AndroidHealthClinic

Veel moeite met aankomen! Mijn eetschema tot nu toe

Bezoekers in dit topic

Ik geef het zeker de tijd, ik had alleen gehoopt om wat extra vet aan te zetten zodat ik kan zien dat mijn lichaam normaal functioneerd. Ik schrok van mezelf toen ik vandaag na het trainen in de spiegel keek, ik zag iedere lijn lopen en had meer het idee dat ik meer moest eten omdat ik te droog sta.

Ik hoor soms verhalen van mensen die 1kg vet per week aankomen en ik snap gewoon niet hoe ze dat doen.
 
Ik geef het zeker de tijd, ik had alleen gehoopt om wat extra vet aan te zetten zodat ik kan zien dat mijn lichaam normaal functioneerd. Ik schrok van mezelf toen ik vandaag na het trainen in de spiegel keek, ik zag iedere lijn lopen en had meer het idee dat ik meer moest eten omdat ik te droog sta.

Ik hoor soms verhalen van mensen die 1kg vet per week aankomen en ik snap gewoon niet hoe ze dat doen.

Dat is erg veel. Als je 2 kilo per maand aankomt ben je al behoorlijk snel aan het groeien ;)
 
OMG!

Ik zie nu pas wat ik weg eet.

Ik train pas 4 dagen na een lange stop van 2 jaar en dit zijn mijn resultaten na het invullen van het XLS bestand.

7351kcal

366 eiwit

820 koolhydraten

290 gram vet.


Is het normaal dat je eerst veel vet verliest en dan pas in spieren gaint?

Post je ingevulde schema eens, ben benieuwd naar je voedingsKeuze..
 
De tijden komen niet overeen met de tijden die ik vooraf heb opgegeven maar ik heb wel het volledige lijstje erin gezet. Tussen elke maaltijd zit 1 tot 2 uur tijd verschil.

Als je de tijden erbij pakt die ik in mijn eerste post heb verwerkt zul je zien dat de kcals etc kloppen.

Ik ben niet goed met het gebruik van het programma dus heb ingevult wat ik in kon vullen.
 

Bijlagen

  • Voedingsschema opstellen(1).xls
    231 KB · Weergaven: 46
Sja, dt dacht iK al, er Klopt geen reet van.. Eet je om 1400 ongewogen 150 gram macaroni? Want dat is gewogen meer als het dubbele, het zal zo een 300a400 gram worde als je het KooKt..

En die avondmaaltijd voor het slapengaan.. Eet jij elKe avond bijna 2 zaKjes noten leeg?
 
bah, daar eet je je toch op tegen.. 3 keer macaroni en 1 keer pasta
 
Sja, dt dacht iK al, er Klopt geen reet van.. Eet je om 1400 ongewogen 150 gram macaroni? Want dat is gewogen meer als het dubbele, het zal zo een 300a400 gram worde als je het KooKt..

En die avondmaaltijd voor het slapengaan.. Eet jij elKe avond bijna 2 zaKjes noten leeg?

300 tot 400 gram macaroni is niet veel, je kunt het zo wegschuiven wanneer je blijft dooreten. Voordat ik dit schema aanging kon ik makkelijk een bak voer van 1,5kg opeten zonder het uit te kotsen.

En nee ik koop altijd een zak nootjes van de euroshopper bij de AH van 500 gram. Ik weet dat als ik bijna de helft leeg eet met een pak chocolademelk dat het in me maag zit en dat het er met geen mogelijkheid meer uit komt.

Ik werk fulltime en moet al mijn geld inleveren om mijn huur en opleiding en verzekeringen en sportschool te betalen. Ik zal dus wel deze dingen moeten eten om bij te komen omdat ik geen kip of dure vis kan betalen ;)

Dit houdt dus automatisch in dat ik veel moet eten om de benodigde kcals te halen zonder dat ik dure producten koop met veel kcals en vetten. Ik dacht zelfs voorheen dat ik minder kcals at dan ik zelfs dacht.

Niks mis mee, ik heb toch geen zak te doen wanneer ik thuis kom. Ik kan alleen eten en trainen.

Die creme door de macaroni maakt het een stuk smakelijker en romiger en mocht je nog meer smaak willen dan gooi je per maaltijd een extra blikje tomatenpuree van 7 cent door je macaroni en creme en vis om het meer smaak te geven

---------- Toegevoegd om 22:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:11 ----------

Lees mijn handtekening en begrijp wat ik bedoel ;)
 
Laatst bewerkt:
Jezus die laatste maaltijd wie krijgt dit nu naar binnen als afsluiter..

Eet je daadwerkelijk 200gr pindanoten? En dan nog al de rest?
 
Het lijkt me een beetje sterk dat je niks aankomst als je 7500 kcal eet per dag eet.. maar oke. Als er echt geen andere hoop meer is, dan kan je altijd nog beginnen aan weightgainers (wel duur hoor) of fastfood. Weeg je de macaroni na het koken of daarvoor?
 
Maar als TS pas 4 dagen traint, moet hij eerst maar afwachten wat het allemaal gaat.
4 dagen is niks! Dus minder trainen en een maand afwachten.
 
owh doet hij dit pas 4 dagen?! natuurlijk zie je dan geen verschil :p
 
Ik heb mijn BMI vandaag laten meten en ik ben 1,4kg afgevallen. Ik had vooraf wel de sauna gepakt dus mischien dat dit er iets mee te maken heeft. Mijn vet zit nog op 8% en ik moet op aanraden van de manager meer appelstroop eten. En mijn volkoren pasta en brood mixen met wit brood en witte pasta zodat ik nog meer kan eten.

