XXL Nutrition

Waarom pre workout

Bezoekers in dit topic

50mg caffeine= 1 kop koffie vs pre workout 250 mg minstens zonder de andere stimulerende producten dus denk dat het verschil wel duidelijk is. En trouwens koffie wordt ook zeker afgeraden in grotere hoeveelheden. Maar natuurlijk is dit maar enkele procenten op je totale progressie. Maar supplementen neem je ook om hopelijk in het beste geval enkele procenten extra progressie te maken dus ik heb de keuze snel gemaakt.
De gemiddelde cafeineconsumptie van Nederlanders in de leeftijdscategorie van 31-69 jaar is 509-549 mg per dag. WHO'S YOUR GOD NOW?

Hoeveel cafeine een kopje (150 ml) bevat varieert heel erg per koffiesoort en bereidingswijze. Dit varieert van 40 mg to 180 mg. In de regel wordt gem. 80-90 mg per kopje gerekend.
 
De gemiddelde cafeineconsumptie van Nederlanders in de leeftijdscategorie van 31-69 jaar is 509-549 mg per dag.

Is dat for real? :roflol: bron?
 
Is dat for real? :roflol: bron?
De Voedselconsumptiepeiling 2007-2010. Het Voedingscentrum heeft een kleine fact sheet waar het in staat samengevat: http://www.voedingscentrum.nl/Assets/Uploads/voedingscentrum/Documents/Professionals/Pers/Factsheets/English/factsheet Cafeine engelse versie vormgeving def LR.pdf (de tabel op pagina 3). Ik heb de gem. inname van mannen aangehouden, voor vrouwen is hij iets lager.

Het staat ook allemaal in mijn boek :cool:

2jz3au.png
 
Pre-workouts hoeven je niet per se een energieboost te geven. Je kan ze ook zelf samenstellen. Bijvoorbeeld de combinatie Arginine+L-Citrulline+Taurine voor een lekkere (soms ongelofelijke pomp). :p
Daarnaast kan je indien nodig altijd nog een cafeïne capsule toevoegen.
 
Pre-workouts hoeven je niet per se een energieboost te geven. Je kan ze ook zelf samenstellen. Bijvoorbeeld de combinatie Arginine+L-Citrulline+Taurine voor een lekkere (soms ongelofelijke pomp). :p
Daarnaast kan je indien nodig altijd nog een cafeïne capsule toevoegen.
Hoeveel gram per stof raad jij aan?
 
Wat is jullie mening over het dagelijks gebruik van pwo? Naar mijn mening zie je redelijk verschil in de pomp en extra energie is nooit verkeerd. Maar ik kan me goed voorstellen dat dagelijks zo'n grote dosis caffeïne niet goed is voor je hart. Ik hoor graag jullie mening.
 
Wat is jullie mening over het dagelijks gebruik van pwo? Naar mijn mening zie je redelijk verschil in de pomp en extra energie is nooit verkeerd. Maar ik kan me goed voorstellen dat dagelijks zo'n grote dosis caffeïne niet goed is voor je hart. Ik hoor graag jullie mening.

Ik vind het rommel. en dagelijks al zeker.

Je kan even hard trainen zonder imo.
 
Ik vind het rommel. en dagelijks al zeker.

Je kan even hard trainen zonder imo.
Even hard trainen ben ik met je eens, alleen stoffen als citruline en beta alanine verbeteren in mijn ogen wel degelijk mijn workouts, het enige punt wat me niet helemaal lekker zit is de grote hoeveelheid caffeïne
 
Even hard trainen ben ik met je eens, alleen stoffen als citruline en beta alanine verbeteren in mijn ogen wel degelijk mijn workouts, het enige punt wat me niet helemaal lekker zit is de grote hoeveelheid caffeïne

Dan neem je toch gewoon creatine en citruline apart. Ipv al die andere Rommel die er bij inzit.
 
Dan neem je toch gewoon creatine en citruline apart. Ipv al die andere Rommel die er bij inzit.

