XXL Nutrition

Trainingslog Hans_i

Bezoekers in dit topic

Kan ik begrijpen hoor. Dat van minder rug- en nekklachten herken ik zeker. Dat zijn gewoon erg mooie voordelen die je voor altijd houdt zolang je traint. Ook het overall sterker worden geeft mij veel voldoening.

Fit eruit zien doe je al snel als je op de juiste manier met voeding en gewichten speelt vind ik, in vergelijking met iemand die dat niet doet.

Ga zo door :)
 
Training vandaag (week 11):
Workout A

Squat
WU:1x5xEmpty bar
WU:1x5xEmpty bar
WU:1x5x40kg
WU:1x3x52,5kg
5x5x65kg +5kg

Bench
WU:1x5xEmpty bar
WU:1x5xEmpty bar
WU:1x5x40kg
WU:3x5x52,5kg
3x5x65kg

Row
WU:1x5x40kg
5x5x50kg +2,5kg


Assistance exercise
Weighted Dips
3x5xbw +2,5kg
Totaal: 15reps

Squat ging lekker naar mijn idee. Bench press leek wel alsof er lucht in de gewichten zat :-). Ging erg easy...
Lekker getraind.
 
Stronglifts 5x5 (week 11)
Workout B

Squat
WU:1x5xEmpty bar
WU:1x5xEmpty bar
WU:1x5x40kg
WU:1x3x55kg +2,5kg
5x5x67.5kg +2,5kg --> bar pad is niet helemaal recht. Onderin een soort van U vorm...

OH press
WU:1x5xEmpty bar
WU:1x5xEmpty bar
2x5x37,5kg +2,5kg
1x4x37,5kg --> 5 min rust
2x5x37,5kg

Deadlift
WU:1x5x60kg
WU:1x5x72,5kg + 2,5kg
1x5x82,5kg +2,5kg techniek was aardig goed. Rug recht kunnen houden

Assistance exercise
Chin ups
1x4xbw
1x3xbw
1x3xbw

Ook nog een paar sumo deadlifts uitgeprobeerd met 82.5. Beetje klooien. Fijne training, alleen squat techniek heeft nog aandacht nodig.
 
Meting vandaag 23-01-2017:
Gewicht: 85,7 (+0,4kg)
Taille: 91 (+0,5cm)
Nek: 37,5 (-)
VP: 19,09(+0,35% )

Totaal +- 2870 calorieën.
Voortgang 23-01-17.jpg
 
Training vandaag (week 12):
Workout A

Squat
WU:1x5xEmpty bar
WU:1x5xEmpty bar
WU:1x5x40kg
WU:1x3x55kg
5x5x70kg +2,5kg

Bench
WU:1x5xEmpty bar
WU:1x5xEmpty bar
WU:1x5x40kg
WU:3x5x52,5kg
2x5x65kg
1x4x65kg
1x5x65kg --> laatste rep met hulp
1x3x65kg

Row
WU:1x5x40kg
5x5x52,5kg +2,5kg


Assistance exercise
Weighted Dips
3x5xbw +5kg
Totaal: 15reps

Fijne training. Squat vorm is verbeterd, maar kan nog beter. Ik blijf oefenen.
 
Die lege stang bij benchen, doe je die uber langzaam? Ik kan daar tegenwoordig niet meer mee omgaan..
Is dat puur als opwarming?
Is je nekmaat gestegen trouwens? (dat ze dat opmeten zeg, haha)
 
Die lege stang bij benchen, doe je die uber langzaam? Ik kan daar tegenwoordig niet meer mee omgaan..
Is dat puur als opwarming?
Is je nekmaat gestegen trouwens? (dat ze dat opmeten zeg, haha)

Die lege stang is idd opwarmen. Niet uber langzaam, maar wel rustig.

Mijn nekmaat is ietsje gestegen de laatste maanden haha. Ik meet dat zelf op :). Icm met de taille en lichaamsgewicht kan je je VP uitrekenen. Ik gebruik het vooral om te checken of ik op de goede weg ben als ik aan het cutten of bulken ben. Ik doe verder eigenlijk niets met het getal zelf...
 
Die lege stang is idd opwarmen. Niet uber langzaam, maar wel rustig.

Mijn nekmaat is ietsje gestegen de laatste maanden haha. Ik meet dat zelf op :). Icm met de taille en lichaamsgewicht kan je je VP uitrekenen. Ik gebruik het vooral om te checken of ik op de goede weg ben als ik aan het cutten of bulken ben. Ik doe verder eigenlijk niets met het getal zelf...

Duidelijk verhaal! ;) Wat is je doel met trainen eigenlijk? Ik warm eigenlijk nooit op.. Ja, pak niet meteen mijn max 1rp..
Maar ik heb nooit nadelen ondervonden aan het niet opwarmen.. Geen blessures oid.
Vind het eerlijk gezegd vooral zonde van mijn tijd ;) Ieder zijn eigen keus en principes uiteraard!
 
