MuscleMeat

Trainingslog Hans_i (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hans_i

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
16 sep 2016
Berichten
2.402
Waardering
2.131
Lengte
1m91
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Hoi,

Hierbij mijn eerste trainingslog op dit forum. Ik ben sinds begin januari dit jaar weer serieus begonnen met (kracht) training. Daarvoor jarenlang hardgelopen en in mijn studietijd ook een paar jaar met gewichten in de weer geweest, maar eigenlijk wat aangeklooid....

Ik heb een log bijgehouden op Bodynet, maar dat forum heeft niet heel veel mensen meer die loggen en de kwaliteit van het forum is sterk achteruit gelopen (diverse hacks etc). Tevens sta ik sinds januari dit jaar onder begeleiding van een coach. Geen wedstrijd ambities oid. Gewoon lekker trainen en wat gezonder leven.

Ik kijk ook hier al een tijdje en volg een aantal mensen die hier hun log bijhouden. O.a. daarom besloten om mijn log hier verder voor te zetten.

De stats waarmee ik begin dit jaar begon:

03-01-2016
Lengte: 191 cm
Gewicht: 88,9
Nek omtrek: 39 cm
Buikomtrek: 98 cm
Vetpercentage: 22,7%


Meting vandaag 28-11-2016:
Gewicht: 82,8(+0,1kg)
Taille: 89,5 (-cm)
Nek: 37,5 (-)
VP: 18,02 (-0,37% )
Kcal 2400

Vanaf vandaag +100kcal, +20gram havermout. +50ml yoghurt Totaal 2600kcal.

Ik heb tot een week of 3 geleden een fullbody schema gedaan en sinds 3 weken geleden overgestapt naar Stronglifts 5x5.


Voortgang 28-11.jpg
 
Training vandaag:

Workout A
Squat 5x5x52,5kg +2,5
Bench 5x5x40kg +2,5
Row 5x5x40kg +2,5

Assistance exercise
Dips
1x8xbw
2x7xbw
 
Klinkt goed! Stronglifts is ook heel chill. Succes ermee
 
Zelf ook een tijd stronglifts gevolgd, nu met greyskull bezig, dus redelijk vergelijkbaar. Dus lees hier gezellig mee!
 
Stronglifts 5x5.

Workout B
Squat 5x5x57,5 +2,5
OH press 5x5x30kg +2,5
Deadlift 1x5x65kg +5kg

Assistance exercise
Chin ups
1x6xbw -1
1x5xbw
1x4xbw -1

Ook nog wat farmers walks gedaan samen met de instructeur. Hij had een nieuw speeltje, dat hebben we ff getest. Ging wel ten koste van de chin ups.

Verder lekker getraind. Squat gaat nog steeds ok. Ik merk wel dat het nu aan het einde vd sets wat meer moeite kost.
De OH press wordt echt al wel zwaar.
Deadlift ging easy. Nog wel steeds zoekende naar vorm. Lijkt wel aardig goed te zijn, maar ik vind dit een lastige oefening.
 
Hiero nog een trouwe volger vanaf het begin. :)
 
Training vandaag (week 4):

Workout A
Squat 5x5x60kg +2,5
Bench 5x5x42,5kg +2,5
Row 5x5x42,5kg +2,5

Assistance exercise
Dips
1x8xbw
1x8xbw +1
1x7xbw

Ging lekker. Begin nu op de squat wel lekker te voelen dat ik wat aan het doen ben.
 
klinkt goed, heb ik vroeger ook nog gedaan en heb sinds ik met dat schema gestopt ben en meer bodybuilding style gaan volgen ben nooit meer zo een goede krachtgains gemaakt als toen. Hoop dat het ook zo goed werkt voor jou
 
Meting vandaag 05-12-2016:
Gewicht: 82,9(+0,1kg)
Taille: 89,5 (-cm)
Nek: 37,5 (-)
VP: 18,02 (-% )
Kcal 2600

Vanaf vandaag + 170kcal, +15 gram pindakaas + 10 gr boter + 2 volkoren boterhammen. 15 gram walnoten haal ik er uit.
Totaal +- 2770 calorieën.

Afgelopen wederom uit eten geweest, sinterklaas viering etc gehad.
 
Zo je gaat al richting de 3k! Is dit nog een kcal hoeveelheid die je fijn vindt om te eten (niet te veel, niet te weinig)?

Netjes zo'n meting na een weekendje eten.
 
Zo je gaat al richting de 3k! Is dit nog een kcal hoeveelheid die je fijn vindt om te eten (niet te veel, niet te weinig)?

Netjes zo'n meting na een weekendje eten.


Op dit aantal calorien heb ik nog vaak wel trek hoor. Daarom heb ik nu maar weer even 2 broodjes pindakaas toegevoegd. lekker.
Afgelopen weekend naar de sauna geweest met mijn vader incl buffet :eating:. Mijn vader en ik kunnen goed eten zeg maar. Dan laat ik de kwark en noten later op de avond meestal vervallen om te compenseren.
 
Op dit aantal calorien heb ik nog vaak wel trek hoor. Daarom heb ik nu maar weer even 2 broodjes pindakaas toegevoegd. lekker.
Afgelopen weekend naar de sauna geweest met mijn vader incl buffet :eating:. Mijn vader en ik kunnen goed eten zeg maar. Dan laat ik de kwark en noten later op de avond meestal vervallen om te compenseren.

Mjam, broodjes pindakaas zijn zeker lekker. Vult ook meer dan een portie noten vind ik. Beter trek dan moeten proppen!

Haha mensen waarmee ik relatief het meeste uit eten ga (2 goede vrienden en m'n vriend) eten vaak exact net zoveel als ik. Vind dat altijd wel grappig, zoals jij dat met je vader hebt.

Precies. Vroeger dacht ik dat die kwark echt heilig was voor het slapen, maar het zijn uiteindelijk de kcals die het grootste verschil maken. Lekker een keer overslaan als je je buik al rond hebt :)
 
Zeker weer aanwezig!
 
Stronglifts 5x5.Workout B

Squat
5x5x62,5 +2,5

OH press
4x5x32.5kg +2,5
1*4*32.5kg 1 rep gemist. Pfff deze is echt wel pittig aan het worden

Failure is part of the game!
Lift 32,5kg again next time. You'll get it! --> Handig zo'n app :-)

Deadlift
1x5x70kg +5kg

Assistance exercise
Chin ups
1x6xbw
1x5xbw
1x4xbw

Het begint nu langzaam aan wel wat zwaarder te worden. Vooral de OHP. Daar loop ik echt al wel tegen een plafond aan.
 
Training vandaag (week 5):
Workout A

Squat
5x5x65kg +2,5

Bench
5x5x45kg +2,5

Row
5x5x45kg +2,5

Assistance exercise
Dips
1x8xbw
1x8xbw
1x6xbw -1 koekop

Fuck, nu die squats zwaarder worden vind ik het steeds leuker.
 
Laatst bewerkt:
welkom! zal hier ook zo nu en dan even komen checken.

misschien mis ik wat, maar in je openingspost staat dat je een coach hebt maar je past zelf je voeding aan?
 
Back
Naar boven