MuscleMeat

Vetpercentage verminderen

Bezoekers in dit topic

Gwendolyn

Cool Novice
Lid geworden
6 feb 2011
Berichten
116
Waardering
1
Lengte
1m65
Massa
57kg
Hey,

men naam is Gwendolyn, 24jaar, 165cm en weeg 57kg.
Doel vetpercentage verminderen.
Ik wil graag af van men buikje en die vervelende lovehandels.
Ik doe nu ong 6maand fitness combinatie van krachttraining en conditie.
Wat kan ik aan men voedingsschema + sportschema veranderen om men vetpercentage te verminderen.

Ontbiijt:

- 2 volkoren boterhammen met choco
- 1 kopje koffie + 2 speculoosje (niet elke morgen)

Tussendoor:

- 1 kiwi
- 1 passievrucht

Middag:

- Salade met geitenkaas of kip
- OF bereide americain met bruin stokbrood
- OF warme groenten met vlees, meestal; kalkoen, kipfilet, biefstuk, ... (GEEN varkensvlees)

Tussendoor:

- 2 rijstwafels of een muslireep

' S avonds:

- (Als ik voetbaltraining heb) 1 zelfgemaakte smoothie met magere yohgurt + appel + banaan + halfvolle melk + 1 volkoren boterham met hagelslag
- (Geen voetbaltraining) 2 volkoren boterhammen met kaas of kalkoenfilet of hesp

Na de training:

- 2 volkoren cracottes met light confituur


Elke dag 1.5 l/2l water.



Sport:

- Maandag: Fitness: - cardio 45 min
- krachttraining (20min buik)

- Disndag: Fitness: - cardio 45min
- krachttraining ( 20min armen + borst)

- Woensdag: Voetbaltraining ( 1u15min)

- Donderdag: Fitness: - cardio 45min
- krachttraining ( 20min benen)

- Vrijdag: voetbalmatch

- Zaterdag en zondag: rust
 
Eet je geen avondmaaltijd?

Je voeding lijkt me al minimaal, maar misschien kan je suikers zoals in chocopasta, speculaas, mueslirepen en al dat fruit eens vervangen door wat eiwitrijkere voeding. Misschien dat je lichaam daar beter op reageert, want aan de hoeveelheid kcal ligt het waarschijnlijk niet.

Cardio kan je het beste na je krachttraing doen om vet te verbranden. En je vergeet volgensmij je rug ;)

Wat is je vetpercentage nu dan?
 
Eet je geen avondmaaltijd?

Je voeding lijkt me al minimaal, maar misschien kan je suikers zoals in chocopasta, speculaas, mueslirepen en al dat fruit eens vervangen door wat eiwitrijkere voeding. Misschien dat je lichaam daar beter op reageert, want aan de hoeveelheid kcal ligt het waarschijnlijk niet.

Cardio kan je het beste na je krachttraing doen om vet te verbranden. En je vergeet volgensmij je rug ;)

Wat is je vetpercentage nu dan?

Euhm .. avondmaal is meestal gwn 2 volkoren boterhammen met beleg en als ik training heb een smoothie.

Dus ... chocopasta en al het andere vervangen door eieren, kipfilet, kaas, ...?


Ik weet begod niet wat men vetpercentage is.
 
Ik denk dat het belangrijk is om je energie behoefte te gaan vaststellen, en aan de hand daarvan een voedingsschema opzetten.

Het is simpel; als je meer energie in neemt dan dat je verbruikt, dan ontwikkel je vet.
Dus eet net zoveel als je verbruikt op een dag, lees de stickies eens door daar kun je wat mee.

Persoonlijk zit ik zelfs iets onder mijn behoefte, dus ik verbrand totaal op een dag meer dan dat ik eet. Dit kun je echter voor snel resultaat wel een periode volhouden.
 
geen hagelslag en als ik jou was zou ik gewoon een normaal avond eten nemen.
 
Ik denk dat het belangrijk is om je energie behoefte te gaan vaststellen, en aan de hand daarvan een voedingsschema opzetten.

Het is simpel; als je meer energie in neemt dan dat je verbruikt, dan ontwikkel je vet.
Dus eet net zoveel als je verbruikt op een dag, lees de stickies eens door daar kun je wat mee.

Persoonlijk zit ik zelfs iets onder mijn behoefte, dus ik verbrand totaal op een dag meer dan dat ik eet. Dit kun je echter voor snel resultaat wel een periode volhouden.

Ok, dat gaan we dat eens doen. :)

---------- Toegevoegd om 15:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:47 ----------

geen hagelslag en als ik jou was zou ik gewoon een normaal avond eten nemen.

Wat versta ik dan onder normaal?

