AndroidHealthClinic

Vitamine D, iedereen zou het moeten nemen!

Bezoekers in dit topic

Ik slik nu ongeveer anderhalve week 5000iu per dag. Ik lijk een hoger libido te hebben. Tevens strong odols. Srs. Kan natuurlijk toeval zijn.
 
Neem altijd van augustus tot en met eind april vitamineD van B&F. Samen met vitamine C de enige die ik extra neem naast me multi.
 
Ik neem iedere dag 10,000 IU en merk dat ik 's ochtends uitgeruster ben met iets minder slaapuren. Ook is mijn ochtendhumeur een stuk beter geworden. Dit supplement had ik echt jaren geleden moeten gebruiken.
 
Ik neem iedere dag 10,000 IU en merk dat ik 's ochtends uitgeruster ben met iets minder slaapuren. Ook is mijn ochtendhumeur een stuk beter geworden. Dit supplement had ik echt jaren geleden moeten gebruiken.

Laat je vit D in je bloed testen?

---------- Post toegevoegd Sun 3 Mar 2013 om 16:55 ----------

Ik slik nu ongeveer anderhalve week 5000iu per dag. Ik lijk een hoger libido te hebben. Tevens strong odols. Srs. Kan natuurlijk toeval zijn.

Puur toeval;-)
 
Nee, dat moet ik wel eens laten doen inderdaad. Heel slim is het inderdaad niet om zonder bloedwaarden hoge doseringen D3 te slikken.

Precies, daarom vroeg ik het. 10.000 IE dagelijks ligt zelfs boven de maximaal toelaatbare hoeveelheid.
 
Bryce is de nieuwe vitamin-watchdog


watchdogDOGlogoRedStar.gif

looking out for you, in a really really gay way
 
Ik slik nu ongeveer anderhalve week 5000iu per dag. Ik lijk een hoger libido te hebben. Tevens strong odols. Srs. Kan natuurlijk toeval zijn.

Als je een tekort had zou dat wel kunnen lijkt mij. Te laag in vit.D; minder testosteron, minder test verlaagd libido.
 
Als je een tekort had zou dat wel kunnen lijkt mij. Te laag in vit.D; minder testosteron, minder test verlaagd libido.

Niet erg waarschijnlijk na anderhalve week.
 
exact!

Niet goed gelezen.
 
Kunnen hoge doseringen vit d migraines opwekken?

Sinds paar dagen aan 7500ui gemiddeld per dag, terwijl ik ervoor niks nam.
 
Als je een tekort had zou het kunnen dat vanwege je chronisch verhoogde parathormoon je calcium gehalte een flinke boost heeft gekregen en eventueel tijdelijk te hoog is/was. 7.5K eenheden zijn wat veel, zelfs voor een tekort. Maar in principe, bij een gezond iemand, niet schadelijk. Of toch niet aangetoond schadelijk op korte termijn.

Edit: google maar eens hypercalcemie.;)
 
Laatst bewerkt:
Als je een tekort had zou het kunnen dat vanwege je chronisch verhoogde parathormoon je calcium gehalte een flinke boost heeft gekregen en eventueel tijdelijk te hoog is/was. 7.5K eenheden zijn wat veel, zelfs voor een tekort. Maar in principe, bij een gezond iemand, niet schadelijk. Of toch niet aangetoond schadelijk op korte termijn.

Edit: google maar eens hypercalcemie.;)

gedaan, mn calcium zit gewoon binnen referentiewaardes(ben wel hypokalemie)

Nergens reference naar migraine ook. Vooral positief (anecdotal) evidence ivm vit d en migraine, dus nonantwoord wat je geeft.

Ligt ws aan wat anders.
 
Weet ik veel wat migraine exact bij jou inhoudt. Bedoelde dat die symptomen elkaar weleens kunnen overlappen. Je hebt je calcium toch na Vit.D suppletie laten meten he? (domme vraag ja). Ik ken niet veel van migraine en dus ook niets van de indirecte relaties ervan tussen vit.D, dus ik dacht ik som één van de effecten van vitamine.D op zodat jij die eventueel kon linken.

Serum magnesium in migraine patients was significantly lower than the normal population and related to the frequency of migraine attacks, supporting the use of magnesium in prevention and treatment of migraine.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21983373

Maar oke, je vroeg naar de relatie betreffende migraine en vit.D dan kan ik ook wel begrijpen dat het frustrerend wordt wanneer daarop niet geantwoord werd.

Of het is pure toeval, gebeurt vaker. Of het is geen toeval. In dat geval is het slechtste wat er kan gebeuren dat je geen link vind tussen die twee, maar dat hoeft ook niet om ermee te stoppen. Niet dat het abnormaal is die link te willen kennen.

En je bent niet hypokalemie je hebt hypokalemie

edit: is misschien wat verwarrend nu: vit.D, of beter gezegd de conversie enzymen ervan, verbruiken tamelijk wat magnesium. Zoek maar eens op patientenfora. Meeste die slecht reageren op Vit.D hebben baat bij magnesium. Vandaar dat ik die op het eerste zicht misschien irrelevante studie poste.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik nu 5 weken elke dag een 5000 pil voor het slapen gaan maar ik heb er nog niets van gemerkt eigenlijk. Misschien dat het al goed zat?
 
gewoon in de supermarkt te halen ?
 
gewoon in de supermarkt te halen ?

Het beste neem je een softgel (vitamine D in olie).
En niet meer dan 2000 IE in de winter en 1000 in de zomer, als je het vit D gehalte in je bloed niet laat bepalen. Anders kun je teveel binnenkrijgen.
Kom je in de zomer onbeschermd in de zon (zonder zonnecreme), dan heb je 's zomers helemaal geen vit D nodig.
 
Back
Naar boven