MuscleMeat

Wanneer cardio?

Bezoekers in dit topic

Dus als ik het kort samenvat Big_T;

- voor de training: shake
- training
- na de training: shake met whey
- aerobisch cardio: ong. 1 uur

---------------------------
Nu een aantal vragen:

- Is voor de training een shake noodzakelijk? Ik train 's avonds.
Dus mijn maaltijd voor de training is altijd mijn avondeten.

- De shake na de training: met water neem ik aan? Of mag melk ook? Hoeveel whey in deze shake? 0,4 x kg lichaamsgewicht? 0,4 x kg/vvm? Of anders?

- De cardio: is een uur minimaal? of richtlijn? is een half uur ook goed? met of zonder intervallen?
 
stenly zei:
En wat voor shake neem je dan? gewoon 30 gr whey + 300ml melk?

Bij cardio op een lege maag veel water+35g whey voor de sessie. Na KT neem ik 300ml halfvolle melk met whey.
 
Big_T zei:
Beetje hoe supplementenhandelaars werken: ze halen een studie die juist is, maar verdraaien die zo in hun woorden dat het als fantastisch klinkt. Zelfde geld voor al die nieuwe trainingstechnieken, op het einde van de dag komt het er op neer hoeveel inspanning je hebt geleverd, niets meer , niets minder.
Je hebt een hop goeie info en utleg gepost dus dit is geen aanval ofzo maar vind je wat je nu zegt zelf ook niet een beetje erg vaag? Wie heeft er baat bij hiit beter over te laten komen dan dat het werkelijk is, wie zo daaraan verdienen en sterker nog, als het niet zo goed was als men zegt maar zou iemand het dan (voor langere tijd) doen?
 
partysander zei:
Dus als ik het kort samenvat Big_T;

- voor de training: shake
- training
- na de training: shake met whey
- aerobisch cardio: ong. 1 uur

---------------------------
Idd zoiets. Alleen ipv whey een blend want whey oxideerd te snel.

Nu een aantal vragen:

- Is voor de training een shake noodzakelijk? Ik train 's avonds.
Dus mijn maaltijd voor de training is altijd mijn avondeten.
Als je kort voor KT hebt gegeten is het minder belangrijk dat je nog eens een shake neemt. Persoonlijk vind ik het moeilijk om vaste voeding te eten kort voor training. Ik eet ook altijd avondeten na de trainingen. Maar zolang je maar op tijd wat eet lijkt me dat geen probleem te zijn.

- De shake na de training: met water neem ik aan? Of mag melk ook? Hoeveel whey in deze shake? 0,4 x kg lichaamsgewicht? 0,4 x kg/vvm? Of anders?
Geen whey, neem een blend.
Dus casseine, whey, albumine. 35 tot 50 gram eiwit is voldoende.

- De cardio: is een uur minimaal? of richtlijn? is een half uur ook goed? met of zonder intervallen?
Een uur is het maximum. Ik ben begonnen met 20, 30, 40, 45 en zo opgebouwd. Soms verhoog je enkel de snelheid en sTheid bijvoorbeeld. Wissel af, ga niet meteen naar de langste tijd maar houd die voor de laatste weken in de cut zodat je nog mogelijkheden hebt om aanpassingen te doen moest je minder vet gaan verbranden. Intervallen raad ik zeker aan, houd deze kort en krachtig. Een half uur is echt het minimum vind ik, liever 40 min tenzij je 2 x daags gaat. Maar let uiteraard vooral goed op de kcal die je verbrand, daarom is een toestel zo gemakkelijk omdat daar meestal een teller op staat.
 
Gorilla-Man zei:
Je hebt een hop goeie info en utleg gepost dus dit is geen aanval ofzo maar vind je wat je nu zegt zelf ook niet een beetje erg vaag? Wie heeft er baat bij hiit beter over te laten komen dan dat het werkelijk is, wie zo daaraan verdienen en sterker nog, als het niet zo goed was als men zegt maar zou iemand het dan (voor langere tijd) doen?
2 punten

Ik zeg niet dat men er voordeel uit wil halen financieel, maar men maakt wel de fout in sommige artikels om bepaalde studies te gebruiken om hun eigen gelijk te halen. Vergelijk het maar met de cafepraat onder vrienden, men probeert een bepaalde waarheid altijd fantastischer over te brengen dan in werkelijkheid. Al was het maar om stoer over te komen. Niemand zegt dat het niet zal werken, maar de verwachtingen zijn gewoon te hoog.
Al wat ik zeg is: ga niet denken dat hiit gemakkelijker is dan een andere training. Het blijft werken voor resultaat, en met stilzitten ga je echt geen massa's vet verbranden. Uiteindelijk komt het allemaal op hetzelfde neer, dus wat voor techniek je gebruikt maakt minder uit, dan de tijd en inspanning die ermee gepaard gaat.

