AndroidHealthClinic

van 140kg naar 110kg en nu de rest nog... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Uhm, ik heb echt geen lymfeoedeem. Heb nergens last van vochtophopingen. Mijn bloed is laatst overal op gecontroleerd en alles was perfect, ook geen ontstekingswaarde. Ik heb geen lichamelijke klachten ook.

Mijn BMR is 1925kcal. Dat geeft de Tanita weegschaal aan. Als je daar mijn activiteit bij invult bij zo'n programma op internet kom ik uit op een behoorlijk aantal kcal meer als sporttoeslag.

Mijn trainer zegt dat ik jaren te weinig heb gegeten en mijn lichaam hierdoor niks meer doet of vasthoud. Maar ik snap het niet, want er is niks mis met mijn stofwisseling.

Ik ga de komende periode netjes aan mijn kcal eetschema houden(wat ik al deed) maar dan niet meer dan 2 tot 3 keer per week trainen. Misschien omdat ik teveel sport mijn iname te laag is voor wat ik verbrand. Misschien dat dat werkt.

We puzzelen lekker door. Gelukkig voel ik me mentaal OK en zit ik er niet doorheen

Dus je onderhoud is 3650 incl de sport?
Begrijp ik het zo goed?

Dit betekent dat je meerdere uren per dag intensief sport en dit iedere dag. Dit komt inderdaad overeen met het leven van een professioneel wielrenner. Lijkt mij weinig realistisch.
De info die uw trainer doorgeeft slaat echt nergens op, dit is complete onzin.

Ik raad u aan om te blijven sporten en een dieet te volgen zoals je hier neerschrijft. Dan moet je gewoon vermageren.
Ook raad ik u aan op een nieuwe begeleider te zoeken want hij zondigt tegen enkele basisregels.

In ieder geval veel succes!
 
Uhm, ik heb echt geen lymfeoedeem. Heb nergens last van vochtophopingen. Mijn bloed is laatst overal op gecontroleerd en alles was perfect, ook geen ontstekingswaarde. Ik heb geen lichamelijke klachten ook.

Mijn BMR is 1925kcal. Dat geeft de Tanita weegschaal aan. Als je daar mijn activiteit bij invult bij zo'n programma op internet kom ik uit op een behoorlijk aantal kcal meer als sporttoeslag.

Mijn trainer zegt dat ik jaren te weinig heb gegeten en mijn lichaam hierdoor niks meer doet of vasthoud. Maar ik snap het niet, want er is niks mis met mijn stofwisseling.

Ik ga de komende periode netjes aan mijn kcal eetschema houden(wat ik al deed) maar dan niet meer dan 2 tot 3 keer per week trainen. Misschien omdat ik teveel sport mijn iname te laag is voor wat ik verbrand. Misschien dat dat werkt.

We puzzelen lekker door. Gelukkig voel ik me mentaal OK en zit ik er niet doorheen
Het is heel simpel. De shit die je nu doet werkt niet. Pas het aan. Flikker al die berekeningen weg, neem de data die je tot nu toe al hebt mee en maak daar aanpassingen op. Ik begrijp werkelijk niet waarom dit al 6 pagina's een issue is. Je trainer is een ezel als hij dit soort basics niet snapt, trap die dude weg.

Je hebt niet jaren te weinig gegeten, je weegt 110 kg. Ik bedoel dit niet vervelend maar laat al die onzin los.

2500 kcal

180 eiwit
80 -120 vet
rest carbs

Drie keer per week drie kwartiertje aan ijzer trekken. Doe er nog wat cardio bij als je ambitieus bent.

Ik heb al 100 000 x vergelijkbare verhalen gehoord, als je dan met diezelfde mensen aan de slag gaat en alles meetbaar maakt dan blijkt er niks aan de hand te zijn zolang je consistent bent.

Dus je kan nu wel blijven draaien, berekenen en filosoferen, je kan echter ook gewoon een fatsoenlijk plan maken en aanpassen tot het werkt. Dat kost je hooguit 2 weken om dat uit te vissen. Niemand heeft een mystiek lichaam dat nergens op reageert.

Have fun en succes.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven