Fitness Seller

Vraag over calorieën.

Bezoekers in dit topic

Joop12

Novice
Lid geworden
11 mei 2016
Berichten
20
Waardering
2
Lengte
1m98
Vetpercentage
19%
Ik ben ongeveer 4 maanden bezig en heb 9 procent vet verloren.
Ik weeg nu 98 kilo bij 1 .98 m met een vetpercentage van 17%.
Hier blijkbaar ik echter ophangen.
In de sportschool zeggen ze dat ,dat komt doordat ik te weinig eet.( 2600 calorieën met je juiste macro's).
Mijn vraag is: is dit correct of is er een andere reden.?
 
Niet afvallen omdat je te weinig eet is enorme onzin, dat snap je zelf ook wel denk ik ;) als je neit meer afvalt zou ik je calorieen een beetje verlagen (200 om te beginnen) en kijken voor een week of dit helpt. Je kunt ook meer cardio toevoegen.
 
Ben je tijdens het afvallen altijd dezelfde hoeveelheid kcal blijven eten?
vergeet niet dat je onderhoud ook verandert als je afvalt. Kan dus best zijn dat je nu teveel eet om af te vallen.
 
Dat kan wel zijn dat je stofwisseling zich daaraan aanpast. Heb je al geprobeerd om je maaltijden te spreiden? En ja meer eten kan wel helpen hoor. Zou ook gember, peper, koffie en zo gebruiken om je metabolisme te versnellen
 
Niet afvallen omdat je te weinig eet is enorme onzin, dat snap je zelf ook wel denk ik ;) als je neit meer afvalt zou ik je calorieen een beetje verlagen (200 om te beginnen) en kijken voor een week of dit helpt. Je kunt ook meer cardio toevoegen.
DIT
 
Dat kan wel zijn dat je stofwisseling zich daaraan aanpast. Heb je al geprobeerd om je maaltijden te spreiden? En ja meer eten kan wel helpen hoor. Zou ook gember, peper, koffie en zo gebruiken om je metabolisme te versnellen


het effect van kruiden zal niet meetbaar zijn qua vetverbranden imo

Als je langere tijd niet meer afvalt is het in 99% van de gevallen gewoon teveel kcals en niks stofwisseling of spaarstand of overlevingsmodus.
 
Dat kan wel zijn dat je stofwisseling zich daaraan aanpast. Heb je al geprobeerd om je maaltijden te spreiden? En ja meer eten kan wel helpen hoor. Zou ook gember, peper, koffie en zo gebruiken om je metabolisme te versnellen
Really? Doe jezelf en de rest van het forum een lol en geef geen Libelle advies meer.
 
Heeft je vriendinnetje je verlaten jongetje? ohhhhh

Neemt niet weg dat je advies niet echt klopt :)

In theorie kan het mss wat doen die peper enzo,maar in de praktijk zal het niet meetbaar zijn.

En het zal ook niet aan de stofwisseling liggen. Niet afvallen is gewoon te veel eten in 99% van de gevallen en die 1% heeft dan een medisch probleem.
 
Laatst bewerkt:
Ik weeg 110kg en moet momenteel niet boven de 2500 kcal zitten om af te vallen zonder cardio.. gaat om een halve kg per week.

Dus ik zou die 2600 naar beneden schroeven.
 
Heeft je vriendinnetje je verlaten jongetje? ohhhhh
TS: "Ik eet 2600 kcal en val niet af. Iemand raad ?"

Lini: "Je moet juist méér eten, je maaltijden spreiden en gember, peper en koffie gebruiken."

Ik: "Doe jezelf en de rest een lol en stop hiermee."

Lini: "Heeft je vriendinnetje je verlaten?"

----------------------------

Zie je zelf hoe armoedig je info en je reactie is als het zo op een rijtje staat :)? Het is niet mijn schuld dat je complete waanzin als advies geeft. Doe dan ook niet alsof dat wel zo is.

Zo. Ik pak me f een bak koffie met gember. Shreds incoming.

@TS: verlaag je kcal en/of ga ff na of je wel echt 2600 kcal eet. Meer dan de helft van de mensen schiet makkelijk een paar honder kcal eroverheen als je het echt goed nakijkt.
 
Bedankt voor alle adviezen.
Ik probeer mijn calorieën nu op 2400 te houden.
Kijken of dit werkt.
 
Ik zit zelf op de 2350 maar ik tel hier altijd 150-200 kcal bij op voor de 'stiekeme' kcal zoals bijvoorbeeld de olie waarin je je eten kookt en suiker in thee etc..
 
Als je niet meer afvalt eet je, over de gehele week gezien, te veel.

Het kan zijn dat je nu ongeveer op onderhoud eet omdat je een stuk lichter bent dan toen je begon met afvallen en je hebt je kcals daar nooit op aangepast.

Of je eet in werkelijkheid meer dan je denkt en vergeet dingen te tracken zoals olie om in te bakken.

Of je hebt wekelijks een cheatmoment wat, zonder dat je er al teveel erg in hebt, je calorietekort van de rest van de week in 1 klap ongedaan maakt.
 
Ik zit zelf op de 2350 maar ik tel hier altijd 150-200 kcal bij op voor de 'stiekeme' kcal zoals bijvoorbeeld de olie waarin je je eten kookt en suiker in thee etc..
Gewoon meteen meerekenen :) Ik bak alles in kokosolie, is in solid state dus kan je gemakkelijk afwegen. Pak dan altijd de helft van het aantal gram wat ik in de pan mik, gaat wel eea verloren nml.
 
Dat kan wel zijn dat je stofwisseling zich daaraan aanpast. Heb je al geprobeerd om je maaltijden te spreiden? En ja meer eten kan wel helpen hoor. Zou ook gember, peper, koffie en zo gebruiken om je metabolisme te versnellen
want?
 
Back
Naar boven