Volkoren vult volgens als een blok en dit kan resulteren in afvallen. Wanneer ik het zou mixen zou ik meer kunnen eten en dus meer kcals binnen kunnen krijgen.
 
Laatst bewerkt:
je traint 4 dagen, waar hebben we het over. Doe eens rustig!
En die instructeur van je is een lul, k*t trainings schema en als voedings tip geeft ie stroop
Goed bezig..
 
Door de sauna verlies je heel veel vocht, dan kan je je daarna niet meer zorgvuldig wegen.

Maar even serieus, als jij 7500 kcal per dag eet, dan ga je ZEKER WETEN aankomen! Echt, geen enkel man gaat dan afvallen.. Ik heb even je BMR berekend, (66+77*13.7)+(198*5)-(24*6.8) = 1947.7 kcal. Dit betekent dat iemand met een gemiddeld metabolisme en jou stats 1948 kcal verbrand als hij de hele dag NIKS zou doen, dus alleen de energie die het kost om het lichaam draaiende te houden. Nou STEL je even voor dat jij een hoger metabolisme hebt, dan zou je er 20% tot 40% erboven kunnen zitten. maar stel dat jou metabolisme twee keer zo hoog is, dan zou je 3895 kcal verbranden per dag (wat dus haast onmogelijk is volgens mij). En ALS je dan zo een hoog metabolisme hebt, dan zou je OOK nog eens 4000 kcal moeten gaan verbranden aan dagelijkse activiteiten om boven die 7500 uit te komen! Even even voor de duidelijkheid, 4000kcal is VEEL. Staat bij mij gelijk aan 9 uur rennen ofzo per dag (maar ik ben traag :p)

Ik denk zelf dat je ongeveer 2100 kcal kwijt bent aan metabolisme, dan nog misschien 1000 aan dagelijkse activiteiten (omdat je zwaar werk hebt). Dus zou je onderhouds energie benodigheden rond de 3100 kcal zitten. Als je ongeveer 600 kcal boven je onderhouds energie zit, dan kom je ongeveer een halve kilo per week aan. (als je dat ELKE dag eet hé, ook op off-dagen) Dus als ik naar jouw verhaal luister, dan zou ik ongeveer 3700 kcal per dag gaan eten. En zelfs dit is denk ik iets hoger voor mensen met jouw gewicht (maar je hebt ook lage vet %, dus verbrand je wat meer energie).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt :p
 
Laatst bewerkt:
Je moet inderdaad altijd op dezelfde tijd en manier meten (lichaamsgewicht, vetpercentage, etc.) Je lichaamsgewicht veranderd heel de dag door en kan makkelijk 3 kilo (eigen ervaring) schelen als je op een ander tijdstip van de dag meet.
Daarnaast vind ik dat je erg eenzijdig eet. Het gaat niet alleen om de macronutrienten en kcal, de micronutrienten heb je ook nodig.
Zoals iedereen al zegt: heb geduld!! Je bent net begonnen met trainen en eten. Echte veranderingen ga je pas zien na weken/maanden. Dus maak je niet te druk na 4 dagen.
Ook vindt ik 7000 kcal erg veel voor iemand van jouw gewicht afgezien van je lengte en vetpercentage.
Ik denk juist dat je van geluk mag spreken dat je zoveel kan eten zonder veel in vet aan te komen!
 
Ga gewoon eerst 3 maanden rippetoe trainen en kom dan nog maar eens terug...
 
waarom bestaat 36% van je Kcal inname uit vetten?? en maar 20% uit eiwitten? enige verklaring daarvoor?
 
Maandag Borst, Biceps, Buik
Dinsdag Triceps, Rug, Schouders,
Woensdag andere oefeningen: Borst, Biceps, Buik
Donderdag andere oefeningen Triceps, rug, schouders,
Vrijdag, Benen, buik
Zaterdag borst, biceps, buik (nieuwe oefeningen gekregen door mijn instructeur ik probeer zoveel mogelijk oefeningen te leren)
Als ik jou was zou ik hier nog eens naar kijken.
Borst en biceps op 1 dag en de volgende dag rug en triceps??
Doe borst en triceps samen en rug en biceps.

En kun je zondag niet trainen, damn wat veel. Vind het niet gek dat je zoveel kcal nodig hebt ;)
 
Als ik jou was zou ik hier nog eens naar kijken.
Borst en biceps op 1 dag en de volgende dag rug en triceps??
Doe borst en triceps samen en rug en biceps.

En kun je zondag niet trainen, damn wat veel. Vind het niet gek dat je zoveel kcal nodig hebt ;)
Waarom borst en triceps en rug en biceps samen??
Tijdens je chest workout vermoei je je triceps al waardoor je triceps niet meer optimaal pakt. zelfde geld voor rug/biceps dus wat hij nu doet is goed
 
Pas je eetschema aan naar 4500 Kcal, pas je trainingsschema aan naar 4x per week. Doe dit de komende 3 maanden, en ik geef je op een briefje dat je aankomt.
 
Back
Naar boven