MuscleMeat

Tussenfase, Bulken of Cutten ? Wat moet ik doen ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MSSV

Cool Novice
Lid geworden
28 okt 2012
Berichten
56
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
93kg
Vetpercentage
13%
Beste BB'ers

Ik ben de afgelopen 2 jaar bezig geweest om al het vet van de voorgaande jaren weg te trainen. ( soort van permanente cut )
Ik heb inmiddels een redelijke basis ontwikkeld qua spiermassa, en ook ben ik veel vet kwijt.( schatting 12 % BF )

Maar nu heb ik het idee dat ik niet echt meer vooruit ga en ook is de zomer min of meer ten einde.

Ik ben zo dicht bij mijn doel om zichtbare abs te zien, maar ook wil ik nog groeien.


Wat raden jullie mij aan om te gaan doen ?

Met vriendelijke groet,

MSSV.


( bijgevoegd een foto van huidig physique )

Foto 07-09-16 10 57 22.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wil zichtbare abs > cutten
Wil je groeien > bulken

Ik zou een tijdje (rustig) bulken, zeker na 2 jaar cutten, om vervolgens te cutten naar je doel.
 
Na zo lang afvallen is het aan te raden om 9-10 maanden flink te werken aan spieropbouw. Als je dit met 200-300 kcal boven je onderhoud gaat doen zul je vrij weinig in vet aankomen. 2-3 maanden voor de volgende zomer kun je weer aan afvallen denken en zul je zien dat dit veel gemakkelijker zal gaan! Bovendien ziet een sixpack met een goede volume aan spiermassa over het gehele lichaam er indrukwekkender uit dan alleen maar wat zichtbare buikspieren.
Je hebt een goede basis om mee te beginnen!
 
Ik ga 1 oktober clean bulken tot 1 februari en dan weer langzaam terug naar de cut, wil 200 calorieën boven onderhoud zitten en vanaf 1 (of 2) januari elke 2 weken 100 calorieën naar beneden tot ik weer op 2400 zit, dan zou ik precies strak moeten uitkomen als t zomer wordt.
 
Bedankt voor jullie reacties, Ik heb besloten mijn kcal langzaam te verhogen en te kijken hoe ik er op reageer.
 
Back
Naar boven