag en 200 gr eiwitten.

10 jaar geleden woog ik nog 170kg daarom heb ik wel wat vet om mijn middel die ik graag kwijt wil. Want daarna wil ik graag massa aankomen. Maar wil eerst mijn vet weg zo dat alles netjes gaat en niet als ik ga lean bulken mijn buik alleen groter wordt.
Als ik vragen zijn of iets onduidelijk dan hoor ik het graag.
 
Minder eten.Of zelfde eten en meer sporten. Of minder eten en meer sporten.

Als je niet afvalt krijg je te veel kcals binnen.
 
Dat heb je goed gedaan! Respect hoor.

Met 2200 kcals zou je met jouw stats zeker moeten afvallen. Ik cut ook op 2200 kcals en ben 1.72 en 73 kg.

Dus, misschien eet je onbewust wel veel meer dan die 2200. Track je alles nauwkeurig in bijvoorbeeld MyFitnessPal?
Of misschien doe je aan cheatmomenten/dagen die je tekort van de hele week om zeep helpen.

Of er is niets aan de hand en hou je misschien even een week wat meer vocht vast, hoe lang zit je al op een plateau en hoe en hoe vaak meet je je voortgang?
 
Netje man, je hebt jezelf gewoon gehalveerd :)

No offense maar met je huidige stats (90 cm taille) lijkt het me niet aannemlijk dat je op 15% zit. Nou is dat maak een cijfer, dus laat je er niet gek door maken maar kijk gewoon in de spiegel wanneer je tevreden bent. Die percentages zijn compleet nutteloos op deze manier.

Hoe dan ook, zoals hierboven al aangegeven, focus je niet teveel op wanneer je zou "moeten afvallen" qua kcal en training. Kijk gewoon naar wat er gebeurt en maak aanpassingen. Sommige mensen (waaronder ikzelf) moeten nu eenmaal een stuk dieper gaan wat dat betreft dan anderen.

Als je 4 maanden bezig bent zou ik wel even 2 weekjes op onderhoud gaan zitten om even op adem te komen en hormonaal wat te herstellen. Dat kan ook al het benodigde duwtje in de rug zijn, icm een kleine aanpassing.

Succes
 
Bedankt!! :) voor compliment

Ik eet niet meer dan 2200 kcal ik hou het netjes bij via MyFitnessPal. en ik heb wel eens chatmomenten maar de dag totaal blijft onder mijn kcal verbruik.

misschien inderdaad een goede pescatore om 2 weekjes op onderhoud gaan zitten.
 
Back
Naar boven