Fitness Seller

Vetverlaging met een 80/10/10 (Raw-food) dieet. Mogelijk?

Bezoekers in dit topic

mashive

Novice
Lid geworden
7 sep 2011
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
81kg
Hallo,

Ik ben geen expert zowel in trainen als voeding. Daarom heb ik jullie advies nodig betreft het verlagen van het vetpercentage met dit type dieet. Kan ik daarmee het gewenste doel behalen of gaat het vetpercentage juist omhoog door suikers?

Het raw-food dieet is in mijn geval combinatie van veel fruit en veel groente en verschillende soorten noten.
Geen vlees, kip, rijst, kaas, bijna geen brood. Melk is de enige uitzondering bij koffie

edit: Mijn huidige training activiteit is Laag tot zeer laag. maximaal 2x in de week een uur training en cardio


Wat vinden jullie en wat zijn de ervaringen?
 
Laatst bewerkt:
Ja, kan. Met alleen suiker eten kan je ook afvallen en vet verliezen.
Uiteindelijk is afvallen en kwestie van minder kcal binnenkrijgen dan je verbruikt.
Of het ideaal is, nee. En zo een 80/10/10 dieet lijkt me ook niet. Waarom zou je dat willen?

Wat bedoel je eigenlijk met 80/10/10? 80% koolhydraten? Hoe wil je aan 10% vet komen als je ook verschillende soorten noten gaat eten?
 
Ik heb 1 keer bij wijze van experiment 5 dagen een raw food diet gevolgd.
Mijn ervaringen:
Dag 1; Geen probleem en ook geen honger. Het is wel goed zoeken naar wat je allemaal mag eten en drinken
Dag 2; Enorme koppijn de gehele dag (misschien onderdeel van het detoxen?)
Dag 3; Geen last en ging eigenlijk best goed
Dag 4; Begin het koud te krijgen, misschien raar, maar mis het warme voedsel en vloeistoffen
Dag 5; Helemaal klaar mee. Chagrijnig, koud en redelijk futloos

Overall; Ik ga dit waarschijnlijk nooit meer doen.......moet wel zeggen dat mijn stoelgang er met sprongen op vooruit ging die week!

Dus om het eens te proberen.....kan je zeker doen, maar leg je niet voor te lange periode hieraan vast.

Btw; Groenten eten is ook vrij eentonig, want niks mag gekookt worden, noten mogen niet gebrand zijn (volgens mij dus zelfs pelpinda's dus niet). Melk bijvoorbeeld alleen direct van de koe, niet gepasteuriseerd in ieder geval........

Succes
 
Melk is de enige uitzondering bij koffie

Volg je een echt strict raw food diet dan mag je dus ook geen koffie...... en zoals gezegd de melk ook niet, of rechtstreeks van de koe.....
 
Dag 2; Enorme koppijn de gehele dag (misschien onderdeel van het detoxen?)
Detoxen doen je lever en nieren al voor je.

KLinkt mer als een gevalletje geen/minder kofffie
 
Detoxen doen je lever en nieren al voor je.

KLinkt mer als een gevalletje geen/minder kofffie

Zou helemaal kunnen......had er in ieder geval goed last van. Was inderdaad dus ook helemaal gestopt met koffie drinken......
 
Ja, kan. Met alleen suiker eten kan je ook afvallen en vet verliezen.
Uiteindelijk is afvallen en kwestie van minder kcal binnenkrijgen dan je verbruikt.
Of het ideaal is, nee. En zo een 80/10/10 dieet lijkt me ook niet. Waarom zou je dat willen?

Wat bedoel je eigenlijk met 80/10/10? 80% koolhydraten? Hoe wil je aan 10% vet komen als je ook verschillende soorten noten gaat eten?

De 80/10/10 dieet is 80 koolhydraten, 10 proteinen en 10 vet gebaseerd op dit boek: bol.com | The 80/10/10 Diet, Douglas Graham | 9781893831247 | Boeken

Voor mij gaat het om de gezondheids factor, vetverlaging maar zonder spier te verliezen.
Daarbij gaat het niet om de strictheid ervan, ik ga niet alles strict volgen als het op papier staat. Een dag in de week normaal eten zou gewoon kunnen!

Het gaat om het een aanpassing in het grootste gedeelte van de voeding en wat daar het effect van is.
Ik ben namelijk van mening dat niet elke calorie hetzelfde is
 
Je gaat vast gewicht en/of vet verliezen. Maar waarschijnlijk ook enorm veel spier massa op zo weinig proteïne.
 
De 80/10/10 dieet is 80 koolhydraten, 10 proteinen en 10 vet gebaseerd op dit boek: bol.com | The 80/10/10 Diet, Douglas Graham | 9781893831247 | Boeken

Voor mij gaat het om de gezondheids factor, vetverlaging maar zonder spier te verliezen.
Daarbij gaat het niet om de strictheid ervan, ik ga niet alles strict volgen als het op papier staat. Een dag in de week normaal eten zou gewoon kunnen!

Het gaat om het een aanpassing in het grootste gedeelte van de voeding en wat daar het effect van is.
Ik ben namelijk van mening dat niet elke calorie hetzelfde is
Als het om de gezondheidsfactor gaat, eigenlijk om wat voor factor dan ook, zou ik je dit dieet afraden.
Zo weinig eiwitten gaat je niet helpen aan je doel om geen spier te verliezen. Zo weinig vet is in geen enkel opzicht gezond, vet heb je ook nodig. Zeker als je laag in kcal zou zitten zou je op 10% amper vetten binnen krijgen.

Dat je goed en gezond RAW food wilt eten prima, maar ga niet van die kansloze of gehypte diëten volgen zou ik zeggen.
 
Ook mijn advies is niet doen! Negeer alle diëten met een naam en houdt gewoon voor jouw geval de schijf van 5 aan van het voedingscentrum. Stem dit af op jouw calorie behoefte welke past bij het afvallen (dus minder dan je daadwerkelijk verbrand) en je zal vet verliezen.
 
Spierverlies zal wel meevallen denk ik, om spier te verliezen moet je toch ook wat opgebouwd hebben?

Ik snap verder niet waarom je het jezelf zo moeilijk wilt maken, er zijn betere manieren die beter bij je doelen passen.
 
Doe gewoon IIFYM. In plaats van deze achterlijke dingen.
 
Het weer is ook veel te koud om alleen maar rauw te eten brrrr.
 
Back
Naar boven