MuscleMeat

Top 20 slechtste buurten van Nederland

Bezoekers in dit topic

Deventer Rivierenwijk ! ...gezellig juist daar man ! :D
 
Ik zou eerder Vrijheidswijk en Bilgaard noemen, en niet geheel toevallig erg veel allochtonen in die twee buurten.

Of is Heechterp de verzamelnaam? :D

ja inderdaad, zou ik ook eerder noemen :p
 
Wat is Rotterdam ook een pauperstad. :roflol:
 
Er is daarom ook sprake van een perfect gekozen burgemeester. :D
 
Kan me tog egt wel ergere buurten bedenken als maastricht noord oost :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Whaha Poelenburg nummer 18. is dus hier om de hoek. Nooit geweten dat het dus bij de top 20 zou horen. Maar tis daar indd wel zooitje tuig en erg multicultureel(L)
 
Wie verwacht er ook in Deventer een probleemwijk??
 
geen last van.
 
probleem wijken bedoelen ze hier werkeloosheid.

In bijna al die wijken die ze hier opnoemen kan je rustig doorlopen

zal wel de echte opnoemen op volgorde.

1 Kanaleneiland - Utrecht
2 Overvecht - Utrecht
3 Krooswijk - Rotterdam
4 Transvaal - Den Haag
5 Tilburg west - Tilburg
6 Zeezelderbuurt - Den helder
7 Amsterdam west
8 Den Haag - Spoorwijk
9 Nijmegen
10 Arnhem
 
Ik woon in de buurt van Rotterdam en vind het een enorme baggerstad. Lekker stappen zit er niet in je hebt constant gezeik. Ben toen ik 16 jaar was 2 keer beroofd in Rotterdam, op 2 opeenvolgende dagen. Overal waar je loopt wordt je lastig gevallen. Bom erop als je het mij vraagt, gelijk een hele hoop probleembuurten minder.
 
probleem wijken bedoelen ze hier werkeloosheid.

In bijna al die wijken die ze hier opnoemen kan je rustig doorlopen

zal wel de echte opnoemen op volgorde.

1 Kanaleneiland - Utrecht
2 Overvecht - Utrecht
3 Krooswijk - Rotterdam
4 Transvaal - Den Haag
5 Tilburg west - Tilburg
6 Zeezelderbuurt - Den helder
7 Amsterdam west
8 Den Haag - Spoorwijk
9 Nijmegen
10 Arnhem


En tilburg noord?
 
probleem wijken bedoelen ze hier werkeloosheid.

In bijna al die wijken die ze hier opnoemen kan je rustig doorlopen

zal wel de echte opnoemen op volgorde.

1 Kanaleneiland - Utrecht
2 Overvecht - Utrecht
3 Krooswijk - Rotterdam
4 Transvaal - Den Haag
5 Tilburg west - Tilburg
6 Zeezelderbuurt - Den helder
7 Amsterdam west
8 Den Haag - Spoorwijk
9 Nijmegen
10 Arnhem

Schilderswijk staat toch wel boven Spoorwijk.

Spoorwijk is aardig omhoog getrokken door het bouwen van middenklasse huizen. In Schilderswijk is de problematiek qua criminaliteit een stuk hoger dan in Spoorwijk.

De Schilderswijk scoort bijvoorbeeld als wijk al hoger dan het stadsdeel Laak (Spoorwijk + Laakkwartier + Binckhorst) als het gaat om criminaliteit. Een wijk dat hoger scoort dan een veel groter stadsdeel is een teken aan de wand.

http://www.hoeveiligismijnwijk.nl/cijfersite.htm
 
"Stats" vd kolenkitwijk

Nieuw-West

Hoort bij de probleemwijk Nieuw-West, een grote 'aandachtswijk' met ruim 106.000 inwoners. Binnen Nieuw-West zijn de problemen het grootst in De Kolenkit, postcodegebied 1061.
Schoolverlaters

De Paulusschool in de Kolenkit haalt één van de laagste Cito-scores van de stad Ook doet eenderde van de leerlingen van Groep 8 niet mee aan een Cito-toets. In de Kolenkit ligt het aandeel voortijdig schoolverlaters op 16 procent. De werkloosheid in de Kolenkit is hoog: 11,5 procent. In de Kolenkit wonen veel minima, 32 procent heeft een minimuminkomen. De helft van de jongeren groeit op in minimahuishoudens (49 procent).
Woningen

Het veiligheidsgevoel in de Kolenkitbuurt hoort tot het laagste van de stad. 25 procent geeft aan last van jongeren te hebben gehad. (ter vergelijk: gemiddeld in Amsterdam: 17 procent). 95 procent van alle woningen in de Kolenkit is een goedkope huurwoning. 80 procent is allochtoon, met name van Marokkaanse en Turkse afkomst.

Deze informatie komt uit de wijkactieplannen en andere openbare, officiële documenten van gemeenten en het ministerie van WWI. Deze informatie is wel een jaar of twee oud. Het geeft wel een beeld van de problemen die kenmerkend zijn voor de buurten.

Voor rest vd wijken en hun "Stats"
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieu...ingsonderdelen/0207_Top20_probleembuurten.xml

Valt me wel op dat er niet één wijk uit Zuid-oost bij staat ,... welke in 2007 nog als rampzalig werden bestempeld ???
 
is delft ook gene probleemwijk?
 
Hatert Nijmegen de gakste!!

Afvalputje
 
Schilderswijk staat toch wel boven Spoorwijk.

Spoorwijk is aardig omhoog getrokken door het bouwen van middenklasse huizen. In Schilderswijk is de problematiek qua criminaliteit een stuk hoger dan in Spoorwijk.

De Schilderswijk scoort bijvoorbeeld als wijk al hoger dan het stadsdeel Laak (Spoorwijk + Laakkwartier + Binckhorst) als het gaat om criminaliteit. Een wijk dat hoger scoort dan een veel groter stadsdeel is een teken aan de wand.

http://www.hoeveiligismijnwijk.nl/cijfersite.htm

Ja als je kijkt naar de stats zal het hoger zijn dan Spoorwijk dat geloof ik wel. Maar als ik kijk wat ik zelf vind van de buurt loop ik 10 keer liever een blokje om in de Schilderswijk dan Spoorwijk. M'n moeder loopt elke ochtend en elke avond van Holland Spoor Oranje Plein naar de Marktstraat al 6 jaar lang nooit wat gebeurd.

Wat wel een k*t buurt van de Schilderswijk, is het stukje waar 2 middelbare scholen tegen over elkaar staan daar loop ik niet graag in m'n eentje 's avonds laat.
 
woensel west peace man:)
 
grappig om te zien. Overtoomse veld had ik nog wel hoger verwacht. Zelf lang gewoond en het is daar een puinhoop. Rotterdam zal ik mijn leven niet gaan wonen, mijn beeld van die stad is bevestigd.
 
Back
Naar boven