XXL Nutrition

Wat is jouw gemiddelde hartslag in rust en bloeddruk? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

el smurfo

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
14 sep 2006
Berichten
7.728
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
wat is jouw gemiddelde hartslag in rust en ook de bloeddruk.
Vertel er ook even bij hoeveel weken/maanden/jaren je in de wondere wereld van sport/fitness/bodybuilding/gewichtheffen...zit en wat je leeftijd is indien je dit hebt uitgeschakeld bij de profielopties + of je ook soms cardio doet of niet.
 
Mijn rusthartslag is 40-45 slagen per minuut. Bloeddruk weet ik niet.
Ik sport nu al zo'n 10 jaar en doe redelijk veel cardio zoals hardlopen, mtb en racefietsen.
mijn leeftijd is 26.
Ik zit zelfs zo laag met mijn rustpols dat wanneer ik bijv. een tijdje zit en niets doe en dan ineen te snel omhoog kom, dat ik dan zwarte vlekken zie
 
120 / 80
Rusthartslag: rond de 80
Er zijn weken dat ik veel cardio doe, en er zijn weken dat ik niets aan cadio doe
 
mijne lag rond de 80/85 tijdens een controle 1.5 jaar terug terwijl ik toen redelijk veel aan cardio deed (zwemmen & hardlopen).
Dat is wat aan de hoge kant maar grofweg word tussen de 60 en 100 als normaal gezien.
Bloeddruk was ook wat aan de hoge kant kan ik me herinneren. Zou het eigenlijk weer eens moeten nameten.
 
ja alhoewel bij sommige mensen het ook een afwijking kan zijn. Zo had ik een meisje in de klas met overgewicht. Zij had echter een hartslag van rond de 50 terwijl ze vrijwel niks aan sport deed op een uurtje gym na dan.
 
16 jaar oud train al vier jaar hartslag in rust 45;)
 
bwa, zittende hartslag is bij mij ook 70, en bloeddruk 11/6 dus laag genoeg :)
 
Hartslag:
s'morgens op de rand van m'n bed 43-45
s'avonds languit op de bank 50-53

Bloeddruk (vorig jaar september) 120/85
 
hartslag 50-55 in rust bloed druk weet ik niet
nu nog af en toe cardio in de cut natuurlijk wat meer.

eerder liep ik 3 keer per week zo'n 10 tot 15 km hard en ik zat op muaythai

trouwens als ik een bak koffie drink 1 of 2 vliegt mijn hartslag omhoog. ik neem aan dat het het geen kwaad kan ??
 
wtf Joost16, 3XL en luppie ook al zo laag :eek: Doen jullie topsport of immens veel cardio ofzo? Mijn hartslag is 73 slagen per minuut. Veel te hoog naar mijn mening. Heb wel al 5 maand nix meer van conditietraining gedaan maar daarvoor had ik een ijzersterke conditie. Hoe krijg ik mijn hartslag zo snel mogelijk onder de 60?
 
Hartslag:
s'morgens op de rand van m'n bed 43-45
s'avonds languit op de bank 50-53

Bloeddruk (vorig jaar september) 120/85

Damn. Hypochonder als ik ben,ambieer ik geen lage hartslag ivm een sporthart. :)

Of denk je dat de kans dat je ouder wordt groter is met een tragere hartslag mighty 3?:)
 
lage hartslag is cool, dan kan je zeggen: ik ben supersportief, want alle supersportieve mensen hebben een lage hartslag + een sterker hart is altijd beter denk ik. Heeft dit ook iets te maken met je longen?
 
lage hartslag is cool, dan kan je zeggen: ik ben supersportief, want alle supersportieve mensen hebben een lage hartslag + een sterker hart is altijd beter denk ik. Heeft dit ook iets te maken met je longen?

Maar ik denk dat die grens tussen een sterk hart en een pathologisch (sport)hart bij iedereen verschillend is en moeilijk te vinden.

Lager is dus niet per definitie beter is dus mijn stelling.

En een stelling zou een stelling niet zijn als deze niet weerlegd of weersproken kon worden!
 
Heeft te maken met de getraindheid van je hart, een sterker hart pompt meer bloed en kan dus met minder slagen af in gelijke situaties.

Maar niet iedereen met een lage rusthartslag is ook in goede conditie, het kan ook komen door bepaalde kwalen.

Mijn rusthartslag zal nu laag in de 50 liggen, mijn bloeddruk op 110-120/60. Onderdruk is vrij laag, kan bij zware inspanningen en snel overeind komen leiden tot een licht gevoel in het hoofd.
 
Heeft te maken met de getraindheid van je hart, een sterker hart pompt meer bloed en kan dus met minder slagen af in gelijke situaties.

Maar niet iedereen met een lage rusthartslag is ook in goede conditie, het kan ook komen door bepaalde kwalen.

Mijn rusthartslag zal nu laag in de 50 liggen, mijn bloeddruk op 110-120/60. Onderdruk is vrij laag, kan bij zware inspanningen en snel overeind komen leiden tot een licht gevoel in het hoofd.

Bezoek jij wel eens een sportarts? Schijnt dat je je op afspraak kan laten checken voor een paar tientjes.
 
We hebben hier een periodiek PAGO-onderzoek, meestal wel genoeg.
 
Hartslag in rust ligt tussen de 75 & 80
Bloeddruk geen idee op het moment. Toen ik het laatst liet
checken was het iets van een 13/9
 
leeftijd: 22
hartslag ~65
bloeddruk 14/8 :o

doe nu trug 5x cardio per week
 
Back
Naar boven