Fitness Seller

Vraag omtrent vetverbranding/toning (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jeankeee

Novice
Lid geworden
18 okt 2016
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
89kg
Lectori salutem,

Ik zat de laatste tijd te denken terug werk te maken van mijn lichaam. Ik ben 21, 1.86m groot en weeg ongeveer 89 kg. Ik schat (verdergaand op de foto's hier op het forum) dat mijn vetpercentage rond 20% ligt. Vooral op mijn heupen en onderbuik heb ik een gezond laagje, maar het blijft best binnen de perken :D Ik heb van nature vrij brede/gespierde bovenbenen, dus vandaar dat mijn gewicht misschien iets hoger ligt dan het eigenlijk doet vermoeden.

Nu wil ik eigenlijk af van dat overtollig vet. Het is niet de bedoeling om echt breder te worden, gewoon een "lean body". Ik sport 3x per week vrij intensief. Ik beschik ook over een fitnessabonnement.

Nu was mijn vraag: hoe kan ik het beste mijn "lean body" bereiken? Toen ik 18 was woog ik ~102 kg en toen deed ik gewoon 5-6x per week cardio en buik/rugspieroefeningen. Het minste dat ik woog was rond de 83 kg, maar heb toen de riem er wat afgedaan en blijf nu dus rond 83 kg. Toen had ik enkel op mijn onderbuik nog een vetrandje, maar eigenlijk niet super veel. Ook begon je na een tijd meer definitie in mijn armen te zien (bv. aders etc.). Ik ben ook vrij zeker dat ik toen relatief veel spiermassa ben kwijtgeraakt, lijkt me een logisch gevolg.

Het is dus niet per sé de bedoeling om gewicht te verliezen. Ik zou gewoon het overtollige vet kwijtwillen, en meer definitie in mijn lichaam willen krijgen. Kunnen jullie me helpen met programma's en voedingsplannen?
 
Minder eten. :P Heb je berekend hoeveel kcal je nodig hebt?
 
Minder eten. :P Heb je berekend hoeveel kcal je nodig hebt?

Voor vetverlies ongeveer 2150 kcal. Maar ben nooit echt enorm goed geweest met mealplans. Toen ik afviel was dat ongeveer 18 kg op een kleine twee maanden omdat ik toen gewoon zo maar iets deed. Vandaar dat ik ook denk dat er hier en daar wel een spiertje gesneuveld is in die periode.. *kuch*
 
Voor vetverlies ongeveer 2150 kcal. Maar ben nooit echt enorm goed geweest met mealplans. Toen ik afviel was dat ongeveer 18 kg op een kleine twee maanden omdat ik toen gewoon zo maar iets deed. Vandaar dat ik ook denk dat er hier en daar wel een spiertje gesneuveld is in die periode.. *kuch*
2150? Voor een man van 1.86 op 89 kilo? Hoeveel zit je dan te cutten?
 
2150? Voor een man van 1.86 op 89 kilo? Hoeveel zit je dan te cutten?

Zou denk ik op een kilo per week moeten uitkomen... Maar dit is wat ik bedoel, ik ben niet ervaren op gebied van fitness e.d. Daarom dat ik advies vraag aan jullie :D
 
Zou denk ik op een kilo per week moeten uitkomen... Maar dit is wat ik bedoel, ik ben niet ervaren op gebied van fitness e.d. Daarom dat ik advies vraag aan jullie :D
Lol. Kilo per week kan wel, maar ik vind 2150 een beetje weinig om te eten. Wat is je onderhoud. Dus gewoon je kcal inname als je op gewicht wilt blijven?
 
Lol. Kilo per week kan wel, maar ik vind 2150 een beetje weinig om te eten. Wat is je onderhoud. Dus gewoon je kcal inname als je op gewicht wilt blijven?

Zou rond de 2650 moeten zijn. Ik let er nu eerlijk gezegd weinig op, maar ik heb niet de indruk dat ik bijkom.
 
Zou rond de 2650 moeten zijn. Ik let er nu eerlijk gezegd weinig op, maar ik heb niet de indruk dat ik bijkom.
Meten is weten!