Thanks voor de tip, creatine neem ik sowieso al apart in. Maar de overige stoffen zou ik kunnen overwegen om ook apart in te nemen, het enige nadeel is dat het dan wel een duur geintje kan worden
 
Thanks voor de tip, creatine neem ik sowieso al apart in. Maar de overige stoffen zou ik kunnen overwegen om ook apart in te nemen. Het enige nadeel is dat het dan wel een duur geintr kan worden

Duur worden? die 3 supps apart gaan minder duur zijn dan een preworkout.
 
Ik ga mn huiswerk maar is doen dan, thanks
 
Wat is jullie mening over het dagelijks gebruik van pwo? Naar mijn mening zie je redelijk verschil in de pomp en extra energie is nooit verkeerd. Maar ik kan me goed voorstellen dat dagelijks zo'n grote dosis caffeïne niet goed is voor je hart. Ik hoor graag jullie mening.


nou ga maar eens een lange periode elke dag met pwo's trainen

en dan gevolgd door een periode zonder,


gevolg, 8 van de 10 blijft thuis ,

zelfde effect als bij de bekende zomerkuurders na afloop van de kuur

(want ineens geen motivatie en energie meer om naar de gym te gaan)
 
legale pre workouts zijn over het algemeen saus, drink wel 3 bakjes koffie voor training en soms nog een caffeine pil.
 
Ik stel gewoon me eigen pre samen, lekker makkelijk en heb alles zelf in de hand:D

Neem het ook zeker niet dagelijks, juist wanneer ik het nodig vind.
Wil niet dalijk zo pre junkie worden..
 
Ik ben er momenteel een 3 tal aan het testen, wel telkens de amerikaanse versie en niet de europese.
Gisteren: Dorian Yates Black bomb: na 15 min begonnen handen te trillen, extra energie, men vriendin zij me dat men mond ook aan het trillen was zonder dat ik het door had, zelf wel geen tintelingen gevoeld in aangezicht, na 40min kreeg ik het gevoel alsof ik me beter zou voelen als ik even ging overgeven. Men hard sloeg veel sneller dan normaal en raakte sneller buiten adem. Sterk spul.
Vandaag: muscle junky psycho: veel minder sterk dan de black bomb, weinig of geen extra energie, wel snel pomp, wat voor mezelf niet zo aangenaam is als men armen na 1 oef al volzitten.
morgen: Jack 3d maar de origninele amerikaanse versie.
 
zijn allemaal kortdurende schijnoplossingen ,

volgens mij wil je lichaam iets vertellen door vemoeidheids signalen af te geven,


dan werkt een pre workout voor je gevoel op dat moment wel even beter maar als je denkt

dat je dan optimale resultaten en herstel bereikt ,think again


gebruik het dan alleen als uiterste redmiddel en zeker niet zoals de gemiddelde stimjunk elke training

want dan kun je beter een andere sport zoeken waar je wel genoeg motivatie voor kunt opbrengen

Dan ook niet dagelijks wei, vitamine, mineralen en andere sups. Zoek maar motivatie om alles uit voeding te halen.

Creatine - > atp, beta-alanine - > PH buffer. Etc het zorgt er gewoon voor dat je soms net even wat harder, zwaarder, langer kan trainen.
 
Dan ook niet dagelijks wei, vitamine, mineralen en andere sups. Zoek maar motivatie om alles uit voeding te halen.

Creatine - > atp, beta-alanine - > PH buffer. Etc het zorgt er gewoon voor dat je soms net even wat harder, zwaarder, langer kan trainen.



in mijn optiek is het niet altijd nodig om maar zwaarder en langer te trainen,

zeker niet met stims waardoor je niet goed naar je lichaam kan luisteren

en gemakkelijk over je grenzen heen gaat


regelmaat met voldoende rust en goede voeding is belangrijker

(arbeid-prikkel-rust -adaptie)
 
ik pak gewoon sterk koffie en creatine. Meer heb ik niet nodig. Ik zou liever mijn geld besparen en uitgeven aan echt eten en natuurlijk nog meer koffie!
 
Back
Naar boven