Fitness Seller

Trainen tot failure wat weet jij hierover?

Bezoekers in dit topic

ik denk dat de meesten er ook niet in willen geloven, dan doen ze het al jarenlang fout... is moeilijk toegeven.
 
Sssssst....heb ik je in vertrouwen verteld man!:(



Nee..is niet grappig Daniel!

Allebei een...KAART!


Damn... rode kaart, krijg vanaf 2011 een 30-daagse ban :( wtf gast??? :( :(
 
hahaha..zijn eventueel in te wissellen voor vakantie dagen hoor. ;)

haha oke prima kerel, ik zal je nog even pm'en om te overleggen... Wil je ook wel om proberen te kopen? weet niet hoeveel geld je wilt zien voor een 'unban'?
 
haha oke prima kerel, ik zal je nog even pm'en om te overleggen... Wil je ook wel om proberen te kopen? weet niet hoeveel geld je wilt zien voor een 'unban'?

Hmmm....ga er over nadenken.
 
He doe mij ook ff een aandeel, oke nu ontopic:D
 
ik denk dat de meesten er ook niet in willen geloven, dan doen ze het al jarenlang fout... is moeilijk toegeven.

ik sprak gisteren een grote gast uit de gym aan die ik lekker zag knallen en die meerdere sets per oefening tot failure ging, hoe hij precies trainde..
ongeveer hetzelfde als mij dus.. alleen als hij hij in de kuur was deed hij elke spiergroep 2 x per week en zonder aas 1 x per week.
ik begon over 4 x 8 en dan geen of alleen de laatste set tot failure, 4 x 8 is bullshit zei hij, dat is alleen opwarmen.. is fitness.
maar kan het zijn dat je andere spiervezels aanspreekt met dit systeem en legde het hem als volgt uit:
1 x 8 (70% van je kunnen)
1 x 8 (80% van je kunnen)
1 x 8 (90% van je kunnen)
1 x 8 (95/100% van je kunnen)

hij snapte er geen reet van, en ik ook niet eigenlijk maar als de helft van DBB volgens dit systeem traint (of ongeveer) wil ik het ook eens proberen.. was ik deze week al mee bezig eigenlijk, zat in mijn herstel/lichte week.
ik ga dit een 1/2 jaar doen en ik ga der een log van bijhouden
 
ik sprak gisteren een grote gast uit de gym aan die ik lekker zag knallen en die meerdere sets per oefening tot failure ging, hoe hij precies trainde..
ongeveer hetzelfde als mij dus.. alleen als hij hij in de kuur was deed hij elke spiergroep 2 x per week en zonder aas 1 x per week.
ik begon over 4 x 8 en dan geen of alleen de laatste set tot failure, 4 x 8 is bullshit zei hij, dat is alleen opwarmen.. is fitness.
maar kan het zijn dat je andere spiervezels aanspreekt met dit systeem en legde het hem als volgt uit:
1 x 8 (70% van je kunnen)
1 x 8 (80% van je kunnen)
1 x 8 (90% van je kunnen)
1 x 8 (95/100% van je kunnen)

hij snapte er geen reet van, en ik ook niet eigenlijk maar als de helft van DBB volgens dit systeem traint (of ongeveer) wil ik het ook eens proberen.. was ik deze week al mee bezig eigenlijk, zat in mijn herstel/lichte week.
ik ga dit een 1/2 jaar doen en ik ga der een log van bijhouden

En dan geen rustdag ofzo?

Dat wordt een hit fo sho, ik volg sowieso.:)

Edit: Hoe meer ik erover lees trouwens hoe meer zin ik krijg om het ook te proberen btw.
Doe sinds een week of 2 de laatste set van een oefening op 60-70% van m'n max tot fail maar merk er nog niet veel van in de zin van groei/progressie.
 
Laatst bewerkt:
5 x 100 tot failure, dan 20 kg eraf en 12 x 80, dan 10 kg erbij en 5 x 90 dan 20 kg eraf en 12 x 70 en allemaal tot failure.

dus kort samengevat heb je dus 1 circle:
((5x 100kg
12 x 80kg
5x90 kg
12 x 70 kg))


dan doe je 2 circle's per spiergroep?
 
1 x 8 (70% van je kunnen)
1 x 8 (80% van je kunnen)
1 x 8 (90% van je kunnen)
1 x 8 (95/100% van je kunnen)


?

Dat wordt een hit fo sho, ik volg sowieso.:)
.

het bovenstaande is geen HIT maar standaart 4x8 opbouwende piramide procedure

Dit is HIT:
bv setjes dumbbellflys tot failure en verder gelijk gevolgd door dumbbelldrukken tot failure,
bicepscurls beginnend met 30 kg tot failure, gelijk naar de 24 kg tot failure en gelijk weer naar de 18 kg en de 12.
hiervan deden ze zo'n 2 sets per oefening, en 4 oefeningen.

na mijn mening ben ik eens met skinny
4x8 opbouwende pyramide is meer een ding voor mensen die fitness willen doen.
als je echte grovve spiermassa wilt bouwen doe je HIT.
lees waar eens wat artikels door van dorian yates, marcel.
 