Je BMR ligt op 1963. Ik heb het lichtste activiteiten niveau gepakt kom ik uit op 2748kcal. http://rubriek.nl/gezond/bereken-je-bmr

Ik zou zelf rond de 2300 / 2400 gaan zitten in kcal.

Bedoeling is wel dat je je eten gaat tracken anders heb je natuurlijk geen flauw idee wat je eet!

Download my fitnesspal. Vul je macro's in. 2g eiwit per kg lichaamsgewicht. Dus dat is voor jou 178g eiwit. 1g vet per kg lichaamsgewicht = 89g vet. Rest carbs!
 
Meten is weten!

Je BMR ligt op 1963. Ik heb het lichtste activiteiten niveau gepakt kom ik uit op 2748kcal. http://rubriek.nl/gezond/bereken-je-bmr

Ik zou zelf rond de 2300 / 2400 gaan zitten in kcal.

Bedoeling is wel dat je je eten gaat tracken anders heb je natuurlijk geen flauw idee wat je eet!

Download my fitnesspal. Vul je macro's in. 2g eiwit per kg lichaamsgewicht. Dus dat is voor jou 178g eiwit. 1g vet per kg lichaamsgewicht = 89g vet. Rest carbs!

Geeft toch al een aardig idee, bedankt! Nu nog iemand vinden die me kan helpen met een idee voor trainingen. Van cardio en oefeningen op darebee (bijvoorbeeld) viel ik wel af, en vet ging ook omlaag, maar had niet echt het idee dat men spieren meer definitie kregen (wss omdat ik ze gewoon afbrak omdat ik niet voldoende at).
 
Geeft toch al een aardig idee, bedankt! Nu nog iemand vinden die me kan helpen met een idee voor trainingen. Van cardio en oefeningen op darebee (bijvoorbeeld) viel ik wel af, en vet ging ook omlaag, maar had niet echt het idee dat men spieren meer definitie kregen (wss omdat ik ze gewoon afbrak omdat ik niet voldoende at).
Massa krijgt vanzelf meer definitie als je speklaag eraf gaat. Hoef je niet anders voor te trainen als je training nu gewoon al goed is en je massa hebt. Heb je geen massa dan is er ook niks om definitie van te laten zien. In dat geval zou ik cutten en dan bulken.
 
Massa krijgt vanzelf meer definitie als je speklaag eraf gaat. Hoef je niet anders voor te trainen als je training nu gewoon al goed is en je massa hebt. Heb je geen massa dan is er ook niks om definitie van te laten zien. In dat geval zou ik cutten en dan bulken.

Trainingen die ik nu doe zijn vooral cardio-gericht, dus niets dat echt spierontwikkeling stimuleert. Heb ooit eens van een vriend gehoord die zei dat als je meer definitie wilt, je in de fitness gewoon oefeningen kunt doen maar dan met iets minder gewichten etc. Weet natuurlijk niet of dit waar is, ben nogal een fitness-leek.
 
Trainingen die ik nu doe zijn vooral cardio-gericht, dus niets dat echt spierontwikkeling stimuleert. Heb ooit eens van een vriend gehoord die zei dat als je meer definitie wilt, je in de fitness gewoon oefeningen kunt doen maar dan met iets minder gewichten etc. Weet natuurlijk niet of dit waar is, ben nogal een fitness-leek.
Dit is helaas niet waar, als je meer vorm aan je spieren wilt moet je met zware gewichten in een reprange van ~5-15 gaan trainen (ik zou zelf 5-8 aanhouden voor de meeste oefeningen maar dat is persoonlijke voorkeur). Stronglifts 5x5 is een heel simpel beginnersschema wat goed werkt. Het zal je vetverlies ook ten goede komen als je wat krachttraining doet :)
 
Trainingen die ik nu doe zijn vooral cardio-gericht, dus niets dat echt spierontwikkeling stimuleert. Heb ooit eens van een vriend gehoord die zei dat als je meer definitie wilt, je in de fitness gewoon oefeningen kunt doen maar dan met iets minder gewichten etc. Weet natuurlijk niet of dit waar is, ben nogal een fitness-leek.
Lol, dat haalde ik niet uit je post.

Nee, niet waar. Begin eens met 5x5 stronglifts, zoals CNH ook al zegt.
 
Back
Naar boven