XXL Nutrition

vast zitten van onderrug, bovenrug en schouders (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

althaus

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2007
Berichten
82
Waardering
0
eej heeft er iemand meer last van dat zijn onderrug, bovenrug, en schouders heel snel vast gaan zitten. bij mij is het zo erg dat ik om de 2 weken alles los laat masseren. En toch heb ik nu last van mijn schouder omdat hij zo ontiegelijk vast zit.
Ik heb al een keer een fisioterapeut mee laten lopen tijdens mijn training omdat hij d8 dat ik misschien niet goed trainde, maar daar was niets mis mee.

weet iemand waar het aan kan liggen of wat er aan te doen is?

gr. nick
 
rek je je wel wat uit aan je rug enzo?

schouders wat losdraaien etc, (met armen zwaaien), wat met je schouderbladen bewegen om alles wat losser te maken, dat je niet als een plank je training beeindigd

en warm je wel voldoende op


trainen is een,
opwarmen is twee
stretchen is drie, maar minstens even belngrijk als opwarmen en trainen zelf;)
 
Ik heb zelf vier maand last gehad van men rug. Ik ben bij 2 kinesisten en 2 verschillende dokters geweest..
Elk van hun zei wat anders: rusten, laten kraken, ... Maar niets hielp.
Uiteindelijk ben ik bij een sportdokter geweest die iemand me had aangeraden. Die stuurde me verder naar de orthopedist (of podoloog, weet niet meer just hoe het zat).
Na onderzoek bleek daar dat mijn linkerbeen een paar mm korter is dan het ander, en dat daardoor men bekken scheef stond, waardoor er ongelijke spierspanning in men rug ontstond. Heb nu sinds een tijdje op maat gemaakte zolen, en de problemen zijn redelijk van de baan.
Mijn zus speelt handbal en die had een paar jaar terug last van haar achillespees, ook bij haar hebben die zolen geholpen...
 
Maar onderrug zit ook redelijk snel vast, maar met rekken krijg ik dat meestal zelf wel weer los. Wel op regelmatige basis doen.
 
ik rek goed, en zwaai alles goed los. in ieder geval bij mn bovenrug en schouders. bij mijn onderrug deed ik dat eerst niet optimaal, die zwaaide ik alleen zo goed als los. nu heb ik ook oefeningen om die goed los te maken. rek en zwaai alles los wanneer ik op sta en voor en na mn training.

misschien dat k een betere warming up moet doen. kan t in ieder geval proberen. ff roeien vante voren. doe per oefening trouwens wel een setje met licht gewicht als warming up.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf vier maand last gehad van men rug. Ik ben bij 2 kinesisten en 2 verschillende dokters geweest..
Elk van hun zei wat anders: rusten, laten kraken, ... Maar niets hielp.
Uiteindelijk ben ik bij een sportdokter geweest die iemand me had aangeraden. Die stuurde me verder naar de orthopedist (of podoloog, weet niet meer just hoe het zat).
Na onderzoek bleek daar dat mijn linkerbeen een paar mm korter is dan het ander, en dat daardoor men bekken scheef stond, waardoor er ongelijke spierspanning in men rug ontstond. Heb nu sinds een tijdje op maat gemaakte zolen, en de problemen zijn redelijk van de baan.
Mijn zus speelt handbal en die had een paar jaar terug last van haar achillespees, ook bij haar hebben die zolen geholpen...

denk dat je de podoloog bedoelt;)
ik heb het zelf ook gehad, me linker been is 8 mm langer dan me rechter been waardoor mijn bekken scheef staan, waardoor ik last van onderrug kreeg. ik fitnesste toen nog nie serieus dus ik weet niet of je rug er snel vast van gaat zitten, maar met voetbal had ik er al veel last van;)
 
Ik zit ook ongelofelijk snel vast in mijn rug en dan met name aan 1 kant. Nu ik erover nadenk, ik krijg vaak het verwijt dat mijn ene schouder hoger staat dan de ander, terwijl ik het gevoel heb dat ik ze gewoon even hoog hou.

