MuscleMeat

Vet verliezen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Saskiaxxx

Novice
Lid geworden
30 aug 2016
Berichten
19
Waardering
18
Lengte
1m67
Massa
67kg
Vetpercentage
23%
Hoi hoi,

Ik ben Saskia en ben in 5 jaar tijd van 92 kilo afgevallen naar 65 kilo bij een lengte van 1.67.
Dit heb ik gedaan door op mijn voeding te letten en extra te sporten.
Ik handbal al vanaf mijn 6de en doe dit 3/4 keer per week (ligt eraan of ik 1 of 2 wedstrijden heb in het weekend).

Hiernaast doe ik nog krachttraining, momenteel volg ik het krachttrainingsschema van Fajah. (haar voedingsschema overigens niet, aangezien ik dan de hele dag honger heb en ik geen 2 kilo per week wil afvallen).

Het komt er nu dus op neer dat ik 6 keer in de week sport.

Na de vakantie ben ik van 65 kilo naar 70 kilo gegaan en deze 5 kilo (!!!) wil ik er graag weer af hebben.
Ik heb het idee dat ik me helemaal niet echt te buiten gegaan ben aan mijn voedingsschema, maar ik ben een week op vakantie geweest met vriendinnen (lees drank en lekkere dingen eten) en toen gelijk 4 kilo aangekomen, terwijl andere vriendinnen juist afvielen of niks bij kwamen.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik een stabiel eetpatroon heb, maar ook nog wel eens kan genieten van een etentje of een feestje zonder gelijk aan te komen?

Ik eet dagelijks 1700 tot 1800 kcal, waarbij 135 gram aan eiwit, 70 gram aan gezonde vetten en de rest aan koolhydraten.

Voorbeeld voedingsschema:

Ontbijt:
- 250 gram magere kwark
- 30 gram havermout
- 20 gram lijnzaad
- Halve scoop whey perfection
- Fruit

Tussendoor:
- Plak bananenbrood met pindakaas

Lunch:
- Omelet van 3 eieren met spinazie en 100 gram gerookte zalm

Tussendoor:
- Snacktomaatjes + komkommer

Diner:
- 150 gram kipfilet
- 400 gram groente

Na het sporten:
- 250 gram kwark + fruit

S'avonds ga ik naar bed zonder honger, maar de volgende ochtend word ik heel vroeg wakker van de honger. Ik moet dan ook gelijk wat eten. Hoe kan ik dit voorkomen?
 
Als je bijkomt dan eet je gewoon te veel. En dit feit kan je niks aan veranderen.

Dat je vriendinnen niet bijkomen wil zeggen dat ze op of onder onderhoud gegeten hebben.

Wel mooi gedaan van 92 kg naar 65kg.
 
Laatst bewerkt:
Je onderhoud berekenen en daar 200 a 250 onder gaan zitten. Dit aankijken ,val je niet af dan kun je iets verder zakken of cardio toevoegen.

Van een keer een etentje of iets lekkers kom je niet gelijk aan.
 
Je onderhoud berekenen en daar 200 a 250 onder gaan zitten. Dit aankijken ,val je niet af dan kun je iets verder zakken of cardio toevoegen.

Van een keer een etentje of iets lekkers kom je niet gelijk aan.

Van 1 etentje niet neen. Maar als ze 4 kg bijgekomen was zal dat door vele etentjes geweest zijn :D
 
Je onderhoud berekenen en daar 200 a 250 onder gaan zitten. Dit aankijken ,val je niet af dan kun je iets verder zakken of cardio toevoegen.

Van een keer een etentje of iets lekkers kom je niet gelijk aan.

1 etentje kan mss wel het dieeten van een ganse week teniet doen. Als je je een beetje laat gaan.

Maar verder zoals jij zegt een 250 kcal onder gaan zitten en even aankijken.
 
1 etentje kan mss wel het dieeten van een ganse week teniet doen. Als je je een beetje laat gaan.

Maar verder zoals jij zegt een 250 kcal onder gaan zitten en even aankijken.

Dan moet je wel heel full retard gaan eten.
Meeste is vocht &maag/darm inhoud.

Probleem is vaak dat een hapje hier hapje daar vergeten wordt. Uiteindelijk structureel teveel eten.

Op vakantie eet je toch vaak heel andere voeding dat je gewend bent. Meer kh en vetten. Niet te druk maken om die 5kg dat is er zo weer af als je weer aan je schema houdt.
 
Dan moet je wel heel full retard gaan eten.
Meeste is vocht &maag/darm inhoud.

Probleem is vaak dat een hapje hier hapje daar vergeten wordt. Uiteindelijk structureel teveel eten.

Op vakantie eet je toch vaak heel andere voeding dat je gewend bent. Meer kh en vetten. Niet te druk maken om die 5kg dat is er zo weer af als je weer aan je schema houdt.

Grootste problem is idd hapje hier en daar al dan niet bewust vergeten te tellen.

En 5 kg is idd ook geen ramp. Strikt dieeten en dat is er zo weer af.
 
Back
Naar boven