MuscleMeat

Vetpercentage verminderen

Bezoekers in dit topic

Dierlijk eiwit, en de goede vetten uit vis vervangen voor een zuivel product is niet het beste wat je kan doen. Tonijn is echt niet zo heel erg, vond het eerst ook verschrikkelijke droge zooi maar na een tijdje went het (bij mij tenminste).

De meeste mensen nemen kwark (500gr) voor het slapen vanwege de langzame afgifte van eiwit. Dit kan je wel in je dieet houden. Probeer sowieso niet te veel zuivel te nuttigen als je probeert te cutten/vet te verliezen.

Dude, zo heilig is tonijn echt niet hoor.

Maar ehmm, mosselen of garnalen zijn trouwens ook best lekker en best eiwitrijk.
 
Ik weet niet hoeveel cardio doet, maar als je daar ook nog per sessie bijv. 500 kcal verbruikt zit je nog verder onder je onderhoud, en raak je misschien spiermassa kwijt maar als je je vet wil verlagen kan het volgens mij nog wel.

In de fitness verbruik ik zo een 300tal kcal. :) Niet zo echt veel, weet ik. :p

---------- Toegevoegd om 21:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:04 ----------

tonijn en ananas ^o). is dat een combi?

ik weet niet wat ik er aan zie. maar ik zie iets xD.

kaas vervangen voor nootjes?

xx

---------- Toegevoegd om 13:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:37 ----------

en zou er wel wat bijvoegen als je er zover onder zit ja.


Geen goeie combi dan?
Kaas niet zo goed dan?
 
kaas is vooral verzadigde vetten.
en tonijn met ananas zou ik niet verzinnen.
maar is verder niets mis mee hoor :P.

xx
 
kaas is vooral verzadigde vetten.
en tonijn met ananas zou ik niet verzinnen.
maar is verder niets mis mee hoor :P.

xx


Moet er iets op verzinnen, of krijg het anders niet binnen. :D
Als ik 30gr 40+ kaas eet zijn het 8gr verzadigde vetten, waarvan 3onverzadigde.
 
Laatst bewerkt:
dat klopt niet. er zitten geen 3 onverzadigde in 8 verzadigde xD.
11 totaal? of 3 en 5? iig. in verhouding zitten er veel verkeerde vetten in kaas.
vandaar dat ik nootjes riep. daar zitten meer goede vetten in. maar ik weet niet hoe perfect je t hebben wilt. want iedereen zit hier wel van alles te roepen. maar met kleine veranderingen kom je ook al vooruit omdat je nog aan t begin staat.

xx
 
Ja, nootjes vind ik wel ook, maar zijn nog al veel kcal. Daar heb ik beetje een probleem mee. :)

---------- Toegevoegd om 21:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:42 ----------

dat klopt niet. er zitten geen 3 onverzadigde in 8 verzadigde xD.
11 totaal? of 3 en 5? iig. in verhouding zitten er veel verkeerde vetten in kaas.
vandaar dat ik nootjes riep. daar zitten meer goede vetten in. maar ik weet niet hoe perfect je t hebben wilt. want iedereen zit hier wel van alles te roepen. maar met kleine veranderingen kom je ook al vooruit omdat je nog aan t begin staat.

xx


Ja, nootjes vind ik wel ook, maar zijn nog al veel kcal. Daar heb ik beetje een probleem mee. :)
 
je had nog beetje speling met je 700 onder onderhoud. maar moet je zelf maar kijken wat je doet :).
 
je had nog beetje speling met je 700 onder onderhoud. maar moet je zelf maar kijken wat je doet :).




Zo ziet het er nu uit, heb nootjes toegevoegd, maar de kaas staat er ook nog tss.

Met dit schema zit ik wil goed qua verhoudingen.
 