---------- Toegevoegd om 15:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:48 ----------

Lichaamsgewicht: 57 KG
Lichaamsvet percentage: 14.1 %
0.740*69-1.249*+0.528
Vet-vrije massa(VVM): 49 KG
57*0.86

--------------------------------------------------------------------------------


Basisbehoefte: 1174.9 Kcal
49*24

Sporttoeslag: 117.5 Kcal
1174.9*0.1

Werktoeslag: 352.5 Kcal
1174.9*0.3

Totale toeslag behoefte: 500 Kcal
1174.9*500
------- +
Totale dagelijkse energiebehoefte: 2145 Kcal

--------------------------------------------------------------------------------



Dagelijkse behoefte eiwitten: 108 Gram
49*2.2)

Dagelijkse behoefte vetten: 48 Gram
(2145*0.2)/9
Dagelijkse behoefte koolhydraten: 321 Gram
(2145-(48*9)-(108*4))/4


Kan dit kloppen?
 
Ik weet begod niet wat men vetpercentage is.

Hoe weet je dan dat je het lager wilt?

En gewoon avondeten is bij de meeste mensen warm eten......kip, vis, veel groente bijvoorbeeld. Je kunt koolhydraatrijke producten zoveel mogelijk bij je avondmaal schrappen (ik eet al heel lang geen aardappels of witte meelwaren meer) , en als je het erbij wil eten, in elk geval volkoren rijst en pasta nemen en geen witte rijst of pasta.

---------- Toegevoegd om 16:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:00 ----------


Lichaamsgewicht: 57 KG
Lichaamsvet percentage: 14.1 %
0.740*69-1.249*+0.528
Vet-vrije massa(VVM): 49 KG
57*0.86

Dit lijkt me vrij laag. Als je zo laag zou zitten zou je die lovehandles niet meer hebben, schat ik. En je buikspieren goed afgetekend zien zitten.
Ik had bij mijn laatste meting 14,6% (al denk ik zelf dat het wel hoger is) en ik heb bijna geen ribbeltje vet meer.
 
14% vetpercentage lijkt me een slechte schatting als je nog buikje en lovehandles hebt ;)

Maar zo kan je het wel aanpakken om een voedingsschema op te stellen ja. Verder is het vooral uitproberen.
 
14% vetpercentage lijkt me een slechte schatting als je nog buikje en lovehandles hebt ;)

Maar zo kan je het wel aanpakken om een voedingsschema op te stellen ja. Verder is het vooral uitproberen.

Ja, ik dacht ook al, dat het ergens niet klopte. :p

---------- Toegevoegd om 16:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:13 ----------

Hoe weet je dan dat je het lager wilt?

En gewoon avondeten is bij de meeste mensen warm eten......kip, vis, veel groente bijvoorbeeld. Je kunt koolhydraatrijke producten zoveel mogelijk bij je avondmaal schrappen (ik eet al heel lang geen aardappels of witte meelwaren meer) , en als je het erbij wil eten, in elk geval volkoren rijst en pasta nemen en geen witte rijst of pasta.

---------- Toegevoegd om 16:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:00 ----------



Dit lijkt me vrij laag. Als je zo laag zou zitten zou je die lovehandles niet meer hebben, schat ik. En je buikspieren goed afgetekend zien zitten.
Ik had bij mijn laatste meting 14,6% (al denk ik zelf dat het wel hoger is) en ik heb bijna geen ribbeltje vet meer.


Ja, ik had al een idee dat het ergens niet klopte.
 
Laatst bewerkt:
Complexe koolhydraten schrappen bij je avondeten lijkt me niet echt bevordelijk voor de kwaliteit van je training. Ik zou zoals hierboven wordt gesteld beginnen met het schrappen van producten met simpele suikers. Voor een template van een voedingsschema zou je hier even kunnen kijken;

[Link niet meer beschikbaar]

Dan de tab voedingsschema in het excel bestand. Hierin kun je aanklikken wat je allemaal op een dag eet, en krijg je een overzicht met totalen.
 
Hoe ik weet dat ik het lager wil, vrij simpel, ik vind dat ik nog teveel vet op men buik en men heupen heb.



Ja, wij eten meestal 's middags warm en 's avond boterhammen.

Aardappels eet ik zelden of nooit, sinds kort ook begonnen met volkoren pasta.

