MuscleMeat

Waarom moet ik mijn benen trainen voor meer massa?

Bezoekers in dit topic

ik heb doelstellingen, ik weet niet waar jij voor traint mAar met de hulp van god gaat het mij lukken nog 110 kilo tegaan en heb er 4,7 jaar voor. die andere doelstellingen moeten gewoon ook want alleen resultaat teld in deze onrechtvaardige wereld.

Eeuuhh 400KG legpress stelt niks voor? Bij elk apparaat is het anders, maar ik pak daar al gauw 10x300KG. De eerste 50KG gaan niet zo snel als de laaste 110 KG. Ik wens je heel veel succes alleen ik moet je toch teleurstellen. Maar je hebt wel een goede motivatie.
 
Laatst bewerkt:
verslagen met welk argument?

sorry maar 3 x 110 fullsquat is geen bijzondere prestatie voor iemand van 21. zeker niet als je iets van 80/90 weegt.

Haha was een joke, het was een k*t stukje.. dus ff wat sarcasme dr in gegooid:cool:
 
ik heb doelstellingen, ik weet niet waar jij voor traint mAar met de hulp van god gaat het mij lukken nog 110 kilo tegaan en heb er 4,7 jaar voor. die andere doelstellingen moeten gewoon ook want alleen resultaat teld in deze onrechtvaardige wereld.

Alle respect,
met die instelling kom je ver!
Geloof in jezelf, geloof in God.
400 kilo lijkt mij misschien ook erg veel, maar geef gewoon alles dat je hebt en je zult zien hoe ver je komt.

Ik ga hoe dan ook een artikel schrijven. Ik heb dan misschien een kans van 0,001%, maar een artikel gaat er komen! :rolleyes:
 
het waren ook niet mijn woorden, maar het is wel een prestatie als ik kijk wat ik in 3maanden en een week heb bereikt. Over 5 jaar moet ik 200 kilo kunnen bankdrukken 350 kilo squaten leg press 400 kilo als ik die dingen niet haal zal ik bijzonder teleur gesteld in mezelf zijn en met de hulp van god gaat me dat lukken.

Als je monster krachtstats wil moet je gaan powerliften, in het krachthok staat heel wat informatie kwa artikelen en traininglogs van anders mensen. Ik gebruik btw geen roids, je zult er hard voor moeten werken wil je iets bereiken.
 
Laatst bewerkt:
@victormor ben jij echt zo sterk? volgens mij gebruik je anabolen hoe kan je dat voor elkaar krijgen terwijl je nog maar 19 bent, ik vind het overgens wel knap ik doe dat niet na:cool:

Hard work. Beetje zielig en onwetend dat je hem gelijk van AS gebruik beschuldigt.
 
Hard work. Beetje zielig en onwetend dat je hem gelijk van AS gebruik beschuldigt.

ik beschuldig niemand meneer Alex, maar ik heb hier wel het Grote boek van Sinterklaas liggen en daar staat alles in;)
 
Jongens, ik weet dat ik te laat ben. Maar ik heb ook nog een artikel gemaakt.
Ik heb m'n best gedaan dus als je een kijkje zou willen nemen, dan waardeer ik dat! ;)

[Link niet meer beschikbaar]








__________________
 
tomorrowkarma ;)
 
Chill, heel erg bedankt allemaal!:)
 
Kan je het ook hier plaatsen ipv ons het te laten downloaden? Spaart een hoop moeite ;)
 
ik beschuldig niemand meneer Alex, maar ik heb hier wel het Grote boek van Sinterklaas liggen en daar staat alles in;)

Victor is zo anti-AS als je maar zijn kan;).
 
knap mooi topic
zeer interesant
goed uitgelegd en mooie afbeeldingen
 
Waarom moet ik mijn benen trainen voor meer massa?

Welke voordelen heeft het ten opzichte van je bovenlichaam en natuurlijk van het hele lichaam?

