Fitness Seller

Vet omtrent buik, rest is prima?

Bezoekers in dit topic

Partizani

Novice
Lid geworden
7 jul 2016
Berichten
3
Waardering
0
Hey,

Ik train nu sinds februari, waarvan sinds april erg fanatiek. Ben begonnen op 69 kilo, met mijn 1.79m, en zit nu op de 77 +/- kilo.

Toen ik net begon heb ik heel wat berichten van jullie doorgelezen, en mijn voeding aangepast. Ik ben hartstikke tevreden met de progressie die ik gemaakt heb tot nu toe, alleen is er een probleem. Alle spieren beginnen nu zichtbaar te worden en te groeien, maar mijn buik groeit ook..in negatieve zin.

Er komt steeds meer vet op mijn buik terwijl de overige spieren prima gaan. Ik eet zo ver ik weet ook geen ongezonde dingen, bij deze mijn schema:

Ontbijt
- 4 bruin volkoren broden met pindakaas OF havermout met melk.

Middag
- 2 bruin volkoren broden met kipfilet - 2 bruin volkoren broden met pindakaas.
- 1 banaan
- +/- 100 gr cashewnoten


Avondeten
- Wat de pot schaft, normaliter flink bord met rijst en kip.
- 500 gram magere kwark

Extra
- Over de dag verspreid 1 liter melk.

Ik denk dat ik ongeveer op de 2500 calorien uitkom, wat niet eens zo heel veel is, en toch zie ik verandering in m'n buik.

Ik zit voornamelijk thuis en beweeg buiten de sportschool om niet veel, heeft dit er misschien mee te maken?

Bedankt voor de hulp alvast!
 
Als je denkt dat je met wat je opgeschreven hebt op slechts 2500kcal komt heb je een groter probleem denk ik. Ga eens snel bijhouden!

Verder is het normaal om vet bij te zetten als je omhoog gaat in gewicht, gaat er wel weer af.
 
Bedankt voor je reactie!

Heb het inderdaad niet goed geteld, was even vlug uit m'n hoofd. Foutje in de regie :D

Alright, naar mijn gevoel wordt het juist erger, maar ik geloof je als je zegt dat het er wel weer af gaat! Heb vandaag ook een huidplooimeter aangeschaft, dus kan het dan 'officieel' bijhouden.
 
Hey,
Alle spieren beginnen nu zichtbaar te worden en te groeien, maar mijn buik groeit ook..in negatieve zin.
Er komt steeds meer vet op mijn buik terwijl de overige spieren prima gaan. Ik eet zo ver ik weet ook geen ongezonde dingen, bij deze mijn schema:

- 4 bruin volkoren broden met pindakaas OF havermout met melk.
- 2 bruin volkoren broden met kipfilet - 2 bruin volkoren broden met pindakaas.

.........

Is toch logisch ?! Zie dat jij 6 hele volkoren broden wegwerkt of zou dat een tikfoutje zijn :p:p:p

Dat je buik meegroeit is niet zo verwonderlijk overigens, neem aan dat je je buikspieren / schuine buikspieren ook traint ?
Het groeien van je buik heeft overigens ook niet zozeer te maken met " ongezonde dingen " ( speelt wel mee als je bijv in grote mate ongezond zou eten )

Bij volwassen mannen ( vanaf 30 jaar ) is het meest lastige om buikvet weg te krijgen.
 
Is toch logisch ?! Zie dat jij 6 hele volkoren broden wegwerkt of zou dat een tikfoutje zijn :p:p:p

Dat je buik meegroeit is niet zo verwonderlijk overigens, neem aan dat je je buikspieren / schuine buikspieren ook traint ?
Het groeien van je buik heeft overigens ook niet zozeer te maken met " ongezonde dingen " ( speelt wel mee als je bijv in grote mate ongezond zou eten )

Bij volwassen mannen ( vanaf 30 jaar ) is het meest lastige om buikvet weg te krijgen.

Ik eet er meestal 8 om precies te zijn :D

En nee ik train m'n buikspieren niet echt, af en toe pak ik een oefening mee, maar voornamelijk haal ik het uit de squats en deadlifts.

M'n training schema op het moment;

Maandag - rug
Dinsdag - triceps borst
woensdag - biceps schouders
donderdag - rust
vrijdag - rust
zaterdag - benen / aanvulling op wat goed voelt

edit: Overigens ben ik 23, dus gelukkig zal dat wel mee vallen:p
 
Back
Naar boven