MuscleMeat

Vetpercentage daalt maar buikvet stijgt?

Bezoekers in dit topic

Jackyy

Novice
Lid geworden
4 okt 2014
Berichten
13
Waardering
2
Hi all,

Ik zit al een tijdje met een issue. Ik train 6x per week met een upper/lower schema, waarna ik 30 min cardio doe. Ook qua voeding ben ik niet veranderd (eet al zo'n 2 jaar +- 1800/2000 kcal per dag, gemiddeld genomen 140 gr eiwit/ 260 gr koolhydraten en 40 gr vet).

Mijn doel is om mijn fysiek te houden, wat meer definitie en wat meer kracht te winnen. Waar mijn vetpercentage op meerdere plekken zichtbaar afneemt, lijkt het vet op mijn buik alleen maar toe te nemen. Ik snap hier niks van, aangezien ik de afgelopen twee jaar niks heb veranderd. Wel zijn mijn trainingen wat langer geworden.

Iemand hier een verklaring voor/ ideeën wat ik het beste kan doen?

Liefs Jacky.
 
doe eens huidplooidiktes bijhouden en noemen hier?
 
Hi all,

Ik zit al een tijdje met een issue. Ik train 6x per week met een upper/lower schema, waarna ik 30 min cardio doe. Ook qua voeding ben ik niet veranderd (eet al zo'n 2 jaar +- 1800/2000 kcal per dag, gemiddeld genomen 140 gr eiwit/ 260 gr koolhydraten en 40 gr vet).

Mijn doel is om mijn fysiek te houden, wat meer definitie en wat meer kracht te winnen. Waar mijn vetpercentage op meerdere plekken zichtbaar afneemt, lijkt het vet op mijn buik alleen maar toe te nemen. Ik snap hier niks van, aangezien ik de afgelopen twee jaar niks heb veranderd. Wel zijn mijn trainingen wat langer geworden.

Iemand hier een verklaring voor/ ideeën wat ik het beste kan doen?

Liefs Jacky.

zal ws maar zo lijken. Buikvet is lastiger te lozen bij velen en moet je vaak diep voor gaan.

Wat jw ook zegt je kunt t ook meten.
 
Ik zit een beetje met hetzelfde, mijn aderen beginnen bijvoorbeeld redelijk duidelijk te worden in mijn schouders/borst en armen, maar kom niet verder dan 4 blokjes als ik aanspan.
 
Is gewoon genetisch bepaald waar je vet gaat verliezen en helaas voor de meeste mannen gaat het bij de buik vaak later weg.
 
Kijk ook uit dat je vet niet met vocht verward. Hoe zit het met je inname van carbs zout en water? Ook de stress van het droger worden kan er voor zorgen dat je tijdelijk wat meer vocht rondom je buik vast houdt.
 
Het lijkt niet zo, maar is echt zo. Snap er niks van aangezien mijn kcal inname niet is veranderd. Qua voedingsmiddelen eet ik ook vrij stabiel, dus zout schommelingen valt wel mee. Zou het te maken kunnen hebben met een verhoogd cortisol door te lange trainingen/teveel cardio?
 
Het lijkt niet zo, maar is echt zo. Snap er niks van aangezien mijn kcal inname niet is veranderd. Qua voedingsmiddelen eet ik ook vrij stabiel, dus zout schommelingen valt wel mee. Zou het te maken kunnen hebben met een verhoogd cortisol door te lange trainingen/teveel cardio?
Hoe weet je dat 't echt zo is. Hoe meet je dst objectief. Cortisol door teveel of telang trainen is het iig niet.
 
Denk dat je gewoon op basis van je huidige gewicht kcal behoefte moet uitrekenen en daar vanuit 200-500 eronder gaan zitten.
En zoals eerder al is gezegd huidplooimetingen bijhouden, dingen kosten geen drol.
 
Denk dat je gewoon op basis van je huidige gewicht kcal behoefte moet uitrekenen en daar vanuit 200-500 eronder gaan zitten.
En zoals eerder al is gezegd huidplooimetingen bijhouden, dingen kosten geen drol.
Ze zit in een tekort want ze beweert dat ze overal vet kwijt raakt, maar dat 't d'r op d'r buik juist aankomt.
 
Ben je niet toevallig ongesteld, gaat je buik ook van opzetten :')
 
Hi all,

Ik zit al een tijdje met een issue. Ik train 6x per week met een upper/lower schema, waarna ik 30 min cardio doe. Ook qua voeding ben ik niet veranderd (eet al zo'n 2 jaar +- 1800/2000 kcal per dag, gemiddeld genomen 140 gr eiwit/ 260 gr koolhydraten en 40 gr vet).

Mijn doel is om mijn fysiek te houden, wat meer definitie en wat meer kracht te winnen. Waar mijn vetpercentage op meerdere plekken zichtbaar afneemt, lijkt het vet op mijn buik alleen maar toe te nemen. Ik snap hier niks van, aangezien ik de afgelopen twee jaar niks heb veranderd. Wel zijn mijn trainingen wat langer geworden.

Iemand hier een verklaring voor/ ideeën wat ik het beste kan doen?

Liefs Jacky.

Hoi Jacky,

Ik kan 2 redenen bedenken:
1. Je bent ouder geworden, waardoor je hormoonspiegels anders zijn dan 2 jaar geleden, waardoor je nu meer vet op je buik vasthoudt.
2. Je bent afgevallen rondom je buik en op andere plaatsen, maar nog niet op je buik, omdat dat vet het laatste weggaat. Daarom lijkt je buik misschien dikker geworden.

Je zou in een logboek je maten kunnen bijhouden en die dan vergelijken over de komende jaren. Dan weet je echt wat je buik doet. Je kunt dan vaak bv. wekelijks of minder vaak bv. maandelijks meten. Dat kunnen huidplooimetingen zijn, maar je kunt ook gewoon met een meetlint je heup-, taille- en buikomtrek meten.

Succes,

Ruud
 
Back
Naar boven