Bijlagen

  • Voedingsschema (2).xls
    318,5 KB · Weergaven: 33
ja :). vind t wel knap als je dat zo vol kan houden.
ikzelf kan echt niet met een schema overweg.
ik plan niets. ben ik veel te chaotisch voor.
maar ik weet gewoon goed wat ik moet eten op een dag.
dus dan hou ik dat op die manier wel in balans. in mn hoofd. niet op papier ;).

xx
 
ja :). vind t wel knap als je dat zo vol kan houden.
ikzelf kan echt niet met een schema overweg.
ik plan niets. ben ik veel te chaotisch voor.
maar ik weet gewoon goed wat ik moet eten op een dag.
dus dan hou ik dat op die manier wel in balans. in mn hoofd. niet op papier ;).

xx


Is natuurlijk ieder zijn manier, maar ik moet zeggen het lukt me aardig. :D
En eigenlijk meer moet dat niet zijn hé, zolang het maar werkt.
 
Dude, zo heilig is tonijn echt niet hoor.

Maar ehmm, mosselen of garnalen zijn trouwens ook best lekker en best eiwitrijk.

Oke sorry Dude:rolleyes:, ik vind van wel, leg anders de voedingswaardes van tonijn en mosselen even naast elkaar:

25q6omo.jpg


Qua cholesterol, eiwit/vet verhouding voor iemand die in de cut is/ vet wil verliezen, zie ik geen reden om geen tonijn te nemen, behalve als je het ECHT niet lekker vind:D.
 
Oke sorry Dude:rolleyes:, ik vind van wel, leg anders de voedingswaardes van tonijn en mosselen even naast elkaar:

25q6omo.jpg


Qua cholesterol, eiwit/vet verhouding voor iemand die in de cut is/ vet wil verliezen, zie ik geen reden om geen tonijn te nemen, behalve als je het ECHT niet lekker vind:D.

Wat zit er in tonijn wat in andere producten niet zit? Andere schelp-en schaaldieren zijn ook prima, soms moet je van het één alleen wat meer eten om de eiwitbehoefte te dekken, wat heus niet erg is.

---------- Toegevoegd om 09:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:47 ----------

dat klopt niet. er zitten geen 3 onverzadigde in 8 verzadigde xD.
11 totaal? of 3 en 5? iig. in verhouding zitten er veel verkeerde vetten in kaas.
vandaar dat ik nootjes riep. daar zitten meer goede vetten in. maar ik weet niet hoe perfect je t hebben wilt. want iedereen zit hier wel van alles te roepen. maar met kleine veranderingen kom je ook al vooruit omdat je nog aan t begin staat.

xx

Verzadigd vet is niet persé slecht hoor.:)
 
Ik vind van wel hoor :aai: ,hoe gaat het met sporten dan.


Met het sporten gaat het goed, maar zitten met een ander probleem nu, men 2-lingszus doet mee met mij, maar zij krijgt uitslag van de teveel eiwitten.
 
Morgen met een nieuw schema beginnen:

Training 1

Opwarming: 5 min doorroeien

voorkant benen:

leg extensions 4x20 (20kg)
powerplate squat 2x45s, 40Hz

borst

chest press 12, 10, 8, 8 (beginnen met 5kg)
pectoral 12, 10, 8, 8 (beginnen met 7,5)

biceps

kabel curl 12, 10, 8, 8 (beginnen met 5kg)
preacher curl (over bankje) (beginnen met alleen de geplooide stang)

buik (2-3x)

15x knieën raken
15x heup heffen
15x schuine crunch

cardio
10 min wave
10 min step
10 min loopband

Training 2

opwarming: 5min doorroeien

achterkant benen

leg curls 4x20 (20kg)
lunges 4x10 (zonder gewicht, 2x elk been)

triceps

triceps pulldown (met touw) 12, 10, 8, 8 (beginnen met 10kg)
triceps pushdown (met korte stang) 12, 10, 8, 8 (beginnen met 10kg)

schouders

shoulder press 12, 10, 8, 8 (beginnen met 5kg)
side laterals 3x10 (met 3kg)

rug

lat machine achter de nek 12, 10, 8, 8 (beginnen met 15kg)
pulley selection 12, 10, 8, 8 (beginnen met 10kg)

cardio
10 min fiets
10 min handbike (rechtstaand)
10 min wave
 
Wat doet zo'n powerplate? Ken m eigenlijk alleen voor t behandelen van blessures.

Veel machines, maar qua indeling (voor- en achterzijde lichaam) lijkt het me verder geen verkeerd schema.
 
Back
Naar boven