XXL Nutrition

tonijn, zalm (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

djohn

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
15 jul 2004
Berichten
310
Waardering
0
is tonijn, net als zalm, ook kankerverwekkend bij dagelijks gebruik op hele lange termijn. geen verse tonijn of zalm, maar degene die je in de winkel koopt, in blik enz
 
alles is kankerverwekkend in deze tijd. :rolleyes:
 
Ik eet zon 60 blikken zalm/tonijn per maand en ik voel me op en top :)
 
ik eet bijna 4 kilo zalm in de maand en voel me ook heerlijk.
 
In alles zit wat. Ik zou er niet zo druk over maken. Ik eet ook veel vis in blik en ik heb nergens last van.
 
Die eventuele kanker zou veroorzaakt worden door vervuiling van water, waardoor plankton enzo die giftige stoffen (zware metalen) opnemen. Plankton wordt ook weer gegeten etc. etc. totdat de tonijn of de zalm de zware metalen binnenkrijgt door iets op te eten.

Tsja, de bewerking van voedingsproducten met veel koolhydraten op hoge temperaturen zou ook kankerverwekkend zijn, eet vier hele broden per dag en je hebt een verhoogde kans. Chips per 2 zakken hetzelfde verhaal, evenals friet voor een zak vol. Zo kunnen we nog wel even door gaan: lijnzaadolie en prostaatkanker, beta-caroteen en leverkanker, uitlaatgassen van een dieselmotor en longkanker.

Neem maar van mij aan: de kans dat jij op straat door één of andere dwaas dood wordt gereden is nog altijd honderd keer groter dan de kans dat je kanker krijgt van tonijn of zalm. Bovendien is die tonijn meestal van de kweek en die zwemt dus in een speciaal aangelegd tonijnenplasje, zonder vervuiling!
 
ik las es ooit dat menselijke cellen die lichtjes blootgesteld werden aan radio-activiteit, sterker werden (ze ontwikkelden "tegenmiddelen") dan cellen die nog nooit blootgesteld werden. dus eet maar op :)
 
De kwaliteit van vooral gekweekte zalm schijnt tegen te vallen, omdat die van allerlei troep gevoerd wordt. In het wild (tonijn wordt niet gekweekt en is dus altijd wildvangst) heb je alleen last van de natuurlijke verontreinigingen die in de oceaan voor komt (erg veel water, dus gelukkig behoorlijk verdund, al doen we wel ons best zo veel mogelijk troep in de oceanen te dumpen). Helaas worden koeien en varkens en kippen ook opgekweekt met medicijnen en anabolen, dus zo gezond zijn die ook niet meer ben ik bang. Maar goed, we moeten het er mee doen. (was het een paar jaar geleden in zuid amrika niet zo dat veel jongetjes die traditioneel vele kip aten spontaan borsten kregen door de hormonen uit de kip) De controle van voedingsmiddelen in Nederland zit redelijk goed in elkaar (al valt er genoeg op te bekritiseren uiteraard), dus met wat variatie zou je zo gezond als mogelijk moeten zitten. (zelfs groente en fruit wordt gekweekt met veel gif)

Dat argument van "ik eet zoveel vis per week en heb nergens last van" slaat nergens op, dat zeggen rokers ook en ik hoop dat ondertussen toch wel duidelijk is dat roken toch echt slecht voor je is.

Persoonlijk denk ik dat je minder kans op kanker hebt door de goede vetzuren die in zalm zitten, dus is de positieve werking altijd meer dan de negatieve.
 
Back
Naar boven