Benen trainen is functioneel. Bij elke sport worden benen gebruikt, wellicht is dit zelfs een mooie definitie van sport. Of je nu een kracht-, spel- of duursport doet, benen kun je altijd op de daarbij passende functie trainen. Voor krachtsporten zorgt het voor de nodige stabiliteit, bij spelsporten zorgt is het preventief om blessures te voorkomen en bij duurtsporten kan het lichaam om leren met de nodige klappen en schokken die de rest van het lichaam te voorduren krijgt. Let wel een van de meeste onderschatte functie van de benen is die van schokdempers, benen moet dan ook altijd in staat krachten effectief te absorberen en vervolgens pas een grotere kracht uit te oefenen.
Waar komt het idee vandaan dat je hele lichaam er profijt van heeft? Is dit wel waar?
Dit zeker het geval in het geval van Full-body workouts met losse halters. Deze worden nog altijd beschouwd als een van de beste oefeningen die er zijn. Denk aan trekken, stoten, voorslaan en squaten. Bij al deze oefeningen worden niet strikt de benen getraind maar ook de rest van de romp.

Hoe ziet jouw benen-schema eruit?

Op dit moment is het schema voor mijn benen alleen trekken en squaten. Kern van mij schema is een tweeweekse microcyslus waarin in de 1e week 100% omvang wordt getraind (5 series) en in de 2e week de omvang teruggebracht wordt tot 60% (3 series). Na 2 weken wordt overgeschakeld op een andere krachttrainingsmethode om gewenning te voorkomen.

Hoe combineer jij je benentraining met je eventuele tweede sport?

Ik pas mijn benen schema aan aan mijn wedstrijdsport periodisatie. Omvang en volume in de winter. Zwaar in het voorjaar en explosief in de zomer. Voornamelijk squaten en trekken. Het Trekken is één van de twee onderdelen van de Olympische sport, het Gewichtheffen. In de atletieksport wordt deze oefening voornamelijk gebruikt om de explosiviteit te trainen. Daar explosiviteit van zeer groot belang is in de atletieksport, is het aan te raden deze oefening minimaal 2 keer per week in je programma op te nemen. In plaats van trekken kan ook voor de oefening voorslaan gekozen worden, afhankelijk van je persoonlijke voorkeur.Bij trekken zijn alle spieren in de strekketen van het gehele lichaam actief, dus beenspieren, bilspieren en rugspieren.

Alles wat jij nog van toepassing vindt mag je uiteraard ook toevoegen.

Waarom zou je het niet doen? Tijd of moeite, of wellicht omdat je technisch niet instaat bent alle been oefeningen uit te voeren. Oefeningen zoals trekken en voorslaan zijn niet eenvoudig, technisch ingewikkeld en worden daarom niet vaak gedaan.
 
ik heb doelstellingen, ik weet niet waar jij voor traint mAar met de hulp van god gaat het mij lukken nog 110 kilo tegaan en heb er 4,7 jaar voor. die andere doelstellingen moeten gewoon ook want alleen resultaat teld in deze onrechtvaardige wereld.

God is je personal spotter? :roflol:
 
Je benen trainen is denk ik wel het ergste wat er is en dus ook meteen het beste voor het lichaam. Door je benen te trainen en dan wel zwaar genoeg maak je zeker wel meer testestron aan in je lichaam. Je gaat natuurlijk beulen als een gek om benen te trainen.
Maar ja welk sport oefen je uit, dat is denk ik ook wel de eerste vraag.
Als aan schaken doet heb je geen beenspieren nodig :eek:.
Ben je bodybuilder dan ziet het er toch niet uit. Lijkt me duidelijk antwoord zoals de meeste hier.
 
God is je personal spotter? :roflol:
Nou ik zal je een geheim verklappen. Hij/zij was eerst tegen mij maar hiermee wilde hij/zij me wel in helpen, uiteindelijk wil ik gewoon de sterkste zijn op alle fronten. check mijn log maar.
Jij woont in de anale driehoek van Vlaanderen:eek:
 
superartikel v shutter, respect!
 
Back
Naar boven