MuscleMeat

Sticky Waarom krachttraining ook voor vrouwen belangrijk is

Bezoekers in dit topic

Dat is bijna 2xbw :eek:
 
In de ijzers als vrouw is toch ook gewoon kicke?!

Ik vind in ieder geval van wel. Train met een maatje (man) en probeer altijd de helft te pakken van wat hij pakt. We kunnen elkaar ondanks het grote verschil toch altijd goed uitdagen!

Ik vind het cool als ik met een stang en 92 kg eraan sta te squatten!

KT is gewoon geweldig en is voor iedereen....
het geeft ook gewoon een kick als je zwaarder kan dan de laatste keer...en je lichaam shapen hoe jij het graag zou willen hebben. Dat is alleen mogelijk met KT....

Liefsels....wat een sterke maatjes zijn jullie zeg....voor een man is 204 echt behoorlijk en voor een vrouw 102...dat zie je niet veel meiden doen. Complimenten
 
Ik ga ook beginnen met krachttraining. Deed wel al apparaten maar ga nu aan het ijzer :)
Al moet ik nog wel wat schaamte overwinnen hahahaha
 
Ik voel me heerlijk met krachttraining en ik zie er hele mooie resultaten door!
 
Nou bij deze dan

Alles goed en aardig...
Maar als je dit uitprint wil je dan wel ff je bron erbij vermelden.

Als de dames dan ooit fanatiek gaan worden krijgen we missschien nog wat vrouwelijke leden erbij :D

Nou hierbij weer een vrouwelijk lid:D
Een vriend van mij loopt dit al langer dan een jaar tegen me te roepen maar ik bleef vooral koppig volhouden dat ik alleen maar vet kwijt hoefde om strak in mijn vel te zitten:o . Nu sinds 3 weken flink aan de kt met als resultaat dat ik er nog nooit zo goed heb uitgezien als nu:rolleyes:
Ik zeg ladies...kom op! :D
 
vrouwen moeten niet bang zijn voor krachttraining.
ze zien de gasten die allemaal aan het aas zitten en denken binnen 3 weken spierballen en brede schouders te hebben. ben maar niet bang damens.
lekker squaten en mooie gluteus max ontwikkelen!
 
Maar wanneer merk je ongeveer resultaat ?
Na hoeveel tijd ?
En hoeveel x per week moet je dan de krachttraining doen ?

Wat is voor ons vrouwen het beste: veel herhalingen doen met voldoende weerstand of weinig herhalingen met maximum weerstand ?

Heeft het zin om een 'cardio'-krachttraining te doen ? Ik bedoel hiermee de rustpauzes korter houden en sneller overgaan naar de volgende oefening zodat je ook je hartslag iets hoger houdt.

Bij voorbaat dank voor jullie feedback !
Sportieve groeten:-)
 
Ik ben bezig 2 maanden en idd gaat het langzaam. Ook soms vind het moeilijk als er veel manen zijn bezig .....Ik twijfvaal ( am unsure) soms of ik de juiste houding heb enz. ( Ik ben geen Nederlander dus ik hoop je mijn NL kan lezen) Plus moet ik heel voorzichtig met mijn scholders want daar heb ik meer last van Fibromyalgia.
 
a new expierience ... a new life

hey , ik ben nieuw hier..

Omdat ik al jaren in gevecht was met mijn lichaam en gewicht ben ik 7 weken geleden begonnen met kettlebell. Dat is cardio, krachttrainig alles tesamen (samen met herbalife voeding) en ook wei etc.. ben ik al 6,5 kgr afgevallen en behoud mijn spiermassa, en heb nu zelf al 400 gr spiermasa bij. Ik vind het een super sport, je kan het thuis doen of in sommige fitness (van herbalife) T'is hier nog redelijk nieuw, maar ik verwacht een explosie.. de kettlebells zijn gewoon on-line verkrijgbaar in alle maten, ben begonnen met een gewicht van 4 kgr, Klinkt niet veel maar als je jarenlang niet hebt gesport, geloof mij dan maar, Heb na de eerste sessie (20 min) 3 dagen niet kunnen gaan. Ik wist niet dat ik zoveel spieren in mijn lichaam had. Ik train 3 keer per week 2 x thuis en 1 x in de fitness waar ik telkens ook gemeten en gewogen wordt, Ondertussen zit ik aan het gewicht van 8 kgr. en ik had nooit verwacht dat ik zo op ging gaan in een sport, Dit past echt iets voor mij, Je hoeft geen twee drie uur per dag te zweten in de dure fitness, This is it...het traint al je spieren van je hele lichaam, Ik had zo echt van die blubber armen, vreselijk vond ik dat , na 7 weken is daar geen spoor meer van te zien. Ik heb moeten stoppen met mijn werk omdat ik teveel last had van mijn rug (artrose) Maar nu voel ik daar nog zeer weinig van. Ik wil dit maar even met jullie delen, je kan filmpjes van de kettlebell vinden op U tube, Maar begin toch liever met een goeie coach, Ademhaling en houding zijn heel belangrijk en word dikwijls niet vernoemt in de filmpjes.En uiteraard is opwarming ook nodig. Ik post hier mijn ervaringen, want ben verslaafd, Ik voel nu de spieren in mijn lichaam , zie er al veel beter uit, verlies centimeters, ben fitter verlies vet en voel mij heel goed, drink geen alchocol meer, heb onlangs een nachtelijk feestje gehad zonder 1 druppel alcochol en heb niet van de dansvloer geweest.Uiteraard heb ik nu koffie vervangen door thee . feeling great.... :) en kom hier zeker andere ervaringen lezen, Ik ben niet van plan een freak te worden, Ik wil er niet uit zien zoals madonna maar wil gewoon op mijn gewicht zijn en blijven, beetje gezond en gespiert maar niet overdreven.
 