Is er dan een manier om 's avonds zo min mogelijk koolhydraten binnen te werken?
 
iedergeval geen smoothie. je moet dierlijke vetten binne krijgen. (( ten zij je vega bent) dat word pilletjes slikken:P
 
iedergeval geen smoothie. je moet dierlijke vetten binne krijgen. (( ten zij je vega bent) dat word pilletjes slikken:P

Want plantaardige vetten zijn niet goed of wel dan "temprament".
Nutteloze toevoegingen aan dit topic veroorzaken alleen maar verwarring bij de topicstarter.
 
waar zijn je vetten?
 
iedergeval geen smoothie. je moet dierlijke vetten binne krijgen. (( ten zij je vega bent) dat word pilletjes slikken:P

Wat stel jij dan voor, om iets deftigs binnen te krijgen voor een voetbaltraining? :)

---------- Toegevoegd om 16:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:26 ----------

waar zijn je vetten?


Euhm ... geen idee.
Ja, ik weet dat ik verkeerd bezig ben, daarom heb ik me aangemeld op het forum om een beetje hulp te krijgen. ;)

---------- Toegevoegd om 16:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:27 ----------

Complexe koolhydraten schrappen bij je avondeten lijkt me niet echt bevordelijk voor de kwaliteit van je training. Ik zou zoals hierboven wordt gesteld beginnen met het schrappen van producten met simpele suikers. Voor een template van een voedingsschema zou je hier even kunnen kijken;

[Link niet meer beschikbaar]

Dan de tab voedingsschema in het excel bestand. Hierin kun je aanklikken wat je allemaal op een dag eet, en krijg je een overzicht met totalen.

Ok, bedankt.
Eens checken. :)
 
iedergeval geen smoothie. je moet dierlijke vetten binne krijgen. (( ten zij je vega bent) dat word pilletjes slikken:P
:rolleyes:
Wat moet je met (dierlijke/verzadigde) vetten net voor of na een training?
 
Complexe koolhydraten schrappen bij je avondeten lijkt me niet echt bevordelijk voor de kwaliteit van je training.


Ja, sorry. Ik train altijd 's middags en eet daarna een kleine maaltijd met koolhydraten maar daarna bij het avondeten niet meer.
Als zij 's avonds traint, ligt het anders, had ik op moeten letten.
 
Ja, sorry. Ik train altijd 's middags en eet daarna een kleine maaltijd met koolhydraten maar daarna bij het avondeten niet meer.
Als zij 's avonds traint, ligt het anders, had ik op moeten letten.

Hebben wij altijd koolhydraten nodig bij een training?
 
iedergeval geen smoothie. je moet dierlijke vetten binne krijgen. (( ten zij je vega bent) dat word pilletjes slikken:P

onzin ligt helemaal aan de omega vetzuren, in dierlijke vetten zitten vaak slechte vetten in (verzadige vetten) Deze vetten worden meestal opgeslagen als lichaamvet en zorgen voor de verhoging van het cholesterolniveau.

---------- Toegevoegd om 17:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:34 ----------

Wat stel jij dan voor, om iets deftigs binnen te krijgen voor een voetbaltraining? :)

---------- Toegevoegd om 16:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:26 ----------




Euhm ... geen idee.
Ja, ik weet dat ik verkeerd bezig ben, daarom heb ik me aangemeld op het forum om een beetje hulp te krijgen. ;)

---------- Toegevoegd om 16:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:27 ----------



Ok, bedankt.
Eens checken. :)

begin anders de dag gewoon met brinta 40gr + magere melk stuk fruit erbij en een boterham met kipfilet.

ook zal ik niet teveel brood gaan eten omdat je veel zout binnenkrijgt en dat houd natuurlijk vocht vast.. goed alternatief is dus zilvervliesrijst met kipfilet. en als je dat niet zo wegkrijgt beetje ketchup kan geen kwaad.. vette vis is natuurlijk goed denk aan makreel/ zalm daar zitten ook de nodige omega -3 vetzuren in en voor het slapen gaan een bak kwark met paar cashenoten en je hebt iniedergeval je vetten binnen :)
 
onzin ligt helemaal aan de omega vetzuren, in dierlijke vetten zitten vaak slechte vetten in (verzadige vetten) Deze vetten worden meestal opgeslagen als lichaamvet en zorgen voor de verhoging van het cholesterolniveau.

---------- Toegevoegd om 17:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:34 ----------



begin anders de dag gewoon met brinta 40gr + magere melk stuk fruit erbij en een boterham met kipfilet.

ook zal ik niet teveel brood gaan eten omdat je veel zout binnenkrijgt en dat houd natuurlijk vocht vast.. goed alternatief is dus zilvervliesrijst met kipfilet. en als je dat niet zo wegkrijgt beetje ketchup kan geen kwaad.. vette vis is natuurlijk goed denk aan makreel/ zalm daar zitten ook de nodige omega -3 vetzuren in en voor het slapen gaan een bak kwark met paar cashenoten en je hebt iniedergeval je vetten binnen :)

Ik denk niet dat we hier in België brinta hebben. :)
Dus beter in de avond geen boterhammen meer eten?
 
Back
Naar boven