Laatst bewerkt:
dus kort samengevat heb je dus 1 circle:
((5x 100kg
12 x 80kg
5x90 kg
12 x 70 kg))


dan doe je 2 circle's per spiergroep?

dit zijn dan 4 sets met 1 minuut pauze ertussen en dan 2 oefeningen per spiergroep = 8 failuresets = genoeg
 
had er ook nog een stukje over willen schrijven, niet over wetenschappelijke onderzoeken (spreken elkaar toch maar tegen) maar over ervaring (niet alleen die van mij maar ook wedstrijdjongens waarmee ik getraind heb, zijn er aardig wat geweest, namen heb ik wel maar dan heb ik het over BBers van jaren geleden, Armand Bohr, Willem de Ridder namen die niemand nu wat zeggen)
ik heb op veel sportscholen gezeten waar "grote" jongens trainen en die trainden allemaal tot failure en verder (met af en toe een herstelweek van lichte trainingen)

je moet je spieren flink aanpakken om ze te laten groeien.. en ik vraag me nog steeds af hoe iemand die onder failure blijft (80% van je kunnen) denkt dat hij ooit hiermee groot wordt.
natuurlijk moet je doseren, heb weleens met anaboluhjongens getrained (die toch niet zo sterk waren als je zou denken) met zo'n 16 sets tot failure bij het bankdrukken... auw! doe ik nooit meer, heb 1 week lopen shaken.. overbelasting van het CZS.
maar zo'n 8 sets voor borst kan ik wel hebben.
voor rug/benen en schouders ook, voor armen zo'n 6 sets.

ik was na zo'n 5 jaar training een beetje uitgegroeid (begonnen op 69 kg naar 127 kg) en besefte dat ik harder moest trainen om nog te groeien.

ik naar een andere sportschool (was in de kortenaerstraat rotterdam waar veel wedstrijdjongens trainden) en wat ik daar zag... alleen maar failuretraining en verder, veel verder.
bv setjes dumbbellflys tot failure en verder gelijk gevolgd door dumbbelldrukken tot failure,
bicepscurls beginnend met 30 kg tot failure, gelijk naar de 24 kg tot failure en gelijk weer naar de 18 kg en de 12.
hiervan deden ze zo'n 2 sets per oefening, en 4 oefeningen.
etc. hier deden ze pas knallen, dat wou ik ook! niet van dat zielige 4 x 8 systeem. en skinnie groeide en groeide en ik woog op mijn max 152,5 kg (ok, met een aanzienlijk vetpercentage, maar ik heb nooit podiumambities gehad).
en nog steeds groei ik, mijn zwakken punten blijf ik omhoog halen.
toch nog een stukje geschreven:)


Hoe kan dit stukje tekst boven aan staan? Mod?
 
Hoe kan dit stukje tekst boven aan staan? Mod?

En dat vraag je mij? Kan je zelf niet wat bedenken?

Misschien vinden sommige het wel verfrissend dat het vanuit ervaring is geschreven, en dat het geen 12 in een dozijn artikel is.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan dit stukje tekst boven aan staan? Mod?


Dit stukje staat bovenaan omdat het lekker luchtig is, makkelijk te lezen en door skinnie vanuit zijn beleving geschreven.;)











En skinnie heeft een heleboel DBB aanhangers, skinnie is de GURU van DBB.:D
 
Hoe kan dit stukje tekst boven aan staan? Mod?

Vind het zelf wel leuk dat hij uit eigen ervaring vertelde dat teveel failure sets zijn cns overbelast en dat failuretraining hem goede gains heeft geboden. (vind het dan alleen weer jammer dat hij geen ervaring heeft met andere trainingsmethoden om perspectief te bieden)
 
Mensen,

Wanneer je je setjes hebt gehad en je nog extra setjes wilt doen. wat kan je dan het beste doen? Lichter gaan en direct verder, langer rusten en het zelfde gewicht behouden, of je reps verlagen?

Wat denken jullie als het aankomt op massa?
 
Mensen,

Wanneer je je setjes hebt gehad en je nog extra setjes wilt doen. wat kan je dan het beste doen? Lichter gaan en direct verder, langer rusten en het zelfde gewicht behouden, of je reps verlagen?

Wat denken jullie als het aankomt op massa?

Je bedoelt na de setjes tot fail?

Ik zou daarna niets meer doen, opletten voor overkill lijkt me.
En anders zou ik de setjes die je niet tot fail gaat eerst doen, dan de latere setjes wel tot fail.
 
Back
Naar boven