Ik ben net begonnen met krachttraining. Ik heb vroeger altijd aan andere sporten gedaan, voornamelijk basketbal en soms vechtsporten. Maar helaas heb ik daarmee met de jaren mijn knieën versleten. Op een gegeven moment merkte ik aan mijn linker been dat ik geen volledige controle meer had over mijn linker onderbeen. Daar ben ik drie jaar geleden aan geopereerd. Hoewel ik mezelf had voorgenomen niet aan te komen, is het toch gebeurd. Ik heb daar last van, ik moet nu in verhouding een gewicht tillen, waar ik in mijn benen de kracht niet voor heb.

Tijdens mijn revalidatieperiode heb ik gemerkt wat krachttraining kan betekenen voor het herwinnen van controle over je lichaam. Daarom heb ik besloten te kiezen om in de eerste plaats sterker te worden. Natuurlijk doe ik ook wel aan cardio training, maar ik ben daar nu nog voorzichtig mee, ik wil eerst wat meer kracht (en dus controle) in mijn benen.

Maar met krachttraining ben ik ook voorzichtig, omdat ik tijdens mijn revalidatie ook heb gemerkt wat een tegenslag en de daarmee gepaarde pijn kan betekenen voor je vooruitgang, daarom ben ik misschien wel iets té voorzichtig waardoor ik mezelf teveel tegenhoud.

Inmiddels ben ik 2 maanden bezig, ik merk nog steeds geen verschil in kracht. Vooral het trainen van mijn bovenlichaam valt me nog steeds erg zwaar terwijl ik niet in aantal herhalingen of gewicht heb verhoogd. Ik hou een schema bij en ik train 2 keer in de week.

Ik heb een aantal vragen over de ervaring en kennis van anderen:

Wanneer merk je dat je een stapje verder kan gaan? Kan je beschrijven wat voor verschil je voelt wanneer je merkt aan je lichaam? Is het dat de herhalingen je op een gegeven moment heel gemakkelijk af gaan? Of besluit je op een gegeven moment je grens iets te verleggen en te testen door met iets meer kg te gaan trainen? Of merk je het aan iets anders?

En ik heb ook een vragen m.b.t. de vooruitgang:
Hoe ga je op een gegeven moment verder? Moet je kiezen voor meer herhalingen? Of voor meer gewicht? Wanneer het één en wanneer het ander? Wat is nou matige krachttraining? En wanneer gevorderd?

Mijn laatste vraag is: kan ik ook cardio oefeningen doen zonder mijn benen te gebruiken?

(Omdat ik al zie aankomen dat mensen nu over mijn knieoperatie gaan beginnen. Ik doel met deze vragen voornamelijk op het trainen van mijn bovenlichaam. Ik ben namelijk zelf erg gericht op het trainen van mijn benen en heb een aardig goed beeld van wat ik wel kan en wat ik niet kan en wanneer ik een stap terug moet nemen :mede dankzij het advies van mijn orthopedisch chirurg en vooral mijn fysiotherapeut die mij ruim een jaar heeft begeleid.)

Sorry, beetje lang...:o, maar ik hoop toch dat iemand hierover ervaring wil delen.

@ Ener: zo'n lichaam als die van Madonna wil ik wel, hoor!
 
hey , ik ben nieuw hier..