Duidelijk verhaal! ;) Wat is je doel met trainen eigenlijk? Ik warm eigenlijk nooit op.. Ja, pak niet meteen mijn max 1rp..
Maar ik heb nooit nadelen ondervonden aan het niet opwarmen.. Geen blessures oid.
Vind het eerlijk gezegd vooral zonde van mijn tijd ;) Ieder zijn eigen keus en principes uiteraard!

Op dit moment vooral sterker worden. Ik ben dan ook bezig met Stronglifts 5x5.
Ik doe het opwarmen nu eigenlijk ook omdat het volgens het schema van SL moet haha. En ik vind het nu wel handig om mijn techniek bij te schaven. Dat lukt beter dan met mijn werksetjes (uiteraard)
 
Op dit moment vooral sterker worden. Ik ben dan ook bezig met Stronglifts 5x5.
Ik doe het opwarmen nu eigenlijk ook omdat het volgens het schema van SL moet haha. En ik vind het nu wel handig om mijn techniek bij te schaven. Dat lukt beter dan met mijn werksetjes (uiteraard)

Als je geen verleden van blessures hebt en je grenzen al enigzins kent zou ik voor de grap eens 'echt' 5x5 proberen.
Dus bijvoorbeeld:
bench: opwarmen met 50% van 1rp (10-15x)
5x5 60kg (als je dat redt, keer erna met 65kg), laatste set 3 of 4x is geen schande.

Squat
opwarmen met 50% van 1rp (10-15x)
5x5 70kg

En dan nog flyes en leg extensions als extra, zodat je je tijd vol maakt en meer spiervezels aanspreekt.
 
Laatst bewerkt:
Helaas wel last van blessures (gehad). Doe dus wel rustig aan...
 
Stronglifts 5x5 (week 12)
Workout B

Squat
WU:1x5xEmpty bar
WU:1x5xEmpty bar
WU:1x5x40kg
WU:1x3x55kg
5x5x70kg --> niet verhoogd. ff aan het klooien met techniek

OH press
WU:1x5xEmpty bar
WU:1x5xEmpty bar
2x5x37,5kg
1x4x37,5kg --> 5 min rust
2x5x37,5kg --> Fuck zelfde als vorige keer....

Deadlift
WU:1x5x60kg
WU:1x5x72,5kg
1x5x85kg +2,5kg --> redelijk easy

Assistance exercise
Chin ups
1x5xbw

Vandaag rustig de tijd genomen om eens wat te oefenen met de squat. Oa andere deze oefeningen gedaan. Als ik onderin zit ga ik iets voorover als ik weer omhoog kom.

 
Handig filmpje zeg! Als ik, misschien met zwaardere gewichten, issues krijg met barpath lijken me dit prima hulpmiddeltjes.

Ben je van plan een keer je 1 rm's te testen? Of heb je daar (nog) geen plannen voor?
 
Handig filmpje zeg! Als ik, misschien met zwaardere gewichten, issues krijg met barpath lijken me dit prima hulpmiddeltjes.

Ben je van plan een keer je 1 rm's te testen? Of heb je daar (nog) geen plannen voor?

Eigenlijk moet ik dat wel een keer doen... Maar daarvoor ben ik te voorzichtig. Ik ga het inplannen aan het eind van mijn bulk. Ws eind volgende maand/midden maart.
 
Eigenlijk moet ik dat wel een keer doen... Maar daarvoor ben ik te voorzichtig. Ik ga het inplannen aan het eind van mijn bulk. Ws eind volgende maand/midden maart.

Klinkt als een goed plan! Heb je meteen een referentiepunt om op terug te komen tijdens/na je cut.
 
Helaas wel last van blessures (gehad). Doe dus wel rustig aan...

Rustig aan is voor achterblijvers! ;) Beuken moet je! Nee joh, ik weet je leeftijd niet en uiteraard ook je blessure verleden niet.
Jij zal vast aanvoelen wanneer je er klaar voor bent, maar blijf erbij dat die lege stangen opwarmen zonde van je tijd is ;)
 
Gebruik je nou zo'n kussentje bij je squats? Eraf gooien! :)
 
Training vandaag (week 12):
Workout A

Squat
WU:1x5xEmpty bar
WU:1x5xEmpty bar
WU:1x5x40kg
WU:1x5x60kg
5x5x72,5kg +2,5kg --> ook een aantal pauzed gedaan. Om te zorgen dat mijn rug recht bleef. Wel lastiger dan.

Bench
WU:1x5xEmpty bar
WU:1x5xEmpty bar
WU:1x5x40kg
WU:3x5x52,5kg
5x5x60kg -5kg


Row
WU:1x5x40kg
5x5x52,5kg


Assistance exercise
Dips:
1x10xbw
1x9xbw
1x5xbw
Totaal: 24reps

Ik was mijn telefoon vergeten en voelde me futloos. Bench maar wat minder gedaan. En ipv weighted dips bw dips gedaan.
As maandag mijn gewicht ff checken. Ik denk dat er wel wat calorieën bijkunnen. Kracht lijkt te stagneren. Ik denk in maart, na het skiën, weer cutten.
 
Back
Naar boven