MuscleMeat

Sticky Voorbeeld filmpjes voor iedereen die olympische lifts doet. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

karatedude89

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 feb 2010
Berichten
3.407
Waardering
144
Lengte
1m85
Massa
83kg





het duurt wel even, maar zeker leerzaam
have fun;)

Nog een paar handige links (met dank aan Pleurklaat):

  • Kirksman Teo (youtube) chinese/asian weightlifting methods
  • California Strength Instructional Videos (youtube)
Linkjes naar ondersteunende oefeningen:

mqdefault.jpg


SNATCH EXERCISES
62 Exercises

Exercises related to the snatch: snatch variations and snatch assistance exercises.

mqdefault.jpg


CLEAN EXERCISES
53 Exercises

Exercises related to the clean: clean variations and clean assistance exercises.

mqdefault.jpg


JERK EXERCISES
33 Exercises

Exercises related to the jerk: jerk variations and jerk assistance exercises

mqdefault.jpg


GENERAL WEIGHTLIFTING EXERCISES
28 Exercises

General exercises for Olympic weightlifting including squat variations

mqdefault.jpg


AB & BACK EXERCISES
14 Exercises

Exercises for strengthening the trunk

sandbagSuitCaseClean.jpg


MISCELLANEOUS EXERCISES
99 Exercises

Non-weightlifting specific exercises

mqdefault.jpg


OLYMPIC WEIGHTLIFTING TERMINOLOGY
23 Exercises

Bron: http://www.catalystathletics.com/exercises/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
in dat 4e filmpje hebben ze het steeds over straight en bend arm pulls. maar waarom doe je de ene of de andere? maw: welke heeft normaal gezien de voorkeur?
 
in dat 4e filmpje hebben ze het steeds over straight en bend arm pulls. maar waarom doe je de ene of de andere? maw: welke heeft normaal gezien de voorkeur?
voor mij de straight arm pull. omdat een powerclean uit je benen en heupen komt en het enige wat je armen doen is er omheen draaien
 
voor mij de straight arm pull. omdat een powerclean uit je benen en heupen komt en het enige wat je armen doen is er omheen draaien

dat lijkt mij ook, en daarbij; met bend arms krijg ik zo'n vaag gevoel in schouders/clavicula
 
dat lijkt mij ook, en daarbij; met bend arms krijg ik zo'n vaag gevoel in schouders/clavicula

met de bend arms lift je eigenlijk tot het punt waarop je er normaal gesproken onder gaat springen... lijkt me dat je die dus veel explosiever kan uitvoeren, de straight arm vind ik meer een powershrug
 
Puike tutorials!
 
Laatst bewerkt:
met de bend arms lift je eigenlijk tot het punt waarop je er normaal gesproken onder gaat springen... lijkt me dat je die dus veel explosiever kan uitvoeren, de straight arm vind ik meer een powershrug
normaalgezien is het de bedoeling dat je onder die powershrug duikt :p
 
normaalgezien is het de bedoeling dat je onder die powershrug duikt :p

gaat dat niet ietwat lastig als je je armen niet buigt? of snap ik je nu niet helemaal?
 
U armen buigen pas wanneer je naar beneden aan het duiken bent. (bij full clean).
en qua hoogte is die straight arm hoog genoeg om er onder te duiken, die baar zal wanneer jij er onder duikt toch nog enkele cm naar boven blijven gaan.
 
U armen buigen pas wanneer je naar beneden aan het duiken bent. (bij full clean).
en qua hoogte is die straight arm hoog genoeg om er onder te duiken, die baar zal wanneer jij er onder duikt toch nog enkele cm naar boven blijven gaan.

ach, ik snap je al, ik zat met een powerclean in men hoofd, full clean vang je hem natuurlijk op in bottom squat positie
 
ach, ik snap je al, ik zat met een powerclean in men hoofd, full clean vang je hem natuurlijk op in bottom squat positie
bij een power clean is dat volgens mij net zo, alleen de bar vliegt gewoon hoger de lucht in zodra je je onderarmen ontspant en de bar 'loslaat' dus hoef je minder diep te zakken.
 
Jup.

Vermoed eigenlijk ook dat ze bij die bend arm pulls net hetzelfde doen, dat ze hun ellebogen gewoon ontspannen zodat de baar zijn verticaal traject kan verderzetten.
Maar hier ben ik niet zeker van.
 
Jup.

Vermoed eigenlijk ook dat ze bij die bend arm pulls net hetzelfde doen, dat ze hun ellebogen gewoon ontspannen zodat de baar zijn verticaal traject kan verderzetten.
Maar hier ben ik niet zeker van.
volgens mij is dat wel het idee, maar ik denk dat als je een stang zo hoog wilt trekken dat je dan snel de neiging hebt vanuit je armen te gaan werken(een upright row dus eigenlijk). dus ik vind het geen fijne oefening
 
Back
Naar boven