Omdat ik al jaren in gevecht was met mijn lichaam en gewicht ben ik 7 weken geleden begonnen met kettlebell. Dat is cardio, krachttrainig alles tesamen (samen met herbalife voeding) en ook wei etc.. ben ik al 6,5 kgr afgevallen en behoud mijn spiermassa, en heb nu zelf al 400 gr spiermasa bij. Ik vind het een super sport, je kan het thuis doen of in sommige fitness (van herbalife) T'is hier nog redelijk nieuw, maar ik verwacht een explosie.. de kettlebells zijn gewoon on-line verkrijgbaar in alle maten, ben begonnen met een gewicht van 4 kgr, Klinkt niet veel maar als je jarenlang niet hebt gesport, geloof mij dan maar, Heb na de eerste sessie (20 min) 3 dagen niet kunnen gaan. Ik wist niet dat ik zoveel spieren in mijn lichaam had. Ik train 3 keer per week 2 x thuis en 1 x in de fitness waar ik telkens ook gemeten en gewogen wordt, Ondertussen zit ik aan het gewicht van 8 kgr. en ik had nooit verwacht dat ik zo op ging gaan in een sport, Dit past echt iets voor mij, Je hoeft geen twee drie uur per dag te zweten in de dure fitness, This is it...het traint al je spieren van je hele lichaam, Ik had zo echt van die blubber armen, vreselijk vond ik dat , na 7 weken is daar geen spoor meer van te zien. Ik heb moeten stoppen met mijn werk omdat ik teveel last had van mijn rug (artrose) Maar nu voel ik daar nog zeer weinig van. Ik wil dit maar even met jullie delen, je kan filmpjes van de kettlebell vinden op U tube, Maar begin toch liever met een goeie coach, Ademhaling en houding zijn heel belangrijk en word dikwijls niet vernoemt in de filmpjes.En uiteraard is opwarming ook nodig. Ik post hier mijn ervaringen, want ben verslaafd, Ik voel nu de spieren in mijn lichaam , zie er al veel beter uit, verlies centimeters, ben fitter verlies vet en voel mij heel goed, drink geen alchocol meer, heb onlangs een nachtelijk feestje gehad zonder 1 druppel alcochol en heb niet van de dansvloer geweest.Uiteraard heb ik nu koffie vervangen door thee . feeling great.... :) en kom hier zeker andere ervaringen lezen, Ik ben niet van plan een freak te worden, Ik wil er niet uit zien zoals madonna maar wil gewoon op mijn gewicht zijn en blijven, beetje gezond en gespiert maar niet overdreven.


herbalife is onzin.
en je kan nooit exact weten hoeveel spiermassa je bent aangekomen.
en maddonna is niet gespierd.maar uitgehongerd

---------- Post toegevoegd Sun 25 Nov 2012 om 16:45 ----------

Maar wanneer merk je ongeveer resultaat ?
Na hoeveel tijd ?
En hoeveel x per week moet je dan de krachttraining doen ?

Wat is voor ons vrouwen het beste: veel herhalingen doen met voldoende weerstand of weinig herhalingen met maximum weerstand ?

Heeft het zin om een 'cardio'-krachttraining te doen ? Ik bedoel hiermee de rustpauzes korter houden en sneller overgaan naar de volgende oefening zodat je ook je hartslag iets hoger houdt.

Bij voorbaat dank voor jullie feedback !
Sportieve groeten:-)

het gaat om wat jou doel is?wil je droger worden of mass?
ivm reps is er nog nooit wat bewezen wat beter werkt.het gaat om je voeding.eet je meer dan je behoefte .kom je bij en of maak je massa aan.
ga je cutten dan kom je droger te staan.
cardio training?bedoel je supersets?Je kan dit doen.maar begin met de basis .als je een beginneling bent .begin zoals de meerste zijn begonnen.juiste voeding.juiste kt schema en je zal snel verandering zien.en ik bedoel met snel geen week of twe.want jullie vrouwen willen direct resultaat met de kleinste inspanning die jullie verrichten.
goed eten een goed schema s een must vooor je doel.
maar aub verwacht niet zo droog te staan in half jaar.dan zeg ik liever vaarwel.je mag blijven dromen in zo'n korte tijd.

ps : niet brut bedoeld ,tis een soort motivatie.lieve woordjes helpen niet
 
heb 3vrouwen in de gym overgehaald om kt te doen.en al goed resultaat
 
heb 3vrouwen in de gym overgehaald om kt te doen.en al goed resultaat
Ik train nu een jaar met gewichten en bankdruk nu sommige mannen eruit op de sportschool. Het is soms inderdaad ongemakkelijk met al die beachboys om je heen, maar als ik meer shoulderpress met dumbles (14kg 4x10) dan voel ik me altijd goed ;) Doorzetten dames. Het is echt de moeite waard. Met alleen krachttraining, 3-4x in de week ben ik 20kg kwijt geraakt. Een het ging veel sneller dan de keer dat ik het probeerde met cardio'en. Ik ben echt super blij nu met mijn lichaam. Het kan natuurlijk altijd beter maar het ziet er goed uit. Het vet gaat op de juiste plaatsen weg en er verschijnen mooie schouders, billen, benen, etc wanneer je vetjes verdwijnen.
 