En tweede, natuurlijk blijven mensen een trainingstechniek gebruiken die werkt. Maar niemand zegt dat 20 minuten HIIT niet werkt. Het verschil is dat er mensen zijn die denken dat het allemaal gemakkelijker gaat, en daar wringt het schoentje. Men heeft een verhoogte stofwisseling, maar men kan niet verwachten dat dit bepalend is voor het slagen van het hele dieet. Het vormt er een onderdeel van. Net als goede voeding, regelmatige en voldoende beweging en als laatste suppletie.
 
Big_T zei:
Geen whey, neem een blend.
Dus casseine, whey, albumine. 35 tot 50 gram eiwit is voldoende.

En als ik nu whey met melk neem? Door die combi wordt het enigzins een blend. De vetten zijn ook niet erg, zorgt voor een betere vetverbranding. Zit ik alleen nog met de kh's in melk. Zullen deze als brandstof worden aangesproken of geeft je lichaam voorkeur aan het aanvullen van je glycogeen?

Ben namelijk niet zo'n voorstander van supps. en veel vloeibare voeding. :o

En dan na de cardio; complexe carbs + vetten + eiwitten. Mag dit je laatste maaltijd van de dag zijn?

De rest van de info is duidelijk. Tnx :thumb:
 
na het avondeten ga ik krachttraining doen, als ik thuis kom neem ik een blend-shake, dan ga ik 45-60 minuten met de hond wandelen in het park bijvoorbeeld. Hierna neem ik een complete maaltijd (veel eiwit, vet en complexe kh) en als laatste maaltijd voor t slapen een bak kwark. Dit moet goed zijn toch :cool:
 
partysander zei:
En als ik nu whey met melk neem? Door die combi wordt het enigzins een blend. De vetten zijn ook niet erg, zorgt voor een betere vetverbranding. Zit ik alleen nog met de kh's in melk. Zullen deze als brandstof worden aangesproken of geeft je lichaam voorkeur aan het aanvullen van je glycogeen?
Melk bevat vrij veel koolhydraten waar je niet op zit te wachten voor de cardio, maar goed het is beter dan whey alleen. Je moet een beetje langzame afgifte hebben van eiwitten.

partysander zei:
Ben namelijk niet zo'n voorstander van supps. en veel vloeibare voeding. :o

En dan na de cardio; complexe carbs + vetten + eiwitten. Mag dit je laatste maaltijd van de dag zijn?

De rest van de info is duidelijk. Tnx :thumb:
dat mag zeker, ik had daarna nog een kleine maaltijd. Zorg er ieg voor dat je gaat slapen met flink wat eiwit en efa vetten.
 
Wederom tnx Big_T :thumb:

Je moet wat Karma verspreiden alvorens het opnieuw aan Big_T te geven. :(
 
Big_T zei:
Melk bevat vrij veel koolhydraten waar je niet op zit te wachten voor de cardio, maar goed het is beter dan whey alleen. Je moet een beetje langzame afgifte hebben van eiwitten.


dat mag zeker, ik had daarna nog een kleine maaltijd. Zorg er ieg voor dat je gaat slapen met flink wat eiwit en efa vetten.

Je zegt een langzame afgifte van eiwitten. Kan je het dan niet gewoon gedoseerd nemen? Dus drinken onder de cardio?
 
Angerfist zei:
Je zegt een langzame afgifte van eiwitten. Kan je het dan niet gewoon gedoseerd nemen? Dus drinken onder de cardio?
Is niet zo aangenaam in je maag tijdens cardio. Beter niet teveel eten/drinken tijdens trainingen , water wel natuurlijk. Maar dat is mijn ervaring.
 
Eznir zei:
na het avondeten ga ik krachttraining doen, als ik thuis kom neem ik een blend-shake, dan ga ik 45-60 minuten met de hond wandelen in het park bijvoorbeeld. Hierna neem ik een complete maaltijd (veel eiwit, vet en complexe kh) en als laatste maaltijd voor t slapen een bak kwark. Dit moet goed zijn toch :cool:

Wandelen lijkt me meer recreatief dan echt gerichte cardio.. Je zal er wel wat calorieen mee verbranden maar lang niet zoveel als met 45-60mins cardio
 
Back
Naar boven