AndroidHealthClinic

Voedingsschema

Bezoekers in dit topic

Skillhunter

Novice
Lid geworden
17 jan 2017
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
152kg
Vetpercentage
39%
Kan ik dessert rijst met bv Rijstmelk gebruiken in mijn voedingsschema
 
Waarom niet?
Als het in je schema past kan je eten wat je wil. Als je maar zorgt dat je je macro's haalt.
ca. 2-2,5 gr eiwit per kg BW
minimaal 1 gr vet per kg BW
rest koolhydraten.
 
Waarom niet?
Als het in je schema past kan je eten wat je wil. Als je maar zorgt dat je je macro's haalt.
ca. 2-2,5 gr eiwit per kg BW
minimaal 1 gr vet per kg BW
rest koolhydraten.
Ik lees dit nu elke keer "1gr vet per kg BW" maar het valt me nu pas op dat je "minimum" erbij schrijft... Wat is het maximum dan?
 
hoeveel je op te vullen hebt? Lijkt me logisch toch. Stel nou je hebt 2300 kcal staan en je kan er nog 900 indelen. Mag je dus nog maximaal 100 gram vetten toevoegen
 
hoeveel je op te vullen hebt? Lijkt me logisch toch. Stel nou je hebt 2300 kcal staan en je kan er nog 900 indelen. Mag je dus nog maximaal 100 gram vetten toevoegen
srry ik snap niet wat je bedoelt :)

1 gr vet per kg BW => ik weeg 81 dus 81 gr vet per dag (dit wist ik al) en ik vraag me gewoon af waarom marina minimaal schrijft en wat dan maximaal
 
1 gram vet is omgerekend 9 kcal.

Het maximale hangt dus af van je doelen en hoeveel kcal je nog in te delen hebt voor je doel einde. Als je jouw macros wbt eiwitten en carbs al hebt ingedeeld heb je dus je antwoord wbt maximum vet al staan.
 
1 gram vet is omgerekend 9 kcal.

Het maximale hangt dus af van je doelen en hoeveel kcal je nog in te delen hebt voor je doel einde. Als je jouw macros wbt eiwitten en carbs al hebt ingedeeld heb je dus je antwoord wbt maximum vet al staan.
Ok ik snap nu wat je bedoelt, alleen komt wat jij zegt niet overeen met marina1975 's post en met wat hier algemeen aangenomen wordt: zij schrijft "de rest carbs". Maw je vult eerst je eiwitten op (2,5gr per kg BW) dan je vetten (1gr per kg BW) en al de rest carbs. Zo heb ik het altijd gedaan tot me nu "minimaal" opvalt en vandaar mn vraag :)
 
Je hebt een bepaald minimum aan vetten nodig voor je hormonen. Een echt maximum is er niet aan. Tenzij gebonden door je totale voedingsschema.
 
Je hebt een bepaald minimum aan vetten nodig voor je hormonen. Een echt maximum is er niet aan. Tenzij gebonden door je totale voedingsschema.
Welke verhouding hou je zelf aan met je vetten? Er moet toch ergens een gezond maximum zijn vermoed ik?
 
Hiermee zegt Marina dus precies hetzelfde als ik net.. Niet zo moeilijk doen banshee... Je kan je beter focussen op beter te trainen en eten ipv je dood te staren op de kleine dingen
 
Hiermee zegt Marina dus precies hetzelfde als ik net.. Niet zo moeilijk doen banshee... Je kan je beter focussen op beter te trainen en eten ipv je dood te staren op de kleine dingen
Ik had inderdaad begrepen dat je je bij vetten best aan die 1gr/kg BW hield en dat enkel de carbs variabel waren, mijn fout. Een goed voedingsschema is wel belangrijk denk ik en ik leer graag bij ;) Vraag me gewoon af wat de meesten hier dan hanteren aangezien 50/50 vetten en carbs (of nog meer vet) me ook niet ideaal lijkt.
 
het is maar te zien aan welk doel je hebt.. Ik ken gasten met een shape die wij nooit behalen die soms op 70% vetten per dag zitten.
 
ik zit zelf op 140 gram (3,5gr per kg BW) vetten :o Maar eet dan ook 4500 kcal...
 
het is maar te zien aan welk doel je hebt.. Ik ken gasten met een shape die wij nooit behalen die soms op 70% vetten per dag zitten.

Dat lijkt me toch ook niet zo gezond, zonder dat ik het kan onderbouwen :o

ik zit zelf op 140 gram (3,5gr per kg BW) vetten :o Maar eet dan ook 4500 kcal...

Misschien moet ik het dan ook maar wat verhogen want ik kom ook traag aan :o In de oude sticky's staat 50% koolhydraten, 20% vet
 
Ieder lichaam is anders...
 
ik zit zelf op 140 gram (3,5gr per kg BW) vetten :o Maar eet dan ook 4500 kcal...

4500 voor een vrouw? Netjes netjes. Kan ik hiermee de conclusie trekken dat je wedstrijden draait? Ben wel benieuwd naar hoe deze 4500 kcal op papier zijn denk namelijk dat je je vergist.
 
4500 voor een vrouw? Netjes netjes. Kan ik hiermee de conclusie trekken dat je wedstrijden draait? Ben wel benieuwd naar hoe deze 4500 kcal op papier zijn denk namelijk dat je je vergist.
check mijn topic maar.. en nee.. ik vergis me niet... geen wedstrijden.. en zeker geen AAS..
problemen met opname van voeding... meer info --> wil ik best via PM versturen
 
Laatst bewerkt:
top! Vind het knap dat je zo doorzet! Respect
 
Dat lijkt me toch ook niet zo gezond, zonder dat ik het kan onderbouwen :o



Misschien moet ik het dan ook maar wat verhogen want ik kom ook traag aan :o In de oude sticky's staat 50% koolhydraten, 20% vet
Hoger in vetten zitten zou een positief effect op je test aanmaak hebben (nu is de vraag of dit verschil ook echt iets uithaalt maar toch). Vet dat je eet en niet voor hormonen wordt gebruikt verbrand je gewoon weer (net als carbs), dus zolang het niet allemaal transvet en dierlijk vet is dat je naar binnen douwt is er niks ongezonds aan.
 
iemand zal het al wel reeds vermeld hebben.. Maar hou rekening met verz. en onverz. vetten.. :D:p
 
Back
Naar boven