Alle vrouwen zouden aan kracht traIning moeten doen:)
 
Krachttraining is super. Het zorgt voor een goede doorbloeding van je spieren, je word er sterker van... Spieren wegen mee dan vet, en je verbrand door meer spiermassa meer calorieën.
(Yes, Oh Oh Iris is back, progressie krijgen jullie in een paar weken te zien, ben al aardig goed op dreef!!! Nee nee geen frikandellen meer, salades zijn de shit!).
 
Oh oh, ze is terug! :D
 
Nog een nieuweling!
Ik doe nu sinds 2 maanden KT en train met mijn vriend mee die zelf jaren traint.
Dit is superfijn trainen met goede begeleiding en uitleg.
heb zelf jaren professioneel gedanst (academisch opgeleid), maar van de op andere dag gestopt.
Mijn vriend zag dat ik te veel energie had en het kwijt moest dus ben weer lekker gaan sporten wat resulteerde in meetrainen met hem.

Ik voel me helemaal op me plek en idd wat stoer tussen de mannen ha!
Doe ik het natuurlijk niet voor, wil me graag goed fit voelen en het resulteert in
een mooi lichaam natuurlijk.

Nu ben ik er over aan het nadenken flink te groeien en meer spiermassa te bouwen.
Ik zal er wat meer over gaan lezen op dit forum, want weet absoluut niet waar te beginnen.
ik weet dat het bij voedsel begint! Ik eet erg gezond, maar om te groeien te weinig.
Dit is dan ook niet mogelijk met werk, maar zou het wel kunnen vervangen door shakes,
maar hier ben ik nog niet helemaal uit/ weet er te weinig van af.

Hoop hier meer te leren!
 
Nog een nieuweling!
Ik doe nu sinds 2 maanden KT en train met mijn vriend mee die zelf jaren traint.
Dit is superfijn trainen met goede begeleiding en uitleg.
heb zelf jaren professioneel gedanst (academisch opgeleid), maar van de op andere dag gestopt.
Mijn vriend zag dat ik te veel energie had en het kwijt moest dus ben weer lekker gaan sporten wat resulteerde in meetrainen met hem.

Ik voel me helemaal op me plek en idd wat stoer tussen de mannen ha!
Doe ik het natuurlijk niet voor, wil me graag goed fit voelen en het resulteert in
een mooi lichaam natuurlijk.

Nu ben ik er over aan het nadenken flink te groeien en meer spiermassa te bouwen.
Ik zal er wat meer over gaan lezen op dit forum, want weet absoluut niet waar te beginnen.
ik weet dat het bij voedsel begint! Ik eet erg gezond, maar om te groeien te weinig.
Dit is dan ook niet mogelijk met werk, maar zou het wel kunnen vervangen door shakes,
maar hier ben ik nog niet helemaal uit/ weet er te weinig van af.

Hoop hier meer te leren!

Gezond eten is een goed begin, maar de opvatting over 'gezond' verschilt behoorlijk. Op het moment dat jouw doel 'flink groeien' is zal je je voeding en training hier op moeten aanpassen. Hoe vaak per week train je nu en hoe train je? Je kan het beste een logje beginnen waarin je je voeding en training bijhoudt. Naast de sticky's hier op de site zal je ook veel reacties op je logje kunnen krijgen en daar weer van leren. Veel succes iig!
 
hoi hoi allemaal.
Ik wil graag ook gaan krachttraining gaan doen.maar wat staat er presies onder?
Bankdrukke? squatte? en bedoele ze dr ook die apparate mee..voor je benen en rug en bi tru ceps?
en dan gewoon series doen begrijp ik? het lieft minder maar wel zwaarder?


Alvast bedankt voor antwoorden
 
bankdrukken, squatten, deadliften, overhead press en rows zijn de basis oefeningen
daar kan je dan naar behoefte nog isolatie oefeningen , cable oefeningen en eventueel zelfs machine oefeningen bij doen.
Maar als je pas begint... kan je je best concentreren op de basis
 
Back
Naar boven