het zou dus best kunnen dat mijn ene been ook iets langer is dan de ander? :rolleyes:
 
denk dat je de podoloog bedoelt;)
ik heb het zelf ook gehad, me linker been is 8 mm langer dan me rechter been waardoor mijn bekken scheef staan, waardoor ik last van onderrug kreeg. ik fitnesste toen nog nie serieus dus ik weet niet of je rug er snel vast van gaat zitten, maar met voetbal had ik er al veel last van;)

ja, podoloog dan :D
bij mij idem, bekken ook scheef daardoor.. bij mij was er 6 mm verschil alles bij elkaar
 
Ik zit ook ongelofelijk snel vast in mijn rug en dan met name aan 1 kant. Nu ik erover nadenk, ik krijg vaak het verwijt dat mijn ene schouder hoger staat dan de ander, terwijl ik het gevoel heb dat ik ze gewoon even hoog hou.

het zou dus best kunnen dat mijn ene been ook iets langer is dan de ander? :rolleyes:

Ik denk wel dat het zou kunnen. Ik heb er mijn hele leven nog geen last van gehad, maar na een periode intensief trainen (ook cardio, en taekwondo) had ik er opeens last van. Na een heleboel nutteloze dokters- en kine-adviezen heb ik die zolen van ong. 100€ laten maken bij de podoloog, en sindsdien is de pijn weg.

Ga eens op zoek naar een goede sportdokter die je eventueel kan doorverwijzen. Als ik vroeger geweten had, had ik geen vier maanden liggen klooien voor een probleem dat op drie weken opgelost kon worden.
 
Ik zit ook ongelofelijk snel vast in mijn rug en dan met name aan 1 kant. Nu ik erover nadenk, ik krijg vaak het verwijt dat mijn ene schouder hoger staat dan de ander, terwijl ik het gevoel heb dat ik ze gewoon even hoog hou.

het zou dus best kunnen dat mijn ene been ook iets langer is dan de ander? :rolleyes:

Ik denk wel dat het zou kunnen. Ik heb er mijn hele leven nog geen last van gehad, maar na een periode intensief trainen (ook cardio, en taekwondo) had ik er opeens last van. Na een heleboel nutteloze dokters- en kine-adviezen heb ik die zolen van ong. 100€ laten maken bij de podoloog, en sindsdien is de pijn weg.

Ga eens op zoek naar een goede sportdokter die je eventueel kan doorverwijzen. Als ik vroeger geweten had, had ik geen vier maanden liggen klooien voor een probleem dat op drie weken opgelost kon worden.

het zou idd goed kunnen. ik kreeg er bij voetbal last van, en een vriend van me vertelde over een podoloog, en daar ben ik ook gelijk heen gegaan, niet op advies van een sportdokter. maar ik hoefde geen speciale zooltjes te laten maken zoals Sonic1. ik kreeg alleen een soortjes hakje/verhogingkjes die ik in me schoen moest doen.. koste mij maar 8 of 9 euro...voor 2 van die 'hakjes':)
 
het zou idd goed kunnen. ik kreeg er bij voetbal last van, en een vriend van me vertelde over een podoloog, en daar ben ik ook gelijk heen gegaan, niet op advies van een sportdokter. maar ik hoefde geen speciale zooltjes te laten maken zoals Sonic1. ik kreeg alleen een soortjes hakje/verhogingkjes die ik in me schoen moest doen.. koste mij maar 8 of 9 euro...voor 2 van die 'hakjes':)

Inlegzolen heten die dingen lijkt me...
 
Inlegzolen heten die dingen lijkt me...

haha nee het zijn niet zolen die onder je hele voetzitten... alleen maar onder je hak;) je doet ze zegmaar onder de zool die al in je schoen zit en alleen de hak wordt gelift:)
 
